Sterke drank Tuzemsky

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Freddy2005

† In Memoriam
Op de fles staat Dynybyl Tuzemsky en de afbeelding van een zeilboot, de kleur is cognackleurig.


Is het deze ?

9f026fa407c6b735ccb482cf9509408e.image.158x550.jpg


dynybyl.cz
 
O ja? Hoe dan? :lekker:

Sorry voor mijn late reactie, maar heb niet gezien, dat het recept gevraagd werd. :bloos2:

5 eierdooiers
1 zakje vanillesuiker
1 blikje gecondenseerde volle melk met suiker (Friesche Vlag)
1 fles Tuzemsky (0,5 l)
Eierdooiers met vanillesuiker goed mengen, daarna gecondenseerde melk en Tuzemsky toevoegen. Alles met een mixer op matige snelheid goed mengen.
Daarna de lege fles van de Tuzemsky (of een iets grotere fles die goed af te sluiten is) vullen met het mengsel, vajecny konak. Goed afsluiten en een paar dagen laten staan in de koelkast.
 

Vendula

Actief Lid
Daarna de lege fles van de Tuzemsky (of een iets grotere fles die goed af te sluiten is) vullen met het mengsel, vajecny konak. Goed afsluiten en een paar dagen laten staan in de koelkast.
Ooh mensen, dit is echt een aanrader!!! Mijn grootmoeder maakt deze lekkernij elk jaar met de kerst, soms voegt ze ook een flink scheut SLIVOVICE bij :lmfao:, maar met rum ( tuzemsky dus :oeps: ) vind ik het lekkerder...hmmmm....
 

kuurgast

Donateur
Heel oud topic maar vond wat info en het recept is eenvoudig en leuk om te maken voor de kerstdagen.
Wij hebben "Tuzemák" al een paar keer bij de Linea fabriek gekocht
@ Corrie die Tuzemák zit sinds 2010 in plastic flessen.
5 eierdooiers
1 zakje vanillesuiker
1 blikje gecondenseerde volle melk met suiker (Friesche Vlag)
1 fles Tuzemsky (0,5 l)
Eierdooiers met vanillesuiker goed mengen, daarna gecondenseerde melk en Tuzemsky toevoegen. Alles met een mixer op matige snelheid goed mengen.
Daarna de lege fles van de Tuzemsky (of een iets grotere fles die goed af te sluiten is) vullen met het mengsel, vajecny konak. Goed afsluiten en een paar dagen laten staan in de koelkast.
Er zijn meerdere advocaat recepten en wat me opviel is dat het niet au bain-marie verwarmd werd.
Enkele regionale recepten waarin wel "Ve vodní lázni"=au bain-marie wordt verwarmd, op tn.nova.cz.
 
Bovenaan