Veilige en goedkope parkeerplaats in Praag gezocht

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

parkeerplaats gezocht in praag

Dag beste mensen,

Jullie hulp is nodig, ook ik ben op zoek naar een veilige en goedkope parkeerplaats in of in de buurt van het centrum van praag, hij moet er in Juli tien dagen en nachten staan. Ik heb nu een parkeerplaats voor 14 euro per nacht maar dat moet goedkoper kunnen.

Onze overnachtingen zijn pp niet eens zo duur namelijk, tsja als jullie een mooie tip hebben dan is die ZEER welkom.

groeten!
 
Waarom toch steeds die vragen uit een mentaliteit dat de Tsjechei een natie van struikrovers is?

Wat doe je als je naar Amsterdam gaat? Ook bewaakt parkeren? En dan ook zeuren of het goedkoper kan?

Praag is deel van de beschaafde wereld en meer zelfs dan Nederland zich kan voorstellen. Want de struikrovers leven echt meer hier!
 
Ach Dieter, ik denk niet dat Marco het zo bedoeld. Volgens mij is het gewoon een vraag zonder dat hij denkt dat er struikrovers in Tsjechië zitten;).
 
Gratis parkeren bij Tesco in Smíchov is afgelopen. Je moet elke drie uur er uit of betalen. Niet echt handig meer.:confused:
Rena
 

Marcel

Moderator
even een beetje :offtopic: , maar meer bedoeld om Dieter te steunen :

jaren geleden was het bij het NS station van Nieuw Vennep gratis parkeren. uiterst handig vanwege het dichtbij Schiphol zijn en het daar dan parkeren voor een weekje als je we met vakantie gingen. want de parkeer-struikrovers van Schiphol vragen wel heel veel losgeld voor je auto.
in ene werd dat dus betaald parkeren, en niet zo goedkoop ook. 1 dag was een laag bedragje, maar meer dan 24 uur werd acuut schandalig duur, en toen bestond "goedkoop" lenen nog nergens. geen frisia en geen lenen.nl !
wij kwamen daar dus aan, zagen dat het betaald parkeren was geworden. maar terug naar huis en en taxi bellen, daar was geen tijd meer voor. dus 500 meter doorgereden naar een woonwijk. netjes een plekje gezocht waar niemand last van kon hebben. niet voor iemands deur of uitzicht of uitrit belemmerend. na de week vakantie zat er briefje onder de ruitenwissers van een wijk actie groep met het "verzoek" daar niet meer te parkeren. geef ik ze op zich gelijk in. maar het is en blijft natuurlijk de openbare weg.
en als dank van de bewoners uit die wijk, had men ook nog eens de auto rondom eventjes fijntjes met een sleutel o.i.d. bekrast.
ik geloof dat ik de Tsjechen meer vertrouw ... ...
 
Maar goed, wat de reden van zijn verzoek ook mag zijn; Marco is met deze reakties niet geholpen en de discussie over de veiligheid in Tsjechië is elders op het forum al vele malen gevoerd. Dat gaan we dus hier niet weer doen. ;)

Dus wie heeft er een nuttige tip voor Marco?
 
Misschien een tip, geen idee of het in Tsjechie werkt.

Soms was ik in vreemde landen en moest mijn auto kwijt voor een paar dagen.
Naar de plaatselijke dealer gegaan en ja hoor, voor een luttel bedrag kon de auto veilig gestald worden.

Misschien lukt het op deze manier.

Succes.
 
parkeren

Goedenmorgen,

Als je in een buitenwijk parkeert op een bewaakte parkeerplaats is het goedkoper.
Dan met de metro terug naar het centrum.
Kosten zijn veel lager daar en het heen en weer reizen met de metro is geen probleem.
Waarom in het centrum als hij er toch 10 dagen en nachten moet blijven staan.

Hoop je een goede tip te hebben gegeven.

Een goede vakantie gewenst Jurg
 
Bij het grote winkelcentrum Cerny Most (bij KFC, Humanic etc...) kan je gratis parkeren. Je kan dan met de metro naar het centrum.. ideaal!!!

Wij hebben er talloze malen gestaan - nooit wat gebeurd... (dat geeft natuurlijk geen garantie, maar dat heb je trouwens nooit). Dus bordjes Nákupní zóna - Černý Most volgen, je kan het niet missen...

Veel plezier op vakantie!!!
 
parkeren praag

hoi, je zou het kunnen proberen bij Metropole in Zlicin, even buiten Praag. Dit is een groot winkelcentrum waar je gratis kunt staan met videobewaking,er is een site op het internet.
ik weet niet of het ook is toegestaan daar 's nachts te blijven staan.
wij parkeren daar altijd om met de metro naar hartje Praag te gaan.
succes
 
Bovenaan