Tulpen uit Amsterdam

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Heb de smaak te pakken voor nog een verhaaltje.

Voor het eerst in Tsjechië kamperen we in Revnice een dorpje onder Praag. Op advies van Nederlanders die we eerder bij Pilzen ontmoeten. Revnice is ideaal, de kamping ligt vlak bij een spoorlijn met een trein die 24 uur per dag naar Praag rijd. Een aanrader.

We ontmoeten een ander stel Nederlanders waarmee we in een ander dorpje waarvan me de naam is ontschoten in een cafeetje belanden. Na 5 minuten stopt er een bus vol met Tsjechen die zich ook in het café nestelen. Het blijkt een koor te zijn die uitbarsten in gezang, zover we kunnen horen gaat het om Tsjechische volksliedjes. Na enige tijd krijgt de groep door dat we Nederlanders zijn en het kan niet uitblijven dagen ons uit ook een lied aan te heffen.

Na enig nadenken barsten wij los en brengen luidkeel onze versie van Tulpen uit Amsterdam ten gehore. Een luid aplaus is ons deel. We hebben nog een genoeglijk uurtje met de groep doorgebracht. Met een heerlijk glas Pivo.
 
Hmmm handig zo'n treintje richting Praag. Is dat in al die dorpjes rond Praag zo dat ze 24 per dag rijden? Wij willen in November nl nog 2 daagjes vlak bij Praag een plekje zoeken.

Iemand nog tips voor een leuk pension?

Dit verhaal klinkt in elk geval gezellig, al drink ik geen Pivo :cheers:
 
Je kunt natuurlijk ook in Praag een pension zoeken. Zelf hebben we een paar nachten doorgebracht in Pension Muzeum. Om de hoek sta je direct midden in het Centrum van Praag bij het, je raad het al het museum op de kop van het Wenseslasplein (fonetisch geschreven). We hadden een prachtige kamer, je waant je in de middeleeuwen maar toch van alle moderne gemakken voorzien.
 
Laatste trein vanaf Praag Centraal naar Revnice om 0:26
Eerste trein vanaf Praag Centraal naar Revnice om 4:21

Tot zo laat stappen redt niet iedereen ben ik bang!
Daar komt nog bij dat het op het station, voor Praag Centraal, 's nachts niet bijster prettig vertoeven is. 8 Minuten later kun je ook op station Smichov opstappen, maar dan moet je eerst met nachtbus/tram daar zien te komen.
 
Ach,echte stappers zijn we niet, vind het alleen wel prettig als ik niet op hoef te letten omdat ik voor 11.00 uur de trein moet hebben ofzo.
We zullen wel die kant op rijden en dan ergens een plekkie zoeken in de buurt van een stationnetje.

Is voor mij al weer jaren geleden dat ik praag in het donker heb gezien, en ik weet dat het er ook dan schitterend is.

He getver, kan niet wachten :)
 
Het kan zijn dat de dienstregeling is aangepast. Maar toen wij in Revnice waren reed de trein 24 uur per dag. Twee keer per uur van 06:00 tot 24:00 uur en daarna 1 keer per uur van en naar Praag.

Da's vreemd. Ik heb jaren in Cernosice gewoond langs de route Praag/Revnice en die trein heeft in die tijd nooit 24 uur per dag gereden. De informatie die ik in mijn vorige bericht gaf is vers van de pers van de openbaar vervoer internetsite.
 
Bovenaan