Vakantie 2023 vlak bij Pisecna

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Vertrek (1 mei 2023)

Helemaal gewoontegetrouw vertrokken wij weer rond een uurtje of 3 vanuit Anna Paulowna. Daarbij dit keer uitgezwaaid door een dochter, net terug vanaf een feestje. Tja, kleintjes worden groot:ja:. Omdat wij niet eerder op een nacht van zondag op maandag waren vertrokken hadden wij geen idee wat ons qua verkeer stond te wachten. Maar het moet gezegt, de drukte op de weg viel ons alles mee. En dat met name in Duitsland. Of dat wellicht iets te maken heeft gehad met de Dag van de Arbeid, voorzover die al in Duitsland van belang is? In ieder geval stoomde het lekker door over de Autobahn. En met de nodige (tank)stopjes kwamen mij keurig op tijd Tsjechië ter hoogte van Usti nad Labem binnen. Waar vandaan het slechts 50 minuten naar ons favoriete Mex in Melnik was. En gelukkig was deze gewoon open op 1 mei en bovendien heel rustig, tot wij daar plaatsnamen. De een na de andere gast druppelde binnen. En wij….wij genoten weer van het heerlijke eten,

Selfie Mex heen.jpg

helemaal nu wij daar de tijd een beetje moesten doden. Dus voor de verandering kon er dit keer ook nog wel een toetje als nagerecht bij.

Eten Mex heen 2.jpg

Immers de aankomst bij ons huis stond voor 17.00 u. Wat een luxe dit jaar. En zo gezegd reden wij op ons gemak richting Pisecna. Maar inderdaad arriveerden wij een uur te vroeg bij ons huis, nou eigenlijk paleis dit keer.

Huis linkerkant.jpg
Huis rechterkant.jpg

Dus om de tijd te doden maar even wat boodschapjes gedaan bij Penny Market in Lehorad. En bovendien hoeven wij er vanavond niet meer op uit was de gedachtegang. Maar eenmaal voor de tweede keer bij ons huis geen spoor van een eigenaar die ons stond op te wachten. Maken wij ook niet vaak mee. Maar na een sms en een appje kwam een jongedame aangereden. Het bleek de schoondochter te zijn met voor ons goed verstaanbaar Engels. Zelf was zij daar minder van overtuigd. Na de uitgebreide toer door ons paleis en overdracht van de cadeautjes uit Nederland gingen wij ons installeren. Daarna heerlijk genoten van ons broodjes van de Penny Market en sloten wij al Netflixend de avond af. Einde van een geweldig relaxte reisdag.
 
Dinsdag 2 mei 2023

Zoals wel vaker in Tsjechië ben ik vroeg wakker, maar ik besluit daar dit keer niet aan toe te geven en zo wordt het toch nog 10.00 uur dat ik opsta. Daarbij is vrouwlief al uit bed, gebeurt ook niet vaak op vakantie. Om toch de vaart er een beetje in te houden nemen wij eerst een duik in het geweldige zwembad en gaan wij daarna op pad naar de Lidl in Usti nad Orlici.
Eénmaal thuis is het weer een waarlijk genieten van o.a. het geweldige brood in Tsjechië. Omdat wij vandaag wat later in actie zijn gekomen is het programma voor de rest van de middag wat beperkt. En zo gaan wij eind van de middag richting 1 van de restaurants die ik thuis nog aan de hand van recensies heb uitgezocht. En die is te vinden in Litomysl. Maar wanneer wij daar aankomen heeft het er alle schijn van dat het restaurant gesloten is en bijna gaan wij op weg naar het volgende restaurant. Maar omdat er toch een lichtje brandt besluiten wij toch even te gaan kijken en gelukkig maar. Ook daar weer enorm lekker gegeten

Eten Litomysl.jpg
de site dish lijkt op patat maar is dus gefrituurde groente, heel bijzonder

en best kans dat, als wij een keer toch in de buurt zijn, daar nog eens gaan eten. Eenmaal thuis draaien wij het gewoonlijke programma af en komt daarmee een einde aan onze eerste volledige dag in dit geweldige land.
 
Woensdag 3 mei 2023

Nog thuis had ik al een aantal activiteiten uitgezocht welke barrière vrij waren. Via de Tsjechische site Kudy z nudy zijn die te selecteren. En daarbij viel voor vandaag de keuze op een bezoek aan het hospitaal te Kuks. Maar eerst verken ik in de ochtend de plaatselijke super en kom ik er zo achter dat deze ook nog eens vlakbij de hospoda ligt.

