Veilig kamperen in Tsjechië

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ik ben een beetje aan het surfen voor een camping in Tsjechie.
Bij zoover, reviews komt het verhaal al gauw op diefstal en overlast door tsjechen. Nou weet ik dat mensen of campings de hemel in prijzen die achteraf niet echt goed zijn en campings afkraken die heel redelijk zijn op dit soort sites.
Wij (gezin met 1 kind van 14) willen graag naar Tsjechie, mooi land, mooie natuur etc etc maar onze zoon ligt in een tentje alleen en dan heb ik zoiets van tja is dit wel verantwoord in tsjechie?
Verder heeft onze zoon niet veel vermaak nodig, een kampvuur, kinderen van zijn leeftijd en een beetje water en hij vermaakt zich prima. Wij zelf dachten aan een camping richting Lipno meer.
Wie o wie heeft er antwoord voor iemand die voor het eerst naar tsjechie wil ?
 
Welkom Jermen op dit forum.
Ik hoop dat je hier juist die dingen zult lezen die jullie gewoon naar Tsjechië doen gaan. Het staat hier vol met prachtige verhalen over vakantie's en kamperen in Tsjechië.

Toen ik voor de eerste keer naar Tsjechië ging kreeg ik van alle kanten nare verhalen en waarschuwingen. Mensen die mij waarschuwde wisten vaak niet eens waar Tsjechië lag. Ik werd gerustgesteld door de mensen hier op het forum (ik weet niet meer hoe mijn topic heet waar ook ik mijn vragen had).

In ieder land kan er iets gebeuren, dus ook in Tsjechië. Maar er is geen reden om aan te nemen dat je zoon in Tsjechië niet alleen in een tentje kan slapen.

Lees rustig zoveel mogelijk verhalen en laat je verrassen door het prachtige land......en ga gewoon, je zult er geen spijt van krijgen!!

Trouwens camping "Sever" in Chlum U Trebone was onze eerste camping in Tsjechië.....water, kampvuur, kinderen en een heerlijke sfeer. Er is een topic over "Sever"bij "Kamperen". Succes!!
 

Fredsr

Ex Lid
Het lijkt mij dat het aantal Tsjechen op campings relatief gezien niet zo groot is, dus van overlast spreken ?? Zal voornamelijk zijn van andere nationaliteiten. Dan Uw zoon(tje) van 14, alleen in een tentje, waar staat dat tentje, in het bos, moederziel alleen, of naast de verblijfplaats van zijn ouders? Maak U zich daarover maar geen zorgen. Ga maar gewoon, ervaar dingen en ga niet af op wat anderen zeggen. Zelf ervaren.
 
Vorig jaar zijn wij met 2 gezinnen waarvan 6 kinderen in de leeftijd van o tm 17 jaar naar lisci Farma in vrchlabi geweest met 2 caravans en een tentje.

Prima camping, veel vermaak, kampvuren, zwemmen, trampoline etc.

De omgeving is prachtig, je zit nl in het reuzengebergte je kan :cheers:heerlijke uitstapjes maken naar de diverse dorpen en steden.

Wij hebben nooit last gehad van "problemen" op de camping , er loopt zelfs s'nachts bewaking.

Jaar daarvoor waren wij in Frankrijk op een camping, daar werd s'nachts bij de overburen uit de voortent de hengels van de kinderen meegenomen terwijl ze lagen te slapen in de caravan!!

Denk dat in elk land wel eens iets zal "gebeuren"!!:sos:

Gewoon gaan, kijk maar eens via zoeken rechts boven naar Lisci Farma, daar staan misschien nog wel meer antwoorden die je zoekt.:toppie:
Alvast fijne vakantie voorpret.
 
Wij hebben met onze kinderen altijd met veel plezier gekampeerd in Tsjechie.

De kinderen hadden eigen tentjes en mochten op de camping staan waar ze wilden.

Naarmate ze ouder werden werd de afstand met onze tent groter.

Nog altijd kijken ze allemaal terug op die prachtige tijd inen met de tent.

Ga en geniet zou ik zo zeggen.
 
Wij hebben met z'n 2'en een trektocht op de fiets gedaan van het Reuzengebergte (Poolse grens) tot aan het Lipnomeer.(Oostenrijkse grens)
Bepakt en bezakt met tentje en al.
In die 14 dagen hebben we heel veel campings mogen bewonderen.
Van 5 ***** tot 0*.
Maar hebben ons nooit onveilig gevoeld!
Elke morgen stonden onze fietsen steeds trouw te wachten op de volgende tocht.
Er is niks mis mee met de bevolking van Tsjechie.
"Rotzakken" vind je in elk land, ook in Nederland!
 
Hallo allemaal,

jeetje wat een reacties!!
Maar uit alle berichtjes mag ik aannemen dat het allemaal wel meevalt en dat we gewoon van tsjechie kunnen gaan genieten.
Ga hier zeker nog even verder surfen.

alvast bedankt
jermen
 
Gek, dat onveiligheid steeds weer opduikt als het over deze landen gaat. Het is echter niet veel onveiliger dan elders in Europa.
Door onze rijkdom hebben we wel wat extra aantrekkingskracht op dieven. Let er dus wel op niet al te ordinair met je spullen te pronken en geen dingen voor het grijpen te leggen. De eerste keer dat wij naar Polen reisden voelden we ons met onze 25 jaar oude Tabbert echt patsers..... Maar veel campings hebben zelfs nachtwakers.
 
en natuurlijk net als overal let op je portmonaie, loop niet met een handtas losjes te winkelen of in de supermarkt. Zorg dat je passen en geld veilig ergens opje lijf zitten. Eigenlijk net als overal in Europa.
Verder is het een heerlijk land , jammer dat er in Nl zo negatief over gesproken wordt.
 
Bovenaan