Vakantie van Baan 2009

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Dag 18

Na een heerlijk ontbijt met volop koffie en lekkere broodjes.
Gereedmaken van koffie en broodjes voor onderweg in de koelbox.
De stekker uit de stroomkast en de stekker van de caravan in de auto , pootjes opdraaien en starten. weg van camping Formule . www.hotelformule.cz
We rijden via Decin richting de autobaan.
Na ongeveer 25 km zijn we op de autobaan richting Dresden
Dresden richting Maagdenburg waar zeer veel windmolens staan.

Tsjechie_2009_1400.jpg


Het gaat lekker totdat er een aankondiging staat dat ze bezig zijn om de wegen te repareren.

Tsjechie_2009_1402.jpg


Dikke file van 10 km, gelukkig staan we er niet alleen, moet je dan maar denken.

Het is best veilig om na 2uur rijden even de benen te strekken en te genieten van een broodje en een kop koffie.

We parkeren onze auto en caravan tussen de vrachtwagens en zeggen tegen elkaar : onze auto is best groot, ja toch?

Tsjechie_2009_1405.jpg


We blijven niet gespaard voor de file`s er komt er nog eens een van zeker 10 km.
en er was een ongelukje gebeurd, kettingbotsing.
Gelukkig staan we niet tussen de vangrails bij de andere kapotte auto`s , en vervolgen onze snelweg langzaam richting Bad Opstoppings Hausen.
Waar we ook wel weer in de file moeten staan dachten we.
Maar in Bad Oeyenhausen kunnen we zo met de groene golf doorrijden, dit keer niets aan de hand.
Nog een kleine 200 km. en kunnen we thuis zijn, het is nu niet mooi meer, het is saai rijden tussen al die grote weg reuzen die niet harder rijden dan 90 km.
Maar er komt een leesbaar bord in het zicht.

Tsjechie_2009_1412.jpg


Het is inmiddels 18.00 uur en moeten nog maar een half uurtje rijden.

Om 18.30 uur stappen we thuis uit de auto en kijken gelijk of de poes en de planten goed verzorgd zijn.

En ja hoor het eerste Nederlandse woord dat we uit het huis hoorden was Miauw, gelukkig Hij leeft nog.
En de planten, wat zijn die goed onderhouden, bedankt zoon Marten.

Tsjechie_2009_1409.jpg


Mag je wel vaker doen.

We zijn terug in huis en gelijk val je weer in het oude ritme, beetje jammer.
Er moet gewassen worden en de koelkast moet leeg gehaald worden.
Morgen komen de kinderen op bezoek.
En maandag, volgens de planning van het ziekenhuis, gaat onze eerste kleindochter geboren worden.

Delphina_033_3_.jpg

Delphina ( 1 uur oud)

Dus zijn we Opa en Oma.

P1040675.JPG


Na drie weken zie je wel verschil.

Dit was ons verslag van 18 dagen op reis naar door en in Tsjechie.
Het land van rust .
Waar hele mooie gebouwen in dorpen en steden, veel kastelen zijn er die de moeite waard zijn om te bekijken.
Maar ook ander bezienswaardigheden, eerder gemeld, zijn bijzonder te noemen.
Het was voor ons het vijfde jaar in Tsjechie . 2x wintersport, 2x een meeting in Dolni-Lanov en 5x zomervakantie.
En we gaan als we gezond mogen blijven zeker nog wel weer.
Er zijn nog gebieden waar we wel geweest zijn, maar nog niet alles hebben gezien wat er te zien was.

Het was een heerlijke vakantie.

Het is best wel veel werk om de verslaglegging met veel foto`s op deze manier te doen
Ik heb hulp gehad van de "Deleters" , om de foto`s groot in beeld te brengen, en ze hebben me geholpen met nog andere zaken die ik nu hopelijk zelfstandig kan.
Heren bij deze bedankt aan de bijdragen.
Als ik nu op het tellertje kijk hoe vaak deze rubriek is bekenen, dan zal ik iedereen stimuleren om het ook te doen.

Ook bedank ik de berichten van de Forumleden, tijdens het schrijven van het verslag, het stimuleerde ons om door te gaan.

Sluit ik af met:
Vakantie van de Baan.
 

Pelhřimov

Donateur
Bedankt. :top: Jammer dat jullie vakantieverslagen nu afgelopen zijn.