Hospoda.jpg

Waarvan ik overigens ook al had gelezen dat het eten daar goed was. Beiden liggen op nog geen 5 minuten lopen van ons huis vandaan.

Eénmaal weer thuis is iedereen op en gaan wij zoetjes aan richting Kuks. De weg er naar toe leidt ons via diverse kronkelwegen en bijna zit onze vakantie er op. Was heel even vergeten dat rechts hier geen voorrang heeft :slik:. Gelukkig was de rest van de familie wel alert. Via een landweggetje bereiken wij het ziekenhuis, Van te voren hadden wij nog verzocht om een Engels sprekende gids maar die mogelijkheid is er pas met een groep vanaf 10 personen. Nu kregen wij een Nederlandse handout, ook goed. Bij aankomst leekt het er even op dat onze groep maar uit een paar personen bestond maar even later kwam er een hele middelbare schoolklas bij. Allemaal pubers met niet mis te verstane non-verbale communicatie als “duurt dit nog lang” en “boeit niet” :deuk:. Kortom, behalve de geweldige aanblik van het hospitaal heb ik mij net zo kunnen vermaken door het gedrag van deze pubers. Wellicht ook een stuk herkenning als ik denk aan mijn schooltijd, HEEL lang geleden.

Enfin wij kwamen voor het hospitaal en dit bijna kasteel is absoluut een bezoek waard.

Kuks1.jpg
Wachten op gids.jpg
Wij mochten met de lift omhoog en wachtten hier op de rest van de groep

Gedurende de rondleiding val je van de ene in de andere verbazing qua schoonheid van het complex.

Hal Kuks.jpg
Vooral de kleine en grote kapel, zeg maar kerk, maakten enorme indruk op ons.

Kerk1.jpg
Kerk2.jpg
Plek kazuivels.jpg

En zoals eerder gezegd, absoluut barrière vrij. Meerdere keren werd er een oprijplaat tevoorschijn gehaald. Wij gaan toch al heel wat jaartjes naar Tsjechië, maar op deze manier niet eerder meegemaakt.:toppie:

En na toch een dik uur kwam er een einde aan de rondleiding. Waarop wij besloten eerst nog even huiswaarts te gaan. Zoals gezegd had ik van te voren nog de recensie van de hospoda gelezen en bleek daar toch lever :yess:op het menu te staan. Dat moesten wij natuurlijk proberen, vooral vrouwlief is enorm gek op lever. Gezien de korte afstand liepen wij naar de hospoda en even leek het feest niet door te gaan want het lokaal zat afgeladen vol. Maar gelukkig was er nog plek en konden wij plaats nemen in de hal. Met als gevolg dat iedereen die binnen kwam ons gedag zei, heel grappig. En ja, het eten was inderdaad goed

Eten hopoda.jpg

en ook nog eens ouderwets goedkoop.
Dus daar zullen wij nog wel eens komen besloten wij. Hopelijk dan wel binnen, wel zo gezellig. En met de buikjes vol liepen wij weer op ons gemak naar ons huis. Wat een geweldige dag was dit weer.
 
Donderdag 4 mei 2023

Vandaag is het plan een fijn stukje te gaan lopen. Via de site Kudy z nudy heb ik een route gevonden langs een vismeer, maar het is mij niet helemaal duidelijk of je daar dichtbij kunt komen met de auto. Ik besluit toch een poging te wagen en toegegeven, de route is via allerlei bospaadjes geweldig, maar er komen doen wij niet. Ik doe nog een andere poging en kies voor het einde van de straat Premyslova, op de site aangegeven als een plek waar je zou kunnen parkeren. Zo gezegd lijkt ook dat geen soelaas te bieden zodra wij de bebouwing van Hradec Kralove naderen, maar aan het einde van de weg zien wij inderdaad de parkeerplaats.

Dus de rolstoel van Jelle, met nu eindelijk de ondersteuning :ja:, gepakt en kiezen wij voor nu nog 1 van de kortere routes. Naar verluid 2,8 kilometer staat er op het bordje. En zo gaat de familie en route, onderweg een enkele fietser en jogger passerend. Als wij dan bijna een uur verder zijn zien wij echter geen bewegwijzering meer en kiezen wij voor de veilige weg om naar de auto terug te keren. En met hulp van de opgeslagen positie komt dat helemaal goed.

