Twee weken Zlaty Potok (Arendsgebergte)

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ga maar gauw en heeeel goed slapen, dan kan je er morgen flink tegenaan: je krijgt me daar toch een aantal forumleden over je heen, berg je maar!

O ja, van mij zal je niets horen, wij zitten in Zuid Bohemen, vast heel ander volk:lmfao:
 
Het was zeker erg mooi en een onvergetelijke vakantie mag ik wel zeggen. Alleen viel het ons op dat het gros van de Tsjechen erg nors en onvriendelijk waren, op een enkele positieve uitzondering na. De beheerder van het meertje, waar we op karper visten, was namelijk wel erg vriendelijk, maar wellicht kwam dat door de hoge prijs die we achteraf voor een ochtend vissen (met 2 volwassenen en 3 kinderen) moesten betalen: 1250 kronen! Bizar gewoon als je bedenkt dat we in Nederland voor een dagvergunning zo'n 2,50 tot 5 euri kwijt zijn. Voor de rest, ook in winkels en zelfs in een enkel restaurant kwamen de Tsjechen bij ons over als een stel botte boeren, en daar hadden wij het bepaald niet naar gemaakt.

Ik heb die Engels sprekende beheerder gevraagd naar de reden hiervan en als antwoord kreeg ik te horen dat het nog de vruchten van het communisme waren en veel Tsjechen niet gelukkig zijn. Vandaar misschien dat er zovelen toevlucht zoeken naar de drank.

Groet,

Kees
 
Kleine toevoeging: visvergunningen zijn nu eenmaal duur in Tsjechie. Maar daar kun je van tevoren inlichtingen over inwinnen. Tsjechen vissen nl ook als broodwinning, en als die gefortuneerde toeristen dat voor de lol komen welhengelen, tsja, daar zou ik persoonlijk heeel sjacharijnig van gaan kijken :stout::lmfao:;)

En ja, het is nu eenmaal niet het meest st;)ralende volkje van deze aardkloot, maar er valt prima me te leven;)
 
Bovenaan