Van luchthaven naar hotel

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Dag iedereen!

Ik heb jullie hulp nodig!
6 September vertrek ik met 3 vrienden naar Tsjechie.
We gaan vanuit Eindhoven met Wizzair en landen omstreeks 17:30 in Praag, om van daaruit naar Hotel Sazava te gaan in het gelijknamige plaatsje (zo'n 35 km. van Praag). We waren eerst van plan om een auto te huren, maar helaas eisen ze allemaal om 21 te zijn op de dag zelf. Ik word eind dit jaar pas 21..

Nu willen we met het openbaar vervoer gaan en heb ik al vanalles proberen op te zoeken maar versta er weinig van. Zit er hier iemand bij die ff zijn tijd wil nemen en uitzoeken hoelaat we de bus,... moeten nemen, welke buslijnen, ..? Je weet wel, een gedetailleerd reisschema. En eventueel ook hoeveel het kost.

Jullie zouden mij on-ge-lo-fe-lijk hard helpen!!


Alvast bedankt!!!!!!!:dank2:
 

Pasqual

Forumleiding
Administrator
We waren eerst van plan om een auto te huren, maar helaas eisen ze allemaal om 21 te zijn op de dag zelf. Ik word eind dit jaar pas 21..
Ik heb al een aantal keren een auto geboekt via autoeurope en de voorwaarden zijn daar als volgt:
  • Hoofdbestuurder en eventuele extra bestuurder(s) dienen minimaal 2 jaar in het bezit te zijn van een geldig rijbewijs (uitzonderingen kunnen van toepassing zijn) en dit te overleggen, ten tijde van het ophalen van de huurauto.
  • Minimum leeftijd bestuurder 19. Voor bestuurders van 19 tot en met 23 jaar geldt een toeslag, die ter plaatse voldaan dient te worden.
Misschien is dat nog een optie?
 
De aankomsttijd is lullig van je vliegtuig.
Er gaat een rechtstreekse bus vanaf metro/busstation Haje naar Sázava om 18.30 uur. Om daar vanaf het vliegveld met het openbaar vervoer te komen, heb je een uur nodig. Als je latere verbindingen zoekt, krijg je te maken met vele overstaps en lange reistijd.
Het is te overwegen een taxibusje (fixed prijs 480 Kc tot 4 personen naar elk adres in Praag) te nemen naar Haje, dan nog een ruim uurtje in de bus.

Nog een toevoeging: als jij geen extra bestuurder bent van een huurauto, alleen passagier, is er volgens mij geen probleem toch?
 
Het probleem is dat die anderen die meegaan hun rijbewijs nog niet (lang genoeg) hebben. Autoeurope is misschien wel een optie, ja. Alleen hebben we geen credit card om het op voorhand te betalen. Heeft autoeurope een stand in de luchthaven en is het dan mogelijk om ter plekke alles te regelen?

Misschien nog een andere optie: Is er ergens een taxibedrijf dat "verdere" verplaatsingen maakt vanuit de luchthaven naar Sazava?
En de eventuele kosten?

bedankt voor jullie tijd
 

Pasqual

Forumleiding
Administrator
Alleen hebben we geen credit card om het op voorhand te betalen.

Dan is het sowieso (haast) onmogelijk een auto te huren bij een van de gerenomeerde verhuurmaatschapijen. Om verzekeringstechnische redenen moet de hoofdbestuurder altijd een creditcard kunnen overleggen.

Dan maar gewoon met de bus, is ook leuk :)
Of nog proberen een klein verhuurder te te vinden.
 
Hallo allemaal!

Heb zelf ook nog wat rondgemaild en de goedkoopste kon ons wegbrengen voor 60 euro. 15 euro per persoon dus wat nog schappelijk is.

Bedankt voor de talrijke reacties!
 
Mijn moeder van 91 jaar kan niet meer met het openbaar vervoer reizen, waardoor het lastig was, om vanaf het vliegveld in Praag naar ons toe te komen. Maar sinds kort werkt er in Praag een Nederlandse taxichauffeur, die een geweldige service verleent. Hij heeft mijn moeder en vriendin ook weer teruggebracht en geholpen met inchecken en de rollator afgegeven en gezorgd dat ze overgedragen werden aan de begeleiding op de luchthaven. Doordat ze gewoon Nederlands konden spreken, was dit voor mijn moeder echt een uitkomst. Aangezien er misschien meer mensen dit gemakkelijk vinden geef ik hier een link naar de gegevens van de taxichauffeur Niels Piena.

https://www.facebook.com/directtaxipraha/
 
Bovenaan