Gelukkig moest ik toch nog ff naar het dorp en zit er tegenover de bieb een lekkere ijssalonKortom, het was een interessante en leerzame middag!![]()

Jaar later....
Triatleten uit Olomouc nemen deel aan Triathlon Veenendaal.
29-08-2016. Afgelopen zaterdag 27 augustus namen uit Olomouc drie triatleten deel aan de 34e Triathlon Veenendaal. Ze kozen voor deelname aan de Olympische afstand (1,5 km zwemmen, 40 km fietsen en 10 km hardlopen). Aan de vooravond van de wedstrijd vond een Meet & Greet met Rob Barel plaats, meervoudig Europees kampioen triatlon. Zondag was er nog een gezamenlijke kanotocht van Rhenen naar Veenendaal met drie stagiaires uit Olomouc die op dit moment stage lopen bij instellingen in Veenendaal. De triatleten waren erg positief over de professionele organisatie en het mooie parcours van de Van Dijk Triathlon Veenendaal.
De stedenband met Olomouc in Tsjechië bestaat inmiddels 23 jaar. Ali Groebe van Stichting Stedenband Veenendaal-Olomouc: "Jaarlijks vinden er diverse uitwisselingen plaats tussen Olomouc en Veenendaal. Onder andere lopen studenten uit Olomouc in Veenendaal stage, de brandweerkorpsen treffen elkaar regelmatig, en er is sinds een aantal jaar ook de mogelijkheid om een aantal inwoners te laten deelnemen aan de halve marathon. We zijn blij dat dit jaar voor de tweede keer ook een aantal triatleten uit Olomouc deelnamen aan de Van Dijk Triathlon in Veenendaal. Als er belangstelling is voor uitwisseling, zowel op sportief of op ander gebied, dan horen we dit graag. Neemt u dan alstublieft contact op via aligroebe@gmail.com. Wij zijn erg blij met de groeiende belangstelling!"
Bron veenendaalsekrant.nl.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
@ Rianne misschien wilde de vrouw van het kraampje ook meedoen met de triathlon.![]()
Het was een man

Het live commentaar bij de triatlon heb ik inderdaad wel de hele dag in mijn zaterdag nieuw aangelegde achtertuin kunnen horen...