Vakantiehuis verhuren

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hoi allemaal

wij kunnen mogelijk ons vakantiehuis verhuren voor een heel jaar. iemand een idee wat te vragen voor huur? en waar rekening mee te houden?

we verhuren het nu als vakantie accommodatie.
 
Gedegen huurcontract, dat allereerst, waar duidelijk de aflooptermijn van de huurperiode is vastgelegd.

Zelf denk ik dat je een makelaar in de hand moet nemen, die terdege in het Tsjechisch verhuurrecht onderlegd is en daarnaast ook Nederlands spreekt, zodat jij ook weet wat er te gebeuren staat. Ga het vooral niet zelf doen omdat dit weer een paar centen uitspaart, je kunt van een koude kermis thuiskomen.

Wb de huur kan diegene je ook handvatten bieden.

Ik heb er wel een voor ogen, maar mag natuurlijk geen reclame maken.
 
prijs is locatie afhankelijk. (tussen 12.000 en 4.000 CZK per maand lijkt me de bandbreedte tenzij het dicht bij een grote stad is).
Probleem is dat na een jaar de woning geheel uitgewoond kan zijn. Dus opletten met huurder en borgstelling.
Alhoewel 3 maanden borg niet vreemd is zijn meeste huurders daar niet zo happy mee.
Ik zou voorzieningen altijd overzetten naar huurder (water/elektra/gas) om daar geen risico mee te lopen.
Eind datum van kontrakt is zeer belangrijk. Is altijd lastig om mensen eruit te krijgen als je ze er uit wil hebben.
In contract opnemen automatische ontbinding van huurovereenkomst bij te laat betalen huur (geen verrekening met borg).
(ik ga uit van verhuur voor jaar aan czech en niet aan nederlander, als het een nederlander is lijkt me het allemaal wat makkelijker)
 
dank voor jullie tips er zitten zeker bij waar we rekening mee gaan houden.

het huis wordt via een reisbureau verhuurd. ik weet nog niet of het Hollanders zijn of Tsjechen, of...

Het huis staat in horni cerekev dicht bij pelhrimov en telc. woning heeft 3 slaapkamers met 8 slaapplaatsen. geen tuin wel een dakterras.
 
thanks

@ cert is dat gemeubileerd of een kale woning want wij willen het gemeubileerd verhuren.

tevens de stroom is handig als je die op de huurders naam zet maar ik heb begrepen dat het 1000€ kost om af te melden bij de stroom maatschappij. en wer een hoop geld om het opnieuw aan te sluiten.
 
Bovenaan