Turnov en omgeving

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

2 jaar geleden waren we in sept in turnov voor een dagje. toevallig was er daar in het centrum een historische ridderdag.

in sept zijn we weer in de buurt. is er iemand bekend met Turnov en wie weet wanneer deze dag weer plaatsvindt?

mvr

Luuk
 
Branzez: wie kent de omgeving?

Het is zover, de spullen staan ingepakt. Zondag of misschien wel zaterdag vertrek ik op de motor naar Tsjechie. Tent en spullen gaan mee. Of het ook tentje opzetten wordt, zie ik wel. Er is overnachtingsmogelijkheid genoeg.

Ik rij eerst naar Cheb, kan ik wat mensen ontmoeten van de camping yachtclub.
Daarna een overnachting in Melnik, waar ik die vriendelijke mevrouw van 2 jaar geleden ga verwennen met een grote zak bloembollen.
De volgende dag rij ik op me gemakkie naar Branzez. De 22e is daar een motortreffen. Nu ben ik daar in de buurt nog niet geweest. Is het de moeite waard om na het treffen in die omgeving nog wat moois te zien? Er worden 2 dagen ritten georganiseerd in de directe omgeving, dus zal dan ook wel worden getrakteerd op wat moois.
Alle tips zijn welkom.

De bedoeling is via een tussenstop in Zadni Treban de thuisreis in gang te zetten. Hoe lang ik blijf ligt aan het weer en het thuisfront.

Alvast bedankt.
 

kuurgast

Donateur
Dětská lesní naučná stezka/kinderen bospad bij Sedmihorky, tussen Turnov en Hrubá Skála.

25_uvodni_tabule-2.jpg


Educatieve wandelroute om met kinderen te lopen. Onderweg staan er informatieborden en speeltoestellen.
Volgens czecot.nl zou er een beschrijving in Engels en Duits beschikbaar moeten zijn, maar op de borden staat alleen een Tsjechische beschrijving, zie foto's op sevceskyraj.cz.
 
Bovenaan