Eénmaal terug bij de auto is het nog veel te vroeg om het Nepalese restaurant in Hradec aan te doen en valt de keuze op een ander restaurant op de route naar huis. En ook daar weer heel aangenaam gegeten met dit keer weer eindelijk een flink bord groente.

Eten Lytomysl 2jpg.jpg
Eten Lytomysl 3jpg.jpg

Grappig was dat de opgenomen bestelling door de taalbarrière niet helemaal vertrouwd werd, want even later kwam de kok polshoogte nemen. Maar daarna was het goed en kwam het eten ook flink sneller dan sommige recensies aangaven.

Met de magen goed gevuld ging het vervolgens huiswaarts en gelukkig ook ruim op tijd om de dodenherdenking te kunnen volgen. Heel bijzonder om dat zo vanaf vakantie te kunnen volgen. Daarna de avond met Netflix geheel in stijl afgesloten middels de film Sobibor. Werkelijk een geweldige film over weerzinwekkend en monsterlijk sadistische praktijken in dat kamp.
 
Vrijdag 5 mei 2023

Vandaag dus bevrijdingsdag, maar uiteraard is daar hier in Tsjechië niets van te merken. Wellicht wel komende maandag 8 mei 2023 waarop Tsjechië de bevrijding van de Nazi overheersing viert. Maar goed, na opgestaan te zijn lopen wij samen voor het inslaan van broodjes naar de plaatselijke super hier slechts 6 minuten lopen vandaan. Het blijkt zowaar de meest moderne super te zijn die wij tot dus ver in Tsjechië hebben meegemaakt. Modern qua uitrusting wel te verstaan, het personeel is zo xenofoob als het maar kan. Geen glimlach kan er vanaf zodra eenmaal blijkt dat wij de Tsjechische taal niet (voldoende) machtig blijken. Daarbij zijn het meestal de wat oudere dames die zich als zuurpruimen ontpoppen.

Eénmaal thuis worden de broodjes voor in de auto gesmeerd, want vandaag gaan wij er weer op uit, zo lekker als het weer is. Bovendien is het weer morgen waardeloos dus genieten wij er vandaag nog maar volop van. Wij gaan richting een botanisch park in Olomouc waar ook een rozentuin moet zijn. Daar aangekomen is er uitgerekend nog 1 parkeerplek voor gehandicapten en gaan wij op ons gemak het park in.
En inderdaad is het park en de wandeling geweldig,

Park Olomouc.1jpg.jpg
Park Olomouc.jpg
12 soorten bomen, waarvan de berk er wel heel duidelijk uitspringt

alleen zijn wij er denk ik iets te vroeg. Tulpen zien wij bijvoorbeeld in overvloed, maar de rozenstruiken moeten nog.

Park Olomouc. 2jpg.jpg

Maakt verder niet uit, wij genieten van het bijna zomerweer en het wordt op een gegeven moment zelfs zo warm dat wij het plan de stad in te gaan laten varen. In plaats daarvan gaan wij naar het koele winkelcentrum Olomouc City. Daar kunnen wij onder andere heel goed slagen voor wat spulletjes bij de KiK. Zo was Jelle zijn zonnebril vergeten en kon hij er bij de KiK 1 bemachtigen voor 2,90 Euro:deuk:. Maar hierna zijn wij snel uitgekeken in het winkelcentrum maar is het nog wat te vroeg voor het avondeten. En dus gaan wij richting ons huis om onderweg weer het restaurant van gisteren in Litomysl aan te doen. Daar aangekomen is het opnieuw een drukte van belang. Niet zo gek aangezien dit restaurant zich midden in een woonwijk bevindt. Het is dan ook een sfeer van “ouwejongenskrentenbrood”. En naarmate de alcohol uitbundiger vloeit wordt men steeds luidruchtiger. Maar wij hebben daar onverstoord lekker gegeten

Eten Lytomysl 4jpg.jpg

en kunnen na afloop weer terugkijken op een zeer geslaagde dag in de buitenlucht.
 
