Vaccinatieplicht Tsjechische kinderen

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

kuurgast

Donateur
Povinné očkování = vaccinatieverplichting voor Tsjechische kinderen

Voor kinderen in Tsjechië is over het algemeen de vaccinatieplicht van toepassing.
De vaccinatiegraad in Tsjechië is 95 procent. Het verplichte vaccinatiesysteem werd decennia geleden geïntroduceerd door de communisten. Tegenwoordig wordt het regelmatig aangepast aan de nieuwste medische kennis, maar de vaccinatieplicht blijft.
Vaccinatie is de beste bescherming tegen ziekte, het beschermt niet alleen de getroffen persoon, maar ook de hele samenleving. Dit is het belangrijkste argument van degenen die verplichte vaccinatie ondersteunen.
De meerderheid van de ouders in de Tsjechische Republiek laat hun kinderen vaccineren, ondanks enig voorbehoud en onzekerheid.
De vereniging Rozalio vecht al vele jaren tegen vaccinatie in Tsjechië.

Als er schade ontstaat, kunnen ouders in de toekomst compensatie eisen.
Zelfs de modernste vaccins sluiten ongewenste bijwerkingen niet volledig uit. Typische klachten na een vaccinatie zijn roodheid of zwelling op de injectieplaats of koorts, hoofdpijn en lichaamspijnen. Zeer zelden treden ernstige reacties op die blijvende invaliditeit veroorzaken. In dergelijke gevallen zou de Tsjechische staat in de toekomst compensatie kunnen betalen, tenminste voor schade veroorzaakt door verplichte vaccinaties. Het ministerie van Volksgezondheid heeft een overeenkomstige juridische tekst opgesteld. Hoofd van de afdeling Adam Vojtěch: "In het geval van vaccinatieschade moet je contact opnemen met het ministerie van Volksgezondheid. Dit beoordeelt de medische geschiedenis van de patiënt en bereidt zijn adviezen voor. Het bewijst niet de causaliteit, dat zou niet honderd procent mogelijk zijn. Het beoordeelt de waarschijnlijkheid van de gevolgen van het vaccin. We wilden geen bovengrens instellen. Als de schade door het vaccin zo dramatisch is dat levenslange zorg nodig is, kan de compensatie enkele miljoenen kronen bedragen."
De aanvraag moet worden ingediend uiterlijk drie jaar nadat de vaccinatieschade is vastgesteld. De minimumlimiet van de vergoeding is 10.000 kronen (390 euro).
Het wetsvoorstel zal naar verwachting aan het einde van het jaar door de regering worden aangenomen en vervolgens worden goedgekeurd door de Tweede Kamer en de Senaat. Compensatie zal daarom op zijn vroegst over twee jaar mogelijk moeten zijn.
In 2014 oordeelde het Tsjechische Constitutionele Hof dat de staat het recht heeft om vaccinaties te eisen. Het ministerie van Volksgezondheid had zelfs voorgesteld dat kinderen konden worden gevaccineerd zonder medeweten van de ouders; dat is toen door het Parlement is verworpen.
Bronnen radio.cz/de + radio.cz/de.

Op de website van Rozalio staat in Engels een overzicht van het verplichte vaccinatieprogramma voor kinderen.
Daarnaast is er Poočkování = Vereniging voor door vaccinatie gewonde patiënten.
 
Laatst bewerkt:
"Kritisch prikken" valt ook te vertalen als "geen begrip van wetenschappelijke feiten en statistiek'.

In deze verwijs ik daarbij graag naar onderstaande link, welke haarfijn aangeeft waar de fout in denken bij de kritische prikkers zit. Namelijk geen onderscheid kunnen maken tussen causaliteit, correlaties en regressie. Geeft niet, niemand is perfect. Maar als je dan denkt daarmee wel mee te kunnen doen met een wetenschappelijke discussie, heb je het even niet begrepen.

http://tylervigen.com/old-version.html

Waarom denken een groepje zogenaamde hoog opgeleide bakfietsmoeders (hoogopgeleid in deze is een cursus homeopathie, manuele therapie of orthomoleculaire geneeskunde, wat allen zuivere kwakzalverij is) dat hun Google opzoekvaardigheden opwegen tegen die van microbiologen, virologen en andere wetenschappers met minimaal een 12 jarige wetenschappelijke opleiding en lange studies?
Dan ben je of stuitend arrogant of dom, maar waarschijnlijk beiden.

Ik ben een voorstander van verplicht vaccineren en wel hierom.

Kinderen mogen nooit de dupe worden van waandenkbeelden (in elke vorm, dus ook godsdienst en alternatieve geneeskunde) van hun ouders. Kinderen mogen nooit de dupe worden van stupide gedrag van ouders, want kinderen kunnen zelf niet kiezen.
En voor zover het niet verplicht zou zijn, benadeel je als anti-vax ouder, ook de andere kinderen die al wel gevaccineerd zijn. Wie deze uitspraak niet wil begrijpen moet maar even op Google kijken.

En als laatste. De titel "alternatieve genezer" is al even abject als het fenomeen zelf. Iets geneest of iets geneest niet. Punt. Er is geen alternatief voor genezing. Alternatief slaat in deze op het waandenken.

Dus daarom: Vaccineren, altijd!
 
"Kritisch prikken" valt ook te vertalen als "geen begrip van wetenschappelijke feiten en statistiek'.

"Waarom denken een groepje zogenaamde hoog opgeleide bakfietsmoeders (hoogopgeleid in deze is een cursus homeopathie, manuele therapie of orthomoleculaire geneeskunde, wat allen zuivere kwakzalverij is) dat hun Google opzoekvaardigheden opwegen tegen die van microbiologen, virologen en andere wetenschappers met minimaal een 12 jarige wetenschappelijke opleiding en lange studies?
Dan ben je of stuitend arrogant of dom, maar waarschijnlijk beiden".
Hoe weet u zo precies de opleiding van deze mensen ? U bent wel erg kort door de bocht met deze zekerheid. Zover ik het kan beoordelen zijn er veel met een hbo of wo studie.

Voor het overige ben ik het helemaal met u eens. Vaccineren moet.
 
https://www.nvkp.nl/behandelaars/

U kunt hier de "behandelaars" van onder meer "vaccinatieschade" vinden.
Geen enkele behandelaar komt uit de reguliere geneeskunde maar het zijn allemaal -zonder uitzondering- alternatieven met een opleiding in het alternatieve circuit.
Dat kun je niet met droge ogen een opleiding noemen laat staan een volwaardige, geaccrediteerde, vier-jarige HBO of 6- en meer jarige WO opleiding.

Als ik morgen zelf vind, dat ik door linksdraaiende koffiedrab te mengen met rechtsdraaiende yoghurt, een behandeling tegen "vaccinatieschade" heb ontwikkeld, kan ik een bordje op de voordeur timmeren met "therapeut en/of behandelaar". Geen wet die mij dit kan verbieden.
Kwaliteitskeurmerk, gecontroleerd door een ONAFHANKELIJKE instantie, volkomen afwezig, dus ik kan, gelijk de NVKP, maar wat roepen.
 

kuurgast

Donateur
Tsjechisch vertrouwen in vaccinveiligheid bij de laagste in de EU.

Uit nieuw gepubliceerd onderzoek van het Vaccine Confidence Project blijkt dat zowel Tsjechische artsen als patiënten minder vertrouwen hebben in de veiligheid van vaccins.
In zijn rapport, The State of Vaccin Confidence in the EU: 2018, heeft het initiatief de grootste studie ooit uitgevoerd over attitudes ten aanzien van vaccins en vaccinaties in alle 28 EU-lidstaten en tussen huisartsen in tien EU-lidstaten.
Ondanks het feit dat huisartsen over het algemeen een hoger niveau hebben van vaccin vertrouwen dan het publiek, bleek uit de enquête dat 36% van de ondervraagde huisartsen in Tsjechië en 25% in Slowakije het er niet mee eens zijn dat het MMR-vaccin (bof, mazelen en rodehond) veilig is en 29% en 19% het niet belangrijk vinden.
Lees verder op news.expats.cz/weekly-czech-news.
 
https://www.nvkp.nl/behandelaars/

U kunt hier de "behandelaars" van onder meer "vaccinatieschade" vinden.
Geen enkele behandelaar komt uit de reguliere geneeskunde maar het zijn allemaal -zonder uitzondering- alternatieven met een opleiding in het alternatieve circuit.
Dat kun je niet met droge ogen een opleiding noemen laat staan een volwaardige, geaccrediteerde, vier-jarige HBO of 6- en meer jarige WO opleiding.

Als ik morgen zelf vind, dat ik door linksdraaiende koffiedrab te mengen met rechtsdraaiende yoghurt, een behandeling tegen "vaccinatieschade" heb ontwikkeld, kan ik een bordje op de voordeur timmeren met "therapeut en/of behandelaar". Geen wet die mij dit kan verbieden.
Kwaliteitskeurmerk, gecontroleerd door een ONAFHANKELIJKE instantie, volkomen afwezig, dus ik kan, gelijk de NVKP, maar wat roepen.

U had het niet over de behandelaars maar over de hoog opgeleide bakfietsmoeders, dus de mensen die hun kinderen niet willen laten inenten. Van deze mensen stelt u hun opleidingsniveau te kennen.

Verder denk ik niet dat we op het punt van de noodzaak tot vaccinatie en de stellingen van de alternatieve wetenschappers van mening verschillen.
Het ging er mij alleen om dat u ongenuanceerd alle mensen die tegen vaccineren zijn te gemakkelijk weg zet als mensen , met in uw ogen, uitsluitend een opleiding in de kwakzalverij.
 
https://www.nvkp.nl/behandelaars/

U kunt hier de "behandelaars" van onder meer "vaccinatieschade" vinden.
Geen enkele behandelaar komt uit de reguliere geneeskunde maar het zijn allemaal -zonder uitzondering- alternatieven met een opleiding in het alternatieve circuit.
Dat kun je niet met droge ogen een opleiding noemen laat staan een volwaardige, geaccrediteerde, vier-jarige HBO of 6- en meer jarige WO opleiding.

Als ik morgen zelf vind, dat ik door linksdraaiende koffiedrab te mengen met rechtsdraaiende yoghurt, een behandeling tegen "vaccinatieschade" heb ontwikkeld, kan ik een bordje op de voordeur timmeren met "therapeut en/of behandelaar". Geen wet die mij dit kan verbieden.
Kwaliteitskeurmerk, gecontroleerd door een ONAFHANKELIJKE instantie, volkomen afwezig, dus ik kan, gelijk de NVKP, maar wat roepen.
Wacht eens even, niet alle mensen die meer of minder alternatief willen leven op een hoop gooien, alternatief leven wil niet zeggen dat je niet nuchter en met verstand beslissingen in je leven kunt nemen, ook zeker niet dat je technische en medische vooruitgang moet negeren, maar bijvoorbeeld een gezonde levenswijze kan veel medische zorg overbodig maken, in dit geval geef ik de Tsjechische overheid gelijk, veel mensen leven dicht op elkaar, en dan is een prik nog altijd beste methode om problemen te voorkomen.
 
Kinderen mogen nooit de dupe worden van waandenkbeelden (in elke vorm, dus ook godsdienst en alternatieve geneeskunde) van hun ouders. Kinderen mogen nooit de dupe worden van stupide gedrag van ouders, want kinderen kunnen zelf niet kiezen.
En voor zover het niet verplicht zou zijn, benadeel je als anti-vax ouder, ook de andere kinderen die al wel gevaccineerd zijn. Wie deze uitspraak niet wil begrijpen moet maar even op Google kijken.

En als laatste. De titel "alternatieve genezer" is al even abject als het fenomeen zelf. Iets geneest of iets geneest niet. Punt. Er is geen alternatief voor genezing. Alternatief slaat in deze op het waandenken.

Dus daarom: Vaccineren, altijd!
En zo is dat. :dank2:

Als ik morgen zelf vind, dat ik door linksdraaiende koffiedrab te mengen met rechtsdraaiende yoghurt, een behandeling tegen "vaccinatieschade" heb ontwikkeld, kan ik een bordje op de voordeur timmeren met "therapeut en/of behandelaar". Geen wet die mij dit kan verbieden.
Kwaliteitskeurmerk, gecontroleerd door een ONAFHANKELIJKE instantie, volkomen afwezig, dus ik kan, gelijk de NVKP, maar wat roepen.
En dat blijf ik een schandalige situatie vinden. Zwendel en oplichterij zijn strafbaar, maar deze bedriegers, die spelen met de gezondheid van goedgelovigen en zelfs met mensenlevens, kunnen gewoon ongehinderd hun gang gaan. De overheid werkt er ruimhartig aan mee dat dit bedrog kan voortduren. Te gek voor woorden...
 
Alternatief leven is iets heel anders dan alternatieve "geneeskunde". Uiteraard is voorkomen beter dan genezen en als je dit kunt bereiken door bijvoorbeeld transvetten te vermijden en meer biologisch te gaan eten, uiteraard doen. Waarbij ik wel wil aantekenen dat het mantra "het komt uit de natuur dus is het goed" natuurlijk ook waanzin is. De natuur heeft nogal wat fraaie giffen in haar arsenaal bijvoorbeeld.

Alternatief leven met verstand is dus prima, alternatieve geneeskunde zonder verstand is abjecte waanzin.

B8bPEooCcAEEHPr.jpg
 
Geweldig!
Deze had ik niet zelf kunnen maken:D
"Exclusief werkende bestanddelen"
Nu de volgende stap: een zelfde soort van doosjes in de schappen van Lekarna Dr Max en collega's.
Geweldig onderwerp, niet in de laatste plaats omdat in toenemende mate ook Tsjechische kinderen aan deze wereldvreemde cult worden blootgesteld.

Wat mij het meeste opvalt, is dat dit onderwerp telkens weer een platform krijgt. En niet alleen in Nederland.
Lijkt wel een soort van Zwartepieten cyclus. Maanden ligt dat onder een tegel een beetje te vegeteren en "opeens"springt het verwarringsduiveltje er weer onder vandaan.
Ondertussen vraagt niemand zich af waarvan dat duiveltje, onder zijn tegeltje, heeft kunnen bestaan.
Volgens mij, toch een beetje parasietengedrag en gebruik maken van onkunde.
Daar heeft men dan wel verstand van.
 
Bovenaan