Velka Amerika

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Wie weet waar precies Velka Amerika is? Het moet in de buurt van Praag zijn, ik zag net een foto op de galerij, het is een soort kloof, dus een mini grandcanyon.:confused:
 
vlabij Karlštejn - tussen Mořina en Bubovice. Via mapy.cz de GPS

Loc: 49°57'32.5"N,14°11'50.27"E

Erg mooi, je kunt ook door de oude gangen dwalen, eigen risico en zaklampen meenemen !!
 
'Velca America' hoe kom je er vanaf Beroun?

Hallo, ik heb een dringende vraag, hoe kom je vanaf Beroun (camping Na Hrázi) naar 'America'? En dan wel met het openbaar vervoer? (Anders halen mijn vriendinnen en ik het niet helaas, natuurlijk kunnen we wel wat kilometers lopen maar niet het hele eind.)
Super bedankt!!:)
Ik hoop echt dat iemand het weet of me kan vertellen hoe ik het uitzoeken kan!!
dag! Els.
 
Lomu Amerika

Kent iemand Lomu Amerika?
Ik had er nog nooit van gehoord en kom het tegen op de site van een pension in Beroun.

Het zal dan ook wel daar in de buurt zijn lijkt me, en al Googelend kom ik deze site tegen.
Alleen daar snap ik weinig van :confused:

http://www.lomy-amerika.cz/index.php

Ik zou graag willen weten wat het allemaal precies is, en waar het ligt.
 
Ben er een paar jaar geleden geweest, was nogal indrukwekkend!
We waren er al een paar keer langs gereden en elke keer zagen we dat er zoveel (CZ)autoos aan de kant van de weg stonden.
Dus toch maar eens kijken wat er aan de hand was.
Ik weet dat het vlak bij Karlsteijn was, maar volgens mij is er al vaker wat over op het forum gezegd, ik dacht dat het Velke Amerika heet.
 

dennuzzz

Donateur
Hi Noelle,

Heb ook effe meegezocht, maar ook mijn kennis van de tsjechische taal schiet te kort. Inderdaad duikt de naam karlstejn veel op als je er naar zoekt. Ook Beroun komt veel voor, aan de foto's te zien lijkt het wel wat van mijnbouw weg te hebben...Wellicht dat onze Tsjechen wat kunnen verduidelijken....

grt,
Dennis
 
Bovenaan