Vegetarisch/biologisch eten

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ik ben veganist! Ik ben benieuwd hoe dat zal gaan in Tsjechië!
En of het wel mogelijk is dit consequent vol te houden daar.
Vegetarisch zal wel lukken denk ik!
Dan zal ik waarschijnlijk zelf moeten koken, als ik elke keer veganistisch wil eten. Maar mijn broer, waar ik naar toe ga donderdag,(woont tijdelijk in Olomouc) gaat elke avond uit eten.

Nou ja! Een heel avontuur dus!
 

spookycat

† In Memoriam
Zal wel lukken hoor de meeste eetgelegenheden hebben vegetarisch, je gaat echt geen honger hebben en dorst nog minder:cheers:
Amuzeer u en geniet ervan
Laat het weten hoe het was:lekker:
 
Maar Spooky, ik vraag mij af of je in Tsjechië echt Veganistisch kunt eten, ik heb het nog nooit ergens gezien, dat zegt natuurlijk niks want ik zoek er ook niet naar. :fluit:
Dus missc50 misschien weet je broer wel een restaurant waar een veganist kan eten!
In ieder geval welkom op het forum en heel veel plezier bij je broer.
 
een aanrader, die bovendien absoluut typisch Tsjechisch genoemd mag worden, is Koprova ... maar dan wel geserveerd met ei ipv. een lap vlees. Letterlijk vertaald is het (een romige) dille-saus, het lekkerst met houskovy knedlik (knoedel op basis van witbrood) erbij. Overigens is dit gerecht ook erg makkelijk thuis te maken ... als herinnering aan leuke vakantie of als nostalgie voor de Tsjechen onder ons.
 

kuurgast

Donateur
vege000.gif


Goed nieuws voor de vegetariërs die naar Tsjechië gaan!Op de website van vegetarian.cz staat een lijst
met vegetarische restaurants waar alle plaatsen op alfabetische volgorde staan en Praag een aparte lijst heeft.Ook een overzichtslijst met de vroegere "reformwinkels" voor biologisch en gezond voedsel.
otevřeno: Po-Pá..., So = Open: ma-vr..., za.
De website is verder alleen in de Tsjechische taal.

Oranje teksten zitten links onder.
 
goede sites kuurgast!
ik moet zeggen dat al hou ik erg van gefrituurd eten, ik bij een langer verblijf in tsjechie echt snak naar vers, gezond eten.
als we thuis zijn, kunnen we natuurlijk maken wat we willen, want de supermarkt heeft genoeg keuze, maar wij eten meestal in restaurants, dus dan heb je buiten de grote steden, weinig keuze als je geen vlees eet.
en dan heb ik het al helemaal niet over tsjechische feestjes waar het een en ander buiten gebraden wordt! gelukkig maakt de gezelligheid veel goed. ;)
 
Bovenaan