Zaterdag 6 mei 2023

In tegenstelling tot de verwachtingen is het vandaag pas de eerste dag met regen hier. En daarbij zag het er niet eens zo uit dat het de hele dag druilerig zou gaan worden. En inderdaad eind van de ochtend begon het op te klaren en gingen wij weer eens naar de Lidl in Usti nad Orlici voor de nodige boodschapjes. Bij terugkomst dan ook weer genoten van een vorstelijk ontbijt en verder de rest van de dag kalm aan gedaan. Morgen gaan wij er weer op uit was het plan.

Wel gingen wij er begin van de avond op uit om een nieuw restaurant te gaan proberen. Deze stond al op mijn lijstje en bij terugkeer naar huis 1 van de afgelopen dagen was ons oog ook al op dit restaurant gevallen. Omdat het zaterdag was besloten wij er wat later heen te gaan om de ergste druk na te zijn en inderdaad plek was er nog genoeg op het terras. Doorgaans worden wij vrij snel opgemerkt door het bedienend personeel, maar bij dit restaurant niet. En toen wij steeds gasten zelf met drinken (bier!) naar buiten zagen komen leek het er sterk op dat wij binnen de bestelling moesten laten opnemen. Zo gezegd zo gedaan en gelukkig kregen wij ook nog een Engelse menukaart overhandigd. En niet heel lang hierna werd ons eten geserveerd. En ik moet zeggen, ook daar weer heel lekker gegeten.

Eten Habrinka.jpg
Selfie Habrinka.jpg
 
Zondag 7 mei 2023

Bij het opstaan is het opnieuw droog, zij het bewolkt, maar het zonnetje probeert er wel degelijk door heen te komen. Voor het brood gaan wij opnieuw naar de Lidl aangezien de buurtsuper op zondag gesloten is. Hoe het morgen op bevrijdingsdag is valt nog te bezien. Vanwege het ietwat volle programma gebruiken wij het ontbijt nog in het huis. Even ter toelichting: sinds enige tijd zijn wij allen overgestapt op intermittent fasting, m.a.w. gedurende de hele dag eten wij slechts 8 uur. En ik moet zeggen, het bevalt heel goed. Afvallen gaat niet snel, maar het gaat wel en bovendien is afvallen niet het hoofddoel.

Afijn, wij op weg naar kasteel Costalice, slechts 30 minuten verwijderd van ons huis. Maar als wij daar aankomen sluiten wij aan bij een aantal auto’s die aan het keren zijn. De parkeerplaats blijkt dus vol en ook het zwaaien met onze invaliden parkeerkaart helpt ons niet. En zodra wij de zelfde drukte ervaren bij de aangrenzende parkeerplaatsen besluiten wij het bezoek aan het kasteel te laten varen. Plan B is vervolgens richting de Globus te Pardubice te gaan. Ik ben namelijk op zoek naar de nieuwe CD van Divokej Bill, maar ook dat plan valt vandaag in duigen. De op internet aangegeven vestiging van Bontonland blijkt helemaal niet (meer?) te bestaan.

Inmiddels is het alweer wat later en zitten wij naar ons zin al weer veel te lang in de auto. Voor het avondeten besluiten wij opnieuw het restaurant van gisteren aan te doen en installeren wij ons op het terras. De etensgeuren bij aankomst doen vermoeden dat de keuken gelukkig nog open is maar niets blijkt minder waar. Vandaag zal er niet meer gekookt worden wordt mij medegedeeld. Met de moed in de schoenen gaan wij nu huiswaarts en vlak daarna meteen naar de Lidl. Die is gelukkig wel open, zij het dat het er razend druk is voor begin zondagavond. Achteraf begrijpen wij waarom. Anders dan in Nederland is 8 mei echt een nationale feestdag waarop alles, maar dan ook alles dicht is. Gelukkig hebben wij vanavond brood genoeg meegenomen voor de maandag. En voor wat betreft het avondeten, wellicht Polen proberen? We gaan het zien, pff wat een butdag.
 
Maandag 8 mei 2023

Vandaag neem ik mij voor er een betere dag van te maken dan gisteren. Nu zijn de verwachtingen vandaag om te beginnen laag. Zo weten wij dat alles gesloten is en hoeft dat niet tot een teleurstelling te leiden. Opmerkelijk is dan ook dat, als wij het stadje Cochen aandoen, daar toch wat winkeltjes open zijn. Het is dus kennelijk geen verplichting om je winkel dicht te houden. Evengoed een lekker wandelingetje gemaakt om er toch even uit te zijn.

