Turnov en omgeving

Topic in 'Oost Bohemen' gestart door Cleo, 02-05-2005.

1. ja dat klopt maar dan moet je wel eerst de toegang betalen tot het park.
    Het meer is niet zo heel erg groot, maar wel erg mooi.

2. Komt bij dat Adrspach nou niet echt in de buurt van Turnov ligt...

+/- 100 km en zo'n 1:40 min. rijden namelijk !

3. 2 jaar geleden waren we in sept in turnov voor een dagje. toevallig was er daar in het centrum een historische ridderdag.

in sept zijn we weer in de buurt. is er iemand bekend met Turnov en wie weet wanneer deze dag weer plaatsvindt?

mvr

Luuk

4. Branzez: wie kent de omgeving?

Het is zover, de spullen staan ingepakt. Zondag of misschien wel zaterdag vertrek ik op de motor naar Tsjechie. Tent en spullen gaan mee. Of het ook tentje opzetten wordt, zie ik wel. Er is overnachtingsmogelijkheid genoeg.

Ik rij eerst naar Cheb, kan ik wat mensen ontmoeten van de camping yachtclub.
    Daarna een overnachting in Melnik, waar ik die vriendelijke mevrouw van 2 jaar geleden ga verwennen met een grote zak bloembollen.
    De volgende dag rij ik op me gemakkie naar Branzez. De 22e is daar een motortreffen. Nu ben ik daar in de buurt nog niet geweest. Is het de moeite waard om na het treffen in die omgeving nog wat moois te zien? Er worden 2 dagen ritten georganiseerd in de directe omgeving, dus zal dan ook wel worden getrakteerd op wat moois.
    Alle tips zijn welkom.

De bedoeling is via een tussenstop in Zadni Treban de thuisreis in gang te zetten. Hoe lang ik blijf ligt aan het weer en het thuisfront.

Alvast bedankt.

5. kuurgast

kuurgast Donateur

Hoi Kees, ga je naar Duo Camp? Op hun site staat van alles is ook in NL.
    Op de site van Branžež hebben ze het over Hrad Kost en Hrad Valečov en Drabské svetničky.
    Je bent dan wel in een van de mooiste gebieden van Tsjechië waar heel veel te zien is.
    Hele fijne vakantie en geniet van al het moois wat Tsjechië te bieden heeft. :vuur: :cheers:

6. kuurgast

kuurgast Donateur

Dětská lesní naučná stezka/kinderen bospad bij Sedmihorky, tussen Turnov en Hrubá Skála.

Educatieve wandelroute om met kinderen te lopen. Onderweg staan er informatieborden en speeltoestellen.
    Volgens czecot.nl zou er een beschrijving in Engels en Duits beschikbaar moeten zijn, maar op de borden staat alleen een Tsjechische beschrijving, zie foto's op sevceskyraj.cz.

7. kuurgast

kuurgast Donateur

In Mnichovo Hradiště is jaarlijks een trhy / jarmark en in het Zámek/kasteel Mnichovo Hradiště tuinfeest vanwege Albrecht van Wallenstein en zijn vrouw.

Deel deze pagina