Valuta Tsjechie

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo allemaal!

Even een vraagje: Tsjechie is sinds dit jaar toegetreden tot de Europese Unie. Maar voor zover ik weet, voert Tsjechie nog steeds Kronen als betaalfunctie. Klopt dat? Moetden de euro's omgezet worden en zo ja, waar is dit het gunstigste?

Groetjes,

Elly
 
Welkom op het forum Elly,

Voor info over de invoering van de euro in CZ kijk op dit topic.
Verder (zoals Kuurgast al zei) als je geld nodig hebt moet je gewoon gaan pinnen, dit is het goedkoopst want die wisselkantoren hebben allemaal wisselende en hoge koersen.

Veel Succes

Maikello
 
Als je meer als 10000 kronen gaat pinnen :

dan moet je het (Knopje/Toetsje)van je spaarrekening af halen, ook al is dit je gewone rekening.




Ik weet niet dat dit bij alle banken zo is.
Als wij niet aangeven dat het van de spaarrekening af gehaald moet worden krijgen wij geen 10000 kroon uit de muur.
 

pepo

† In Memoriam
Als je meer als 10000 kronen gaat pinnen :

dan moet je het (Knopje/Toetsje)van je spaarrekening af halen, ook al is dit je gewone rekening.

Ik weet niet dat dit bij alle banken zo is.
Als wij niet aangeven dat het van de spaarrekening af gehaald moet worden krijgen wij geen 10000 kroon uit de muur.

Deze info is mij niet helemaal duidelijk. Ik maak juist gebruik van de knop Gewone rekening (Běžný účet). Hou er rekening mee, dat ieder NL bank hanteert een daglimiet voor opnamen in het buitenland. Bij mijn Fortis bank is dat bij mij laatste bezoek (geen 2 maanden geleden) 12000 Kc geweest.
 
Deze info is mij niet helemaal duidelijk. Ik maak juist gebruik van de knop Gewone rekening (Běžný účet). Hou er rekening mee, dat ieder NL bank hanteert een daglimiet voor opnamen in het buitenland. Bij mijn Fortis bank is dat bij mij laatste bezoek (geen 2 maanden geleden) 12000 Kc geweest.

Wij hebben Rabo bank
Maar zoiets zou het kunnen zijn Pepo.
 
Bovenaan