Turnov en omgeving

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Je kunt inderdaad de routes van twee kanten lopen. Maar als ik me goed herinner moet je dan wel overstappen op een andere kleur van de route. Dus als je van plan bent hier te wandelen, koop dan vooral een routekaart! Er zijn namelijk ook nog aangrenzende routes in het bos rondom Prachovske skaly, zo kwamen wij eens uit bij kasteel Valdštejn, zo'n 5 kilometer verderop. :lmfao: Geen probleem in eerste instantie, als mijn moeder (op leeftijd) niet mee was gegaan en het geen 32 graden zou zijn...Zij ging in de berm liggen en is vervolgens gaan wachten tot wij haar met de auto op kwamen halen. :lache:
 
Wij logeren meestal in Javornik (bij Vrchlabi) maar gaan ook wel eens de kant van cesky raj op. De laatste keer hebben we in Prachovske skaly gewandeld. de dierentuin van dvur waar Jolanda het over heeft gehad heeft ze op mijn website gezien, helaas weer omgekeerd he Jol :lache: . Er staan nog meer leuke dingen op onze website met alleen zelf mee gemaakte activiteiten. (misschien staat er iets voor jullie bij)

Een mooie omgeving vind ik het daar, met de rotsen de mooie plaatsjes (vergeet Jicin niet) ook de dierentuin van liberec schijnt mooi te zijn (ben er helaas nog niet zelf geweest).

Veel plezier in tsjechie, Noelle :zwaai: Laat je weten hoe het geweest is?
 
Arme Jolanda. Was je maar omgekeerd.
Ik ben meestal wel een doorzetter, dus zal meestal wel doorlopen. Moet er alleen van te voren wel rekening mee houden dat ik eten bij me heb. Had ik toen niet. En doordat ik zo kreupel ben doe ik er dan langer over dan dat is aangegeven op de kaartjes :lmfao:
 
Nou noelle, ik ken het, dat je zo eigenwijs bent, maar uiteindelijk toch moet toegeven dat het gewoon niet meer gaat.
Zo heeft Marcel inderdaad ook wel eens de auto moeten halen.

Ik heb vandaag je site nog eens aangeraden bij iemand Miranda, er staat veel info op en ik vind het wel handig om iemand die kinderen heeft te verwijzen naar jullie site omdat ik daar weer minder, of eigenlijk geen ervaring mee heb.
 
Het is in Cesky Raj ook ontzettend leuk om kleine weggetjes te rijden. We gaan er ieder jaar minstens 2 weken naar toe maar vinden altijd weer nieuwe spectaculaire weggetjes. Vorig jaar nog in de buurt van Zelezny brod - super smal onmhoog slingerend met vele vergezichten.
 
Het is in Cesky Raj ook ontzettend leuk om kleine weggetjes te rijden. We gaan er ieder jaar minstens 2 weken naar toe maar vinden altijd weer nieuwe spectaculaire weggetjes. Vorig jaar nog in de buurt van Zelezny brod - super smal onmhoog slingerend met vele vergezichten.

Kijk, dat zijn zeker leuke dingen, voor als mijn knieén niet meer willen :)
Wij doen dit ook vaak, alleen lenen we nu de mercedes van mijn schoonvader, weet niet of die het zo leuk vind als we smalle enge weggetjes rijden met zijn auto :fluit:
 
Het lukt mij niet hoor - niet met Mapy (waar ik nu wel mee om kan gaan) en niet met Google earth. Je kunt bij geen van beiden voldoende inzoomen.
Dat laatste weggetje (waarvan er echt heel veel zijn) bevond zich tussen Mala Skala en Zelezny Brod aan de rechterkant. (Dichter bij Z B dan bij M S)

Wij proberen eigenlijk altijd alle kleine weggetjes. Sommige weggetjes zijn niet breder dan een fietspad. Soms is het spannend (soms wel zo erg dat ik geen speeksel meer in mijn mond heb - maar ik ben misschien een angsthaas) maar altijd meer dan de moeite waard.
 
Vsen (bij Turnov, Boheems paradijs)

Beste,

Voor het eerst gaan we dit jaar, tijdens de hepi vakantie, op vakantie in Vsen in de buurt van Turnov, Boheems paradijs.

Wat moeten we op cultureel, toeristisch gebied niet missen?
Welke markt, bezienswaardigheid moeten we zeker gaan bekijken?
Welk restaurant, gerecht / drank mogen we zeker niet missen?
en natuurlijk voor de jeugd (14 en 17 jaar oud), waar moeten we zeker naar toe gaan?

Graag tips.

Groet,

Jack
 
Lees dit topic nog eens door Jack en je hebt genoeg bezienswaardigheden voor de hele vakantie. :) Voor de jeugd is het wellicht leuk om naar het Reuzengebergte te gaan voor de rodelbanen, monkeyworld etc. Ook Babylon in Liberec is misschien wel iets voor hun. Veel (voor) plezier alvast.
 
Beste Lina,

Had ik ff het gevoel dat mijn bericht verwijderd was..? Echter alleen maar verplaatst, met een boel info. Hartstikke bedankt hiervoor.

Komende tijd zullen we deze info wel degelijk gebruiken om er ons voordeel mee te doen (afstanden inschatten, wat wel / niet doen) etc.

Hopenlijk hebben we eind april / begin mei een beetje goed (droog is voldoende) weer!

Ik begrijp dat op 8 mei Tsjechië bevrijd is en dat dit dan ook gevierd wordt. Worden in het kader hiervan in de buurt van Turnov festiviteiten georganiseerd?

Groet,

Jack
 
Er is een heel leuk meer bij Doksy en Stary plavy. Wij gaan regelmatig naar dat laatste dorp. Bij het meer is een strandje aangelegd, er is een grote glijbaan het meer in. In het water drijven verschillende opblaas speeltoestellen. Ook is er een zwembad gemaakt voor degene die niet in het meer willen zwemmen of voor de kleintjes. Er zijn voldoende eet en drinkgelegenheidjes aanwezig.

Kortom een aanrader maar wel een stukje rijden.
 
Wij gaan voor het eerst naar Tsjechie met onze kinderen(3 en 4 jaar).Wij gaan voor een week naar Komarov op de berg Kozakov.
Wat is er voor deze leeftijd te doen?Is er een leuk zwemmeer in de buurt of een overdek(buitenbad) in de buurt.
Is er in Komarov wat te beleven en zijn er restaurants in de omgeving?
 
in liberec heb je een groot overdekt zwembad babylon, en volgens mij zit daar ook een dierentuin, en anders moet je naar de mooiste dierentuin van tsjechie gaan( volgens tsjechen van wie ik ooit daar een huisje heb gehuurd) dvur kralove.
 
Kan je in Mladejov (vlakbij Turnov) ook bootjes huren ofso??

Wij gaan daarheen met vakantie, dus ik vroeg me af wat je daar kan doen (met kinderen 5 t/m 13). Zijn daar ook leuke winkeltjes?

Je kan toch bij die rotsstad in Adrspach ofzo ook bootjes huren?
 
Bovenaan