Vakantie Trutnov

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

We zijn alweer een aantal dagen thuis (30 dec), maar nu toch even tijd om de vakantie-ervaringen te schrijven. Helaas was er niet veel sneeuw, maar toch een witte kerst op de Cerna Hora (Janske Lazne)waar we de eerste dag met de gondel omhoog zijn gegaan om te kijken of het de moeite waard was om skies te gaan huren. Zelf heb ik twee dagen geprobeerd te skien, omdat ik het best druk vond en er erg veel ijs lag. Maar de kids hebben zich prima vermaakt. De oudste zoon zei dat hij kwam om te snowboarden en dat ging hij ook kostte wat het kost doen, dus die hebben we ook twee dagen bij de berg afgezet zodat hij zelf kon boarden. Verder nog een dagje de rotsen bij Adrspach bekeken en een dagje Praag gedaan. We hadden beide dagen schitterend zonnig weer en hebben mooie foto's kunnen maken. Alles bijelkaar een heerlijk weekje: het appartement (in Petrikovice) was prima en de restaurants waren ook weer toppie.

Groetjes,

Marianne,
 
Trutnov was ook oke, iedere dag doorheen gereden onderweg naar de Cerna Hora en iedere avond gegeten. En niet te vergeten de Hypernova. Wat ik soms wel jammer vond van de kleinere eettentjes dat de bediening erg onvriendelijk was tegen alle buitenlanders. Echt niet leuk. Maar daarentegen was men in de grotere en goede restaurants weer erg netjes.

Marianne,
 
Bovenaan