TV

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Brr... al 2 dagen aan het proberen t.v. te krijgen.
Omdat we nog een gewone oude t.v. hebben en de canaldigital overgaat naar HD lukt dit waarschijnlijk niet. Een nieuwe t.v. aan het proberen maar helaas lukt ook niet.
 
Eind mei heeft canal de zender indeling gewijzigd.
Je tuner moet je dus opnieuw instellen zodat de gewijzigde versie weer ingeladen is.
Er zijn nog maar weinig sd zenders over.
Probeer als je je tuner hebt ingesteld naar kanaal 80 te gaan.
Dat is de bvn .
Zolang je deze niet hebt gaat er iets niet goed.

Maar troost je, de oude ontvanger is niet geschikt voor HD ontvangst.
Dus een nieuwe kopen en een dubbele kop op je schotel.
En als je een nieuwe lbn kop koopt, opletten dat de grootte van de schotel overeenkomt met de lbn.
Hoe zou ik dat nou weten?

Ik hoop dat er een einde komt aan de terreur van canal en dat er goede nieuwe mogelijkheden komen.

Succes!
 
Alleen de dreambox kopen en verder niets betalen?
Ik kan dat niet terug vinden op internet.
Of doe je het illegaal?
de dreambox accepteert elke kaart in het kaartslot ,cz/nl/etc.
dus niet zoals de standaard receivers een cam voor alleen nl of cz en bij elke
nieuwe codering nieuwe cam.
veranderd er iets, update je gewoon per internet .
 
Dus je hebt een abonnement nodig.
En nu herinner ik mij iets.
Ik kon 2 jaar geleden zo een box kopen.
En een kaart er bij.
Die was dus illegaal.
Ik meen voor €30 .
Daar doe ik dus niet aan mee.
Maaruh, curious, welke kaart heb jij?
 
Dreambox is allang ingehaald door andere merken als Xtrend en Vu. Openpli erop zetten en een Softcam installeren en de box leest gewoon je canal digitaal kaart. Satellietontvangst in Tsjechië is zeer eenvoudig omdat de eigenaar van de Tsjechische provider, M7 groep, ook eigenaar van Canaldigitaal is. En dus gebruik maakt van dezelfde satelliet, 23.5. Een duo lnb zal niet eenvoudig zijn, omdat deze voor Nederland ontwikkeld is. Je kunt dan beter 2 losse lnb's hebben op een rail.
 
Dreambox is allang ingehaald door andere merken als Xtrend en Vu. Openpli erop zetten en een Softcam installeren en de box leest gewoon je canal digitaal kaart. Satellietontvangst in Tsjechië is zeer eenvoudig omdat de eigenaar van de Tsjechische provider, M7 groep, ook eigenaar van Canaldigitaal is. En dus gebruik maakt van dezelfde satelliet, 23.5. Een duo lnb zal niet eenvoudig zijn, omdat deze voor Nederland ontwikkeld is. Je kunt dan beter 2 losse lnb's hebben op een rail.

Een dubbele kop koop je gewoon in Tsjechie voor ongeveer 499 czk. Niet alleen Nederlanders maar ook veel Tsjechen gebruiken een dubbele kop.
 
Fijn voor jullie.
Dat is toch weer een opluchting.
Zo heb je nog contact met Nederland.
O ja, en nooit je laten overhalen door canal om een ander abonnement te nemen.
Je oude abonnement blijft het altijd doen.
 
Bovenaan