Vakantieveilingen.nl en Tsjechische accommodaties

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Vanavond las ik op Vakantieveilingen.nl een aanbieding van 7 overnachting in een tent op een camping in Tsjechie. Deze veiling ging er uit voor 6 euro.
Nu ben ik benieuwd naar ervaringen van verhuurders van huizen of hotelaccommodaties/pensions in Tsjechie. Zouden jullie hier ook aan meedoen en zo ja, wat is de motivatie? Voor- en nadelen?

Ben benieuwd naar jullie reacties/meningen!
 
Wij hebben, ik denk alweer 3 jaar geleden, hieraan meegewerkt en zijn er snel mee gestopt. De kosten zijn hoger dan de opbrengsten, dus die rekensom is heel snel gemaakt.
 
Ik heb laatst ook geboden op een goed hotel Pilsen.
Een half uur voor de veiling had ik het bod van € 6 per nacht.
Ik dacht echt dat we ook nog moesten afreizen naar Tsjechie of het verlies nemen.
Maar ik kreeg een mail dat ik was overboden een minuut voor de sluiting en gelijk één er na en nog één en nog één.
En het ging weg voor € 16 op 5000 (vijfduizendste minuut) voor de afgelopen tijd van de veiling.
Gelukkig voor de laatste bieder, en natuurlijk voor ons, wat moeten wij in Tsjechie.:kwaad::kwaad::kwaad::kwaad::kwaad:

Maar inmiddels ben ik weer afgekoeld.
:cheers::cheers::cheers:
 
..... ik kreeg een mail dat ik was overboden een minuut voor de sluiting en gelijk één er na en nog één en nog één.
En het ging weg voor € 16 op 5000 (vijfduizendste minuut) voor de afgelopen tijd van de veiling.
Online veilingsites worden vaak bevolkt door mensen die met software automatisch bieden. Daar valt handmatig bijna niet tegen op te bieden.
 
De aanbieder, in dit geval vakantieveiling, maar het geldt ook voor Hotelkamerveiling en Ticketveiling, betalen de ondernemer (ik ken het van de hotels) een vast bedrag per verkochte aanbieding. Dus, als voorbeeld he..:stout:, een hotel krijgt standaard 40 eurries uitbetaald per boeking, daar doen ze het voor. De aanbieder moet dus zorgen dat hieraan verdient. Maar let maar eens op; meestal gaan zeer lage prijzen plotseling gigantisch omhoog, soms met 5 of 10 euro's tegelijk... Tja, hoe zou dat nou komen he :stout:
 
Bovenaan