Vakantie zomer 2020

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Dag 10

Zaterdag 22 Augustus
Vroeg op want het is weer mooi weer, dus daar moet je van genieten. We gaan een rondje fietsen en zien wel wat we tegenkomen. We gaan de Labe over en fietsen richting Horin, waar we een bordje zien van Zamek, dus daar naartoe. Bij het kasteel aangekomen zien we een vervallen gebouw waarvan de ramen zijn gesneuveld. Jammer, het lijkt ons een leuk kasteel met een aantal bijgebouwen. We konden het terrein niet op. Dus maar weer op de fiets, het gaat richting Vrbno. We moesten bij de brug een omleiding volgen (er wordt een nieuwe brug gebouwd), 500 meter verderop een noodbrug, een klimmetje naar de brug en dan de brug over waar rijplaten lagen die niet goed aansloten en dan roept Alie ineens, stoppen je hebt een lekke achterband. OK, brug over, fiets over de railing en plakken die band. Even later fietsen we weer. In Vrbno zien we een bordje van een zoopark in Zelcin, laten we daar maar een kijkje nemen. Het blijkt een kinderboerderij te wezen, wat leuk was opgezet voor de dieren. Na een verfrissing op het terras, gaan we verder op de fiets via Luze nad Vltavou en Bijkev weer richting Melnik. We fietsen nog even naar boven naar het centrum, want het was mooi weer, dus toch nog even bij een ijssalon aan voor een ijsje. Een schaaltje met 5 bolletjes ijs in verschillende smaken, o zo lekker. En dan nog even een wandeling door de stad, wat op zaterdagmiddag een aanrader is (kost niets, alle winkels dicht) en dan terug naar de camping. Terug op de camping is het tijd voor een Pivo, lekker in het zonnetje. Na een poosje kijk ik naar mijn fiets en zie dat de band weer leeg staat. Nog een poging wagen, maar het ging moeilijk, de lek was een zogenaamde paardenbeet. We zouden dinsdag naar huis gaan, maar besloten om nu maar op maandag terug naar De Kiel te gaan. Zondag nog wat gewandeld en spulletjes gepakt, zodat we maandag rustig op tijd konden vertrekken.
Wordt vervolgd en ik doe er een paar foto's bij voor de beeldvorming.

DSC02031.JPG 20200822_105114.jpg 20200822_113750.jpg 20200822_122655.jpg 20200822_122714.jpg 20200822_135948.jpg 20200822_190127.jpg DSC02027.JPG
 
Dag 12

Maandag 24 augustus
Alles gepakt en ontbijtje gehad, koffie voor onderweg en we rijden om 08.00 uur richting het ook mooie Drenthe. We hebben een voorspoedige terugreis gehad en zaten om 19.00 uur thuis aan de koffie.
De vakantie was iets anders dan anders door de corona. Het was over het algemeen rustig tot zeer rustig, 2x met z'n 2en in een museum en dat soort dingen. De restaurants werden wel goed bezocht, maar allemaal netjes met gepaste afstand. Wij mogen graag fietsen en dat was allemaal goed te doen.
Als je alles volgt over Tsjechië, dan lijkt het voor deze zomer moeilijk te worden. Toch heb ik een route klaar voor als we wel kunnen en mogen. Ik ben vrij om mijn vakantie te plannen, kan dat zelfs een week voor tijd vastzetten.
Dank allemaal voor de reacties, hoop dat jullie met plezier gelezen hebben. Blijf gezond en pluk de dag.
Nog een paar foto's. Even een tunneltje en een tankbeurt en weer thuis.

20200824_093027.jpg 20200824_100357.jpg 20200720_161934.jpg
 
Hennie, het was leuk om met jullie mee te reizen.
Ik hoop dat de situatie verandert en dat jullie naar Tsjechië kunnen gaan.
Wij slaan dit jaar weer over.
Ook wij zijn zeer fervente fietsers en hebben al fietsend veel van Tsjechië gezien.
Het is een fantastisch fietsland.
Heel veel plezier met de voorbereidingen en geniet van het vooruitzicht.

Groetjes.
 
Bovenaan