Horeca Uit eten in Praag

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Betaalbaar uit eten in Praag

Van 1 t/m 7 juli ga ik op vakantie naar Praag. Helaas kan ik minder uitgeven dan de bedoeling was, daar ik vorige maand werkloos ben geworden. Maar ook met minder inkomen laat me niet uit het veld slaan, en ga ik gewoon zoals gepland naar Praag. Mijn vraag is dan ook waar in Praag kun je betaalbaar en goed eten? Uiteraard zou het leuk zijn als het een typisch Tsjechisch restaurantje zou zijn, want Zigeunerschnitzels mit pommes kan ik hier in de omgeving ook volop eten in de restaurants :)
Bovendien is het een sport om met weinig toch een volwaardige vakantie te kunnen vieren!
 
lekker eten voor minder.

Alleereerst welkom,
Kijk eens op de site van restaurants in praag, misschien vind je daar iets wat je aanspreekt.
Met vriendelijke groeten van,
Patrick Kroon uit Waalwijk.
Succes, en laat me weten of je iets hebt gevonden.
 
Zo is dat, citron. Prima restaurantje, vroeger echt goedkoop, tegenwoordig goed betaalbaar (d.w.z.: voor Nederlandse begrippen zéér goedkoop en naar Tsjechische maatstaven kielekiele).
Bij Amos heb ik de afgelopen 10 jaar menig smakelijk maaltje (met bijbehorende pivo) weggewerkt. Ben er helaas de afgelopen twee jaar niet meer geweest. Aanradertje daar voor knoflooketers was (is?) altijd de kip Mexico.

Hier wordt er overigens nog meer gemeld over restaurant Amos.
 
Van 1 t/m 7 juli ga ik op vakantie naar Praag. Helaas kan ik minder uitgeven dan de bedoeling was, daar ik vorige maand werkloos ben geworden. Maar ook met minder inkomen laat me niet uit het veld slaan, en ga ik gewoon zoals gepland naar Praag. Mijn vraag is dan ook waar in Praag kun je betaalbaar en goed eten? Uiteraard zou het leuk zijn als het een typisch Tsjechisch restaurantje zou zijn, want Zigeunerschnitzels mit pommes kan ik hier in de omgeving ook volop eten in de restaurants :)
Bovendien is het een sport om met weinig toch een volwaardige vakantie te kunnen vieren!
Als je het om sport gaat kan je overwegen net als alle Tjsechen warm gaan lunchen. Bijna alle restaurands hebben een lunch kaart met prijzen rond EUR 5 per maaltijd. Zo houdt je wat geld over om savons gaan stappen. Verder is ook handig als je een accomodatie kan hebben waar je zelf kan koken.
Veel geluk
Rena
 
ik kan niet zo goed tsjechies lezen, maar via de site kan je de menukaart bekijken. en zo te zijn kun je er best lekker eten. en is het een goede prijs.
en je kan er pasta's eten. en verder verschillende vlees dingen. ik zie volgens mij vaak kip staan.
 
ik ben er in november een paar keer geweest en vond het erg goed.
ze hadden er volgens mij ook een engelstalige menukaart.
met de tram vanuit francouzska ben je er zo.
als ik begin mei weer een weekje in praag ben, zal ik hier zeker weer een keer gaan eten.
 
erg leuk, hip, super atmosfeer en zeer goede keuken voor echt betaalbare prijzen:

http://www.pricnyrez.cz/

een aanrader in Praag 2, slechts honderd meter van Karlovo Namesti / Novoměstská radnice

160px-Praga_Nove_Mesto_Novomestska_radnice_20041207_.JPG


ook een aantal vegetarische gerechten en heerlijke gnocchi
 
Hmmm,

Dat ziet er erg lekker uit:lekker:

:eten: We gaan ook daar zeker een keer eten, zet hem gelijk op mijn lijst.

Voor de liefhebbers, ik heb een mooie excellijst gemaakt met restaurants (wel mijn eigen voorkeuren dus ze staan er nog niet allemaal in, maar die kun je dan zelf toevoegen)
Hij is nog niet klaar (maar dat is hij denk ik nooit).

Wie er interesse heeft kan even een PM sturen.

Groetjes Noëlle
 
Ehhhh leuk idee....
Ik zal hem eerst bijwerken en dan plaats ik hem wel ff.

Ik heb datgene er in gezet wat ik interresant vond, verder kan een ieder hem natuurlijk aanvullen naar eigen wensen.
 
Nou hier is hij dan.

Ik heb onderstaande lijst samengesteld uit reactie's van forumleden.
Het is een selectie van die restaurants die mij aanspreken.

Het zijn voornamelijk restaurants in Praag, maar ook een paar daar buiten.

Aanvullingen zijn natuurlijk welkom, als ze nog niet op het forum staan, deel ze dan met ons.

Ik zal eens in de zoveel tijd de lijst updaten hier op het forum voor de liefhebbers.
Je kunt hem natuurlijk ook zelf aanvullen naar je eigen wensen en behoeften.

Allemaal eet smakelijk!
:eten:

Bekijk bijlage restaurants.xls
 
Volgende week maandag zijn we voor een belangrijke bijeenkomst voor mijn zwager aan de universiteit van Praag, daar ter plaatse. We zijn er al zondag met een aantal familieleden. Graag hebben we wat tips, waar we zondagavond leuk (en betaabaar) kunnen eten om ons zo gezellig voor te bereiden op de festiviteiten van de volgende dag. Een aantal van onze familieleden is nog nooit in Praag geweest. Dus iets in de oude stad zou wel leuk zijn.
 
Bovenaan