Uitgaan in Praag

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ik ben net terug van een kleine week Praag, het was 18 jaar geleden dat ik er geweest was... Het uitgaan was super. Door rond te vragen zijn we een avond terecht gekomen in een ondergrondse bar/discotheek (Harley als ik het me goed herinner). Geen inkom maar de prijzen van de dranken wel vrij duur (55 kronen voor halve liter). Absolute must voor Harley Davidson-fans. Vanaf 22u wordt er goede 70's en 80's gedraaid.
We zijn ook in de grote discotheek geweest met 5 verdiepingen waarvan overal sprake in dit item. Heel tof om eens gezien te hebben, maar vooral toeristen vind je daar.
We zijn ook naar WAGON geweest, dit is een club met regelmatige optredens van het "alternatievere" genre. Hier zie je vooral Tsjechen want staat in niet alle toeristengidsen vermeld. Enkel onvriendelijke bediening (we werden weggestuurd omdat we aan toog rookten, terwijl Tsjechen dit ganse tijd wel mochten) maar vrij goedkoop en geen inkom over het algemeen.
In dezelfde straat zijn we op woensdag ook naar een andere club geweest, dichter naar de rivier op. De naam ken ik niet meer maar op woensdag is het hier karaoke en hier dus geen toeristen want niet gekend. We hebben een tof contact met Tsjechen opgebouwd die avond en ons kapot geamuseerd, hoewel we geen karaoke-fans zijn.
We verbleven in hotel Roma aan Ujzezd (of iets dat er op trekt). Een 4-sterrenhotel deluxe dat we 55 euro per nacht betaalden voor 2-persoonskamer met ontbijtbuffet. We vonden dit via internetboekingssite want normaal is dit 4 à 5 keer duurder... Het was een schitterend hotel, op 10 minuten van stadscentrum met heel vriendelijke bediening.
 
Hallo,

ik ga af en toe naar Praag, wat een mooie stad.
Kent iemand een speciele club/Disco etc met mensen vanaf 30 ?
Muziek so uit 1970 tot 1990, of bijvpoorbeld U2, Scorpions, Peter Gabriel etc ?
Ben in de Duplex Disco geweest, maar dat is niets voor mij.

groeten
 
Bovenaan