:kus: Maar van harte gefeliciteerd met jullie mooie kleindochter. :roze:
:slapen: Geniet van het oma en opa zijn. :spelen:
 
Allereerst gefeliciteerd met jullie mooie kleindochter!

Ook ik heb genoten van je verslag.
Ik ben vooral blij met het verslag en foto s van Terezin.
Toen wij er dit jaar waren was ik vergeten goede baterijen voor de
camera mee te nemen. Dus na een paar foto s deed die niks meer.
Als je het niet erg vind zou ik graag wat foto s van je willen pikken
 
Beste lezer,als je enkele foto´s in groot formaat wilt hebben stuur dan een Pm. met je mailadres, en als het kan de beschrijving van de foto of het nummer
Ik stuur ze dan af voor jullie.
 
:shake:Bedankt voor je verslag Hendrikus! Het is een erg leuk verslag geworden wat ik met plezier gelezen heb. En jullie mooie kleindochter, een popje :hart:. Nogmaals gefeliciteerd!!
 
Toen ik reageerde op het einde van jullie vakantie stonden de foto's van jullie kleindochter er nog niet op, wat een plaatje!!

Hierbij dus alsnog heel erg gefeliciteerd met dit schatje, geniet ervan!!!
 
Dank je voor het mooie verslag met de mooie en vooral grote foto`s. Die truc met de deleters moet je maar eens verklappen.

En natuurlijk ook dank aan je medereizigers. Die zichzelf terugzien op de plaatjes. :eten2:

En jij en Johanna :romantiek: natuurlijk GEFELICITEERD met jullie kleindochter.

:groet:

Hilde
 
ook ik heb genoten van je verslag Hendrikus, en natuurlijk van harte gefeliciteerd met jullie kleindochter. wat een schatje zeg.
geniet samen van dit wondertje:knuffel:

hopelijk zien we jullie ook op jullie volgende reis door Tsjechie weer.
:clown:
 
Bij dag 14 schrijf ik :Vanaf het terras kijk je heel mooi over de labe en aan de overkant op het witte kasteeltje

Het kasteel : Letni hradek is een Summer Castle.

Wie heeft er meer gegevens voor ons?

http://mw2.google.com/mw-panoramio/photos/medium/6536966.jpg

In 1905 werd het gebouwd op de top, een restaurant in de vorm van een kasteel osmnáctimetrovou uitkijktoren (rozhledové plaats).
Of is het dat het kasteel 18 meter hoog is?

Wie heeft er de juiste link?

Klopt dit verhaal?
Ik twijfel erg.
 
Het kasteel : Letni hradek is een Summer Castle.
In 1905 werd het gebouwd op de top, een restaurant in de vorm van een kasteel osmnáctimetrovou uitkijktoren (rozhledové plaats).
Of is het dat het kasteel 18 meter hoog is?
Klopt dit verhaal?
Ik twijfel erg.
Het heet Pastýřská stěna, het is een restaurant maar of de toren 18 meter hoog is - ik kan het niet zo goed inschatten.
 
Bedankt Lesnenka voor de informatie.
Het heet Pastýřská stěna, het is een restaurant.
Zo heet dus ook de heuvel waarop dit is gebouwd.
Zo komen we tot de juiste informatie op dit forum.

Hier kwam ik aan die informatie: http://www.czechtourism.com/dut/nl/docs/what-to-see/zoo/all/decin/index.html
De dierentuin ligt in het centrum van de stad op de zandstenen heuvel Pastýřská stěna, omringd door een stadsbospark. Het is bereikbaar te voet, met een auto of met een lift van de linkeroever van de rivier de Elbe. De dierentuin biedt speelmogelijkheden voor kinderen op de kinderspeelplaats, verfrissingen en souvenirverkoop. Dichtbij de dierentuin ligt een restaurant.
http://www.pastyrskastena.eu/clanky/fotogalerie
 

Freddy2005

† In Memoriam
Dag 15

We gaan vandaag naar de Pravčická Brána...


Tsjechie_2009_8361.jpg


...

Er waren dit jaar meer dan 100.000 toeristen die deze mooie plaats bezochten. Het meest bekende natuurlijke monument van het Nationaal Park van Tsjechisch Zwitserland haalde hiermee een record aantal bezoekers in de afgelopen 20 jaar. Vanaf toen zijn de bezoekersgegevens van de grootste natuurlijke rotsbrug van Europa verzameld.

radio.cz
 
Bovenaan