Veilig op vakantie naar Tsjechië?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ik heb een vraag.is het verstandig en slim om nu op vakantie te gaan naar Tsjechië (Praag) ivm oorlog Rusland / Ukraine. me zoon en ze vriendin willen 5 dagen naar Praag aanstaande maandag
 
Er is niets van een oorlog merkbaar hier. Je kunt gerust deze kant op.
Als je naar Praag gaat, kijk even naar de filmpjes op youtube van Honest Guide, opdat je niet in een toeristenval trapt, maar dat heeft niets met oorlog van doen.
Persoonlijk adviseer ik Beroun in plaats van Praag. Geen toeristenvallen, 45 minuten per trein vanuit Praag en een heel mooi stadje met prachtig stadscentrum en stukken goedkoper en authentieker dan Praag.
Dus gewoon naar Tsjechie reizen. :cheers:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je kunt prima deze kant opkomen. Er is hier in Praag natuurlijk wel wat merkbaar van de oorlog. Veel Oekraïense vlaggen en je hoort een hoop Oekraïens om je heen, maar de gemiddelde Nederlander zal het verschil tussen Oekraïens en Tsjechisch toch niet horen.
En ik zou je zoon aanraden om wel in Praag te gaan zitten en niet in een voorstad zoals Beroun. Als je echt de sfeer in een stad wilt proeven is het zonde om er ver buiten te gaan zitten.
 
Bovenaan