Vakantieweek Jivka

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Voor de 4e keer alweer naar Tsjechie, nu ten oosten van Trutnov naar Jivka. Qua natuur het mooiste gedeelte van Tsjechie wat we tot nu toe hebben gezien, dus: volgend jaar weer in deze regio op vakantie.

We hadden mooi weer (laatste week augustus) en hebben genoten van de rust en ruimte in Tsjechie, waar we in Nederland naar snakken...

Veel te kort, maar volgend jaar weer!

Groeten,
Jaap
 
Wat betreft jou conclusie ben ik het helemaal mee eens. Bivakeer nu al vier jaar in die omgeving, Bystre (gemeente Starkov). Ontdek nog iedere keer weer nieuwe flora en fauna en de rust, nog echt donker. Gewoon zoals het hoort te zijn.
 
En ik heb het geluk om hier bijna elke dag van te genieten.....
Een fantastisch uitzicht vanaf het terras naar het reuzengebergte, bij goed weer zien we de Snezka, reeen als huisdier, elk jaar weer meer soorten vogels, wilde zwijnen die zich af en toe laten zien, moeflons, vossen, zelfs een das trof ik vorig jaar op mijn pad. Geweldig..........
 
Mooi dat je daar zo van kan genieten. En ik vind het daar ook erg mooi, ken de omgeving van Lanov enigzins. De natuur in de omgeving van Jivka is nog weer anders. Ik kom er dezelfde dieren tegen nog aangevuld met de vele vogels als zwarte ooievaar, enzovoort. Het landschap, nationaal park tussen reuzengebergte en Adelaars gebergte, broumovske steny en het poolse sudetengebergte, tafelgebergte, is een uniek wandel en fietsgebied.
 
Bovenaan