Horeca Uit eten in Vrchlabi e.o.

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

weet iemand of restaurant Zamecka in Horni Branna nog open is? en zoja welke dagen en tijden? Hier was vroeger het bijzondere kruiwagen met mest te verkrijgen. Na in 2009 gesloten te zijn kwam in 2011 weer het bericht dat ze weer open waren . Maar Hoe is het nu?
 
Ik zou er even langs gaan om te kijken, want er "hing" een brief op de deur dat het op bepaalde tijden geopend was.
Ik hoop dat we er nog vaak gebruik van mogen maken, het was altijd een belevenis om daar te eten.

IMG_1670.JPG

Let op, niet actueel hoor.

zamecka dolni Branna.jpg

Dus niet van dit jaar.
 
Laatst bewerkt:
Wij zijn nog eens gaan kijken bij Zamecka maar was niet open, volgens mij alleen het weekend, maar kan zo weer anders zijn. Dus inderdaad ff gaan kijken. Amos voor aan de weg is zeker een aanrader.
 
is techtex ook een aanrader dan hendrikus?? nog nooit geweest. Ik ken allen de baas hihi, maar dan komt hij bij mij op de koffie. Ik heb amos er ook op gezet, las het hier idd. en zamecka is wel dubbel idd een paar dagen open maar wel te huur...tja nou we zien wel heb hem er wel op gezet.
 
Ik heb met verbazing naar de foto's zitten kijken.
Al het etenswaar bij elkaar, op elkaar gelegd.
De vettigheid druipt er van af.
Tjechies voer met een opmaak van jaren geleden.
Ik zou niet graag daar willen eten.
Gelukkig is het in onze omgeving anders, gewoon de ingrediënten separaat opgediend.
Zoals het hoort.

Afijn, het heeft u gesmaakt klaarblijkelijk.
Eten in Vrchlabi e.o.?
Liever niet.
 
Voor ons horen bij een wintersportvakantie in Tsjechië ook zeker de heerlijke restaurants.
Onze favorieten in Vrchlabí zijn:

TTC
Dit restaurant en hotel is een paar jaar geleden nieuw gebouwd. TTC staat voor Tennis Table Club (of de Tsjechische variant :P). Er zit namelijk echt een tafeltennis club in. :) Het staat tegenover het oude Sabi (restaurant paar jaar dicht), 50 meter van de hoofdweg af, langs de Labe. Vlakbij een brugje.
Op het restaurant is niets aan te merken. Gemoedelijk met prima eten. Genoeg, maar niet te veel, keus in voor-, hoofd- en nagerechten.
www.hotel-ttc.cz/en:czk/restaurant

Fusion

Dit restaurant is ook enkele jaren nieuw, voor dit restaurant zat er op die plek een Pizza restaurant. Het is aan de hoofdweg, schuin tegenover het plein.
Het heeft een chique uitstraling en dit komt ook terug in de gerechten. In de prijs valt dit overigens reuze mee. Je kan er heerlijk eten! We hebben ons laten vertellen dat hier één van de beste koks van Tsjechië werkt.
www.fusion-restaurant.cz

Hotel Labut
Het restaurant in hotel Labut is ook nog steeds prima. De sfeer was daar vroeger heel chique maar dit is wel veranderd. Nu is het een gewoon normaal restaurant waar je ook lekker kunt eten. Labut is ook aan de hoofdweg, tegenover het plein, ongeveer in het midden.
www.hotellabut.cz/restaurace

IT Centrum onderaan
Ik ben de naam kwijt van het restaurant zelf. Het zit in ieder geval aan het plein, bij het IT winkelcentrum, en dan onderaan op de hoek. Volgens mij was dit voorheen alleen om te lunchen, niet om te avondeten. Het is voor dit seizoen helemaal vernieuwd en nu dus ook voor avondeten open. Het was er best druk, maar dit merkte je niet aan de bediening. Het eten was lekker en je hebt er best veel keus.

Wat dit jaar tegenviel:
- Restaurant bij Bierbrouwer. Ik ben even de naam kwijt... Deze zit op de hoek van de hoofdweg/rondweg van Vrchlabí. Ze hadden duidelijk meer personeel nodig. Erg haastig allemaal. Maar ook het eten was niet goed. Vlees was taai. Bij één persoon was het koud. We zeiden er iets van, maar dat begrepen ze niet of gaven er niks om.

Restaurants die we in het verleden hebben bezocht maar dit jaar niet:
- Albis. Zit vlakbij de parkeerplaats van piste Bubakov. Op zich prima eten, maar we vonden de bediening niet geweldig. Ook kregen we het idee dat ze mensen die er slapen een grote voorkeur geven en mensen/groepen die alleen komen eten, echt apart neerzetten. En daardoor komen ze niet vaak kijken etc.
- Imlauf. Zit bij de piste Knezicky. Prima eten voor weinig geld. Duurde soms wel wat langer voor je het eten had. Vanwege locatie en drukte gaan we hier niet meer heen.
- Gurman. Zit bij de hoofdweg vlakbij het ijshockeystadion. Voorheen een steakrestaurant, door nieuwe eigenaar vorig jaar helaas niet meer. Klein en gemoedelijk restaurant. Eten nog wel oké, maar dat valt dan toch tegen als het eerst een heerlijk steakrestaurant was. Daardoor, en door de locatie (net wat te ver om te lopen), gaan we hier niet meer heen.
- Spek Stube. Dezelfde weg als Gurman, maar nog een stukje verder richting de hoofdweg. Een wat groter restaurant waar we verschillende ervaringen hebben. De ene keer heel lekker, de andere keer weer wat minder. We hoorden dat dit komt door wisselende koks. Daardoor, en door de locatie, gaan we hier maar niet meer heen.
- Soldaat Sveijk, zit bij het theater. Paar honderd meter van de hoofdweg af ter hoogte van TTC. Hier zijn we al lang niet meer geweest. Was ook niet elke dag open. Erg goedkoop eten, niks aparts.
- Sabi, zoals gezegd aan de hoofdweg vlakbij TTC. Volgens mij alleen nog een pension, en restaurant voor normale gasten niet meer open. Was voorheen een mooi klein gemoedelijk restaurant. Het hangt er helemaal vol met decoratie etc. Goedkoop en lekker eten.
- Opel. Is al een hele tijd alleen nog maar open in de zomer volgens mij. Vlakbij het restaurant van de bierbrouwer.

Iemand nog andere aanraders ?
 
Bovenaan