Vakantie Lisci Farma tijdens noodweer 2009

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ook wij waren tijdens het noodweer in Vrchlabi (Dolni Lanov) en we hebben het noodweer over zien en horen komen. Pikkedonker was het. Gelukkig zaten wij in een huisje. Dat hebben we tijdens het noodweer ook wel tig keer tegen elkaar gezegd, net als de zin: blij dat we nu niet op de camping staan. Na de storm zijn we naar Vrchlabi gereden om nog wat te gaan eten. De ravage die we onderweg tegen kwamen was enorm, maar niet echt super erg (omgewaaide bomen, kapotte daken). Van de foto's die ik nu heb gezien, ben ik enorm geschrokken. Wij hebben in het huisje gewoon echt niet beseft, dat dit zo'n enorm noodweer is geweest. We hebben er zelfs een beetje lacherig over gedaan in de auto. Nu ik deze foto's zie en de verhalen lees, voel ik me daar best een beetje schuldig over.
Wat een angst en paniek zullen jullie hebben gevoeld. Sterkt voor jou en je vriendin Martijn en onderschat een hersenschudding inderdaad niet!
 
Niet geweten van dit forum. Kom het nu tegen omdat we dit jaar toch maar weer naar Tsjechië gaan.
Ben ook benieuwd hoe het nu met jullie lotgenoten gaat.
Er zijn jaren voorbij maar vergeten doen we het nooit meer. Wij zijn er relatief goed af gekomen. Heel veel schade maar niet gewond. Geestelijk is een ander verhaal. Dochter heeft er PTSS aan overgehouden en we reageren allemaal anders als er "noodweer" verwacht wordt of er onverwachts iets gebeurd. Een parasol die van een terras waait....grrrrrr
Het verlies van spullen...ach zijn maar spullen. Vergoeding door verzekering....nou mooi niet. van de 3500 euro schade kregen we 500 euro vergoed uit coulance. Dat wij alle kleding, en wat maar nodig was gedeeld hebben met slachtoffers noemden ze vrijwillig afstand doen. Schade aan auto als gevolg van natuurgeweld...valt niet onder de verzekering. Verzopen laptop en camera...Caravan vervangen zat er niet in en dus kamperen zat er niet meer in. De 6 persoons bungalowtent van mijn ouders was een verwrongen hoopje ellende dat we 200 meter verder terugvonden. Daar heb je dan reisverzekering voor.
Na al die jaren vakantie in Nederland dan nu de stap. We gaan in pension in Bernatice.
 
Niet fijn na al die ellende. Ik kan me dit nog zo goed herinneren, hemelsbreed 15 km verderop. Die rare lucht, het lawaai, opvliegende zaken rond ons huis, onze oudste hond die met haar ogen dicht in de wind stond en ons gewoon niet hoorde roepen. Nog altijd zijn de sporen van deze windhoos te zien. Maar heel goed dat jullie de stap weer zetten! :top:
 
Donker blauw zwart geel en groen was de lucht, alleen de voortent stok was er uit gevallen en ingezakt, we zijn er goed afgekomen en dat op een paar km afstand van de kern.

Goed zo Yvonne 57 om de stap te zetten richting Tsjechie, het is er zo mooi en heel veel zaken om van te genieten.
 
Bovenaan