Chocen1.jpg
Chocen2.jpg

Verder is het ook op de weg drukker dan normaal, maar waar iedereen nu naar toe gaat? Wij zien wel heel veel Tsjechen fietsen, iets wat ze normaliter ook in het weekend veel doen. Maar voor de rest, nergens iets kunnen vinden over festivals, zoals bij ons op 5 mei. Afijn, al met al geen onaardig dagje, afgewisseld met een broodje

Selfie thuis.jpg

en een duik in het geweldig lekkere verwarmde zwembad maar zien wij wel halsreikend uit naar weer wat te kunnen ondernemen morgen.:yess:
 
Plan B is vervolgens richting de Globus te Pardubice te gaan. Ik ben namelijk op zoek naar de nieuwe CD van Divokej Bill, maar ook dat plan valt vandaag in duigen. De op internet aangegeven vestiging van Bontonland blijkt helemaal niet (meer?) te bestaan.
Mochten jullie nog in de buurt van de Pardubice komen dan is de CD wellicht hier verkrijgbaar:

Pernštýnské nám. 61, 530 02 Pardubice I-Staré Město


Deze winkel was in ieder geval vorige week nog open, het was eerst een Bontonland en heet nu Multiland.
Of er bij de Globus een Bontonland heeft gezeten herinner ik me niet.
Hele fijne vakantie nog.
 
Dinsdag 9 mei 2023

Wij boffen toch ook wel enorm dit jaar. Terwijl Nederland zowat wegspoelt van de regen is het hier in Tsjechië opnieuw stralend zonnig weer.

Na een bezoekje aan de buurt super maken wij ons op voor een hernieuwd bezoek aan kasteel Castolovice. Wij komen daar rond 13,00 u aan en vermaken ons middels een wandeling in het park alsook een drankje op het binnenplein voor de eerstvolgende tour om 14.00 u. Wanneer het bijna twee uur is sluiten wij gewapend met een handout in het Engels dit keer aan bij een klein Tsjechisch gezelschap.

Binnenplaats.jpg

Het kasteel is uitgezocht vanwege zijn rolstoeltoegankelijkheid en al vrij snel zien wij de lift voor naar de eerste verdieping.

Rolstoellift.jpg

Nadat Jelle boven is aangekomen start de toer pas echt en daarbij vallen wij van de ene na de andere verbazing. Wat een bijzonder mooi kasteel is dit. Het is mij niet helemaal duidelijk of het nemen van foto’s is toegestaan maar zo omzichtig mogelijk doe ik toch een poging.

Kasteelgang.jpg
Kamer in het kasteel.jpg
Kamer in het kasteel2.jpg

En zoals wel bij meer kastelen in Tsjechië duikt ook hier weer de naam van het geslacht Sternberk op. Wat moet dat ook een superrijke familie zijn (geweest).
Aan het einde van de toer gaat Jelle weer op dezelfde manier naar beneden terwijl de rest van het gezelschap via een buitentrap de rondleiding verlaat.

Rolstoellift2.jpg

Toen wij nog in de binnentuin zaten hebben wij (mede dankzij Johannes) in zeer beperkt Engels begrepen dat Multiland open is en dat daar de laatste CD van Divokej Bill te verkrijgen is. En aldus gaat het naar de binnenstad van Pardubice. Feitelijk zijn wij daar 2 jaar terug enkel geweest voor de Covid test van onze dochter, maar deze stad, althans de binnenstad, doet erg denken aan die van Ceske Budejovice. Ik parkeer de auto en zie al snel de winkel die voorheen Bontonland heette. Na aankoop van de CD bij een jonge verkoopster (waarom spreek jij geen Engels denk ik nog) gaan wij met de muziek van Divokej Bill in de CD wisselaar voor het avondeten naar Hradec Kralove.

Ook daar hebben wij 2 jaar geleden enorm lekker gegeten bij een Nepalees restaurant. Wij parkeren dit keer de auto vlak bij het restaurant, nog zo’n voordeel van vakantie buiten het seizoen. Wanneer wij binnen komen is het restaurant nog volledig leeg maar dat gaandeweg druppelen steeds meer gasten binnen. En net als in 2021 hebben wij weer zalig gegeten in dat restaurant.

Selfie Nepalees restaurant.jpg
Nepalees eten.jpg
Nepalees eten2.jpg

En dan komt toch echt een einde aan deze geweldige dag met een dikke gouden rand.
 
