Vakantie 2020 (Vysochina en Noord-Moravië)

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Nou, na heel veel onzekerheid (en nog kan het verkeren) gaat het dan toch gebeuren. De 8e gezinsvakantie naar Tsjechië. En dit keer onder zeer bijzondere omstandigheden. Daarbij hebben wij dit keer voor 2 huizen gekozen. Niet dat wij Tsjechië al helemaal hebben gezien, maar een beetje afwisseling is wel zo leuk. Ons eerste huis bevindt zich in de provincie Vysochina, in Chrysna. Een klein plaatsje langs de D1, nog iets voor Humpolec. Afgaande op de foto's is het huis erg privé gelegen en daar houden wij wel van. De tweede week gaan wij naar het huis in Valmez, waar wij in 2016 nog een geweldige vakantie hebben beleefd. Onnodig te zeggen dat wij er ontzettend veel zin in hebben. Tegelijkertijd zijn wij ons er terdege van bewust dat het een heel andere vakantie kan/zal worden. Wij gaan het meemaken...
 

kuurgast

Donateur
Goed vooruitzicht Franky. :toppie:

In omgeving van Chyšná:

Dichtstbijzijnde supermarkt in Onšov volgens mapy.cz.

Restaurants:
5 minuten rijden... in Košetice, ziet er lekker uit.
facebook.com/kosetice.kozluvdvur. is open, maar staat wel te huur.

8 minuten... eenvoudig echt Tsjechisch met veel voor weinig volgens reviews.
Zie restaurantguru.com/Restaurace-U-kostela-Cechtice.

23 minuten... Motorest Melikana langs de D1 vanaf Humpolec, goede reviews.
melikana.cz/de.

25 minuten.... in Pacov, ziet er goed uit, kan je alvast menu vertalen.
pizzeriepacov.cz.

30 minuten... in Vlašim, speciale hamburgers en kipvleugeltjes.
facebook.com/tovarnavlasim.

25 minuten.... Tsja pizza, maar nu in Pelhřimov.
pontedipietra.cz/en.

50 minuten..... romantische picknick in park van Zámek Jemniště.
jemniste.cz/en/piknik.

Eens iets anders.... 1/2 uur vliegen in ultralicht vliegtuig of een zweefvliegtuig vanaf Vlašim.
akvlasim.cz/zazitkove-lety.

Bowling in Vlašim.
hotelvorlina.cz/bowling.
 
Dank je wel weer Kuurtje, dat scheelt weer een hoop zoeken. Straks is het een kwestie uitproberen. Uiteraard komen de recencies weer terecht in het verslag. Zin in!
Wanneer ging het ook alweer gebeuren?
We hopen 25 juli die kant op te kunnen gaan voor 1 week in Chysna. Daarna willen wij op 1 augustus verder trekken naar het huis in Valmez.
:cheerleader:
 
Jaaah, te meer daar het reizen nu relaxter is. Nog voor de annulering van ons Tsjechië avontuur 2020 zouden wij als eerste naar Valmez gaan en dan de 2e week naar het huis in de buurt van Tabor. Gezien de afstand naar Valmez zaten we te denken aan een overnachting ver in Duitsland. Dat hoeft nu dus niet meer. Zo zie je maar, elk nadeel ....
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wow, nog maar 3 weken en het is zover:cheerleader:. Ondertussen volg ik wel angstvallig (zou ik eigenlijk niet moeten doen) de Covid19 berichten uit en over Tsjechië. Al met al ziet het er wel positief uit, maak me wel een beetje zorgen dat men in Tsjechië denkt het achter de rug te hebben. Maar ja, feitelijk is dat hier in Nederland met Corona niet anders:denk:.
 
Ik wou dat ik er al was. Reden, ben helemaal niet gerust over de situatie in België met een tweede golf. Moet er niet aan denken dat Nederland weer in de gevarenzone komt:(
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan