Universiteiten/studentenhuizen als vakantieverblijf?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

hoi!

Ik heb al es gehoord dat sommigen tijdens de vakantie in kamers van de universiteit slapen... Kan iedereen daar slapen en hoe gaat dit in z'n werk?

Groetjes
 
D

Deleted member 495

Guest
Ja dat kan. De studentenhuizen staan dan leeg en om toch geld te ontvangen, worden de kamers verhuurd. Ik zal eens snuffelen op internet, daar moet zeker iets te vinden zijn.
 
Tijdens mijn stage heb ik in zo'n studentenhuis (kolej) gewoond: gouden tijd. En inderdaad werden we er half juni uitgegooid. Kamers moesten helemaal leeg: alle studenten moeten dan spulletjes weer naar de ouders brengen. Boel wordt meestal weer 'ns geverfd. Als het verhuurd wordt, lijkt het me een gezellige boel - vooral als er toch ook een aantal CR studenten nog achterblijven. Enne.. luxe hoef je niet te verwachten: gemeenschappelijke douches voor hele etage zijn de norm; maar 'n paar koleji hebben douches voor twee kamers. Zelf zat ik in Praag 4, Podolí, kolej van de CVUT: goed bereikbaar per metro C, mooie buurt op rond te lopen (Vysehrad, Kavci Hora). Maar zorg dus wel voor die luxere kamers...
 
2 jaar geleden een nacht in een studentencomplex in Dejvice (Praha 6) overnacht. Was wel in april. Kostte me destijds 250 Kc.
 
Voor informatie over toeristische accommodatie in een studentenhuis van de Karelsuniversiteit:
http://www.cuni.cz/cuni/uz/kolmen/koleje/turisticke_ubytovani/
(Praag, Pilsen en Brandys nad Labem).
Ook tijdens het academiejaar zijn er kamers beschikbaar.
Bijvoorbeeld in Kajetanka, Praag 6, zijn er gerenoveerde kamers voor toeristen, die zijn wel iets duurder dan de niet-gerenoveerde die alleen tijdens de zomer worden verhuurd.
Moet wel zeggen dat de organisatie niet altijd even 'flexibel' is. De prijzen kloppen ook niet altijd, soms in je nadeel soms in je voordeel, organisatie dus
wink.gif
. In ieder geval voor diegenen die nog niet de geneugten van het leven op een Tsjechisch studentenhuis kennen, een aanrader
wink.gif
, meestal zijn ze op een ubytovaci kancelar zo ontzettend aardig (!).
 
Bovenaan