Woensdag 10 mei 2023

Vandaag gaan wij na het gebruikelijke bezoek aan de Lidl in Usti nad Orlici en na bereiding van het ontbijt voor in de auto richting Olomouc. Er moet daar een hele mooie kerk zijn. De rit erheen gaat weer via ontelbare dorpjes en na dik 1,5 uur doemt Olomouc op. Maar de kerk zelf bevindt zich een op een berg een stuk buiten Olomouc.

Na installatie van de rolstoel ondernemen wij de klim richting de kerk en dat gaat niet ongemakkelijk dankzij de ondersteuning. Voor wij de kerk ingaan genieten wij nog even van het geweldige uitzicht op Olomouc.

Uitzicht Olomouc.jpg
In de kerk aangekomen worden wij opnieuw overvallen door een overdaad aan pracht aan praal.

Kerk Olomouc.jpg

Kerk Olomouc2.jpg

Kerk Olomouc4.jpg

Ik blijf dat toch heel bijzonder vinden van een land als Tsjechië. Zo seculier als wat en toch is er een veelvoud aan katholieke kerken die ook nog in gebruik zijn. We hebben geen kleingeld bij ons maar laten een briefje van CK 200,00 achter als donatie en kunnen vervolgens heel wat kaarsjes opsteken. Na een tijdje verlaten wij deze ultieme oase van rust en dalen wij nog even af naar de binnenstad van Olomouc, die ons wel heel erg aan Praag doet denken.

Gezien de drukte op dit tijdstip is het bezoek maar kort en gaan wij richting ons huis en strijken wij neer bij het restaurant waar wij al eerder op het terras aten.

Habrinka.jpg

Maar niet vandaag, daarvoor staat er een toch wat fel windje. En dan gebeurt er weer wat wij wel vaker in Tsjechië hebben meegemaakt. Als Jelle heel voorzichtig door de ingang probeert te komen geeft een gast hem gewoon een duw:deuk:. Bij aankomst had ik al in het Engels gevraagd of wij nog konden eten en vervolgens kregen wij van de serveerster de Engelse menukaart aangereikt. Wel zo makkelijk. En net als de vorige keer was het eten weer geweldig maar ook van een culinair hoogstandje.

Eten Habrinka.3.jpg

Selfie Habrinka2.jpg
Met op de achtergrond het gezellige gebral van een damesclubje genoten wij weer van ons eten.
 
Donderdag 11 mei 2023

Na het ochtendbezoekje aan de buurtsuper gaan wij weer gewapend met het ontbijt en route. Dit keer naar een openlucht museum, een soort Skanzen, maar handelend over de tijd van de Kelten. Zoals wel vaker stuiten wij onderweg op een niet bekende wegafsluiting en besluiten wij de navigatie ietwat te foppen, maar helaas, een kwartier later komen wij de zelfde afsluiting tegen. :kwaad: Toen maar heel rigoureus een andere kant op gaan rijden en zo komen wij alsnog, zij het met een flinke vertraging, op onze bestemming aan. Als wij de parkeerplaats op rijden staat er nog 1 andere auto, het belooft dus een rustig uitje te worden.

Skanzen5.jpg

Na betaling krijgen wij een plattegrond mee, wel in het Tsjechisch, maar met Google Translate komen wij een eind. Het blijkt een leuke attractie,

Skanzen1.jpg
Skanzen2.jpg
Skanzen4.jpg

maar zonder de figuranten op doorgaans drukke dagen, hebben wij de Skanzen met een uurtje doorlopen.

Geeft niks, waren wij toch weer even buiten met het nog steeds lekkere weer in Tsjechië. Hadden wij van te voren in Nederland ook niet verwacht. Omdat wij redelijk in de buurt zijn, brengen wij opnieuw een bezoek aan Pardubice en nemen wij voor een drankje plaats op het binnenplein. Al aapjes kijkend vermaken wij ons daar uitstekend en zoals al eerder vermeld, doet het plein en de ambiance mij sterk aan het plein van Ceske Budejovice denken, maar ook aan Telc.

Pardubice1.jpg
Pardubice2.jpg

Na het afrekenen gaan wij naar huis en strijken wij neer bij onze Hospoda. Daar opnieuw heerlijk gegeten, zij het dit keer IN de Hospoda en niet op de gang zoals bij de eerste keer. :deuk: Toch wel iets comfortabeler.
 
Bovenaan