Tsjecho Reizen

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

En al zijn ze er wel bij aangesloten, nog schiet je er niets mee op als dit nodig is (uit eigen ervaring).
 

Esthertje

Geroyeerd Lid
Lieve Sas de SGR is héél wat anders dan de ANVR :deuk: Je hebt de klok gehoord, maar de klepel is op je hoofd gevallen. Nee wie weet er een reisorganisatie die accommodaties verhuurd in Tsjechië en aangesloten is bij de ANVR, volgens mij niet dus, daar gaat het om.
 
gelukkig hebben wij alles vergoed gekregen , ook de telefoontjes, de brieven, het bezoek aan het kantoor ( toen nog in gouda )
Voor de rest zijn alle kosten door hun gedragen. Wel hebben we het dwingende verzoek opgedragen gekregen om na de financiele afwikkeling de zaak stil te houden. maar dat is al weer 7 jaar geleden. Wij hadden toen ook foto's gemaakt van de situatie waarop zeer duidelijk te zien was. Dus.neem altijd je kamera mee en maak van alles wat je zlef niet correct vindt een foto. Advocaten en rechters zijn daar zeer gevoelig voor , zeker als het zeer duidelijk is.
 
Wel hebben we het dwingende verzoek opgedragen gekregen om na de financiele afwikkeling de zaak stil te houden. maar dat is al weer 7 jaar geleden.
Uhhh, corrigeer mij als ik ernaast zit, maar ik zou mij kunnen voorstellen dat dat "dwingende verzoek" ook nu nog steeds geldt, ook al zijn we 7 jaar verder. Het gaat immers om hetzelfde bedrijf, dus je brengt ze nu toch schade toe door dit verhaal hier neer te zetten.
:confused:
 

Maria

Geroyeerd Lid
Organisaties doen altijd dringende verzoeken, maar dat zou dan betekenen dat je nooit een woord van kritiek naar buiten mag brengen. Juist mbv zulke ervaringen kan ieder zelf de afweging maken of het huren van een zo te zien mooie accomodatie uit de gids opweegt tegen het risico van een minder soepele afhandeling van een eventueel probleem. En 7 jaar is toch wel erg lang geleden!
 

Esthertje

Geroyeerd Lid
En het is in dit geval toch goed opgelost, of vergis ik me. Foto's maken van zaken die niet deugen is niet de enige tip. Denk eraan om ook direkt melding te maken van je klachten en niet pas als je thuis bent. Zo geef je de organisatie de kans er iets aan te doen. Of je naar een andere accommodatie om te boeken, moch dat nodig zijn.
 
..... dat zou dan betekenen dat je nooit een woord van kritiek naar buiten mag brengen.
Dat ben ik niet met je eens. Ik begrijp uit het verhaal van wolfenbuttel dat er toentertijd wederzijdse afspraken zijn gemaakt bij de afhandeling van de klachten. In zo'n geval moet je je aan die afspraken houden, vind ik, ook na 7 jaar. Er zijn immers genoeg mensen die de ouderdom van de klacht negeren en denken: lekkere tent, dat Tsjecho Reizen, daar ga ik niet boeken.
Maar als er niets is afgesproken of als je klachten niet naar tevredenheid zijn opgelost, dan mag je uiteraard je klachten en kritiek gewoon openbaar maken.

Maar goed, da's mijn mening en dit staat verder los van het onderwerp. :)
 
Punk bedoeld waarschijnlijk dat er naast een schadevergoeding voor de gemaakte kosten ook een "zwijggeld" betaald is of dat de door de rechter opgelegde schadevergoeding alleen is uitbetaald met als tegenprestatie dat er niet over gepraat mag worden. Of misschien dat je wel je gelijk mag halen maar hier niet over mag praten?

Ik snap het eigenlijk toch niet Punk. Als de zaak buiten de rechter om geschikt is kan ik me e.e.a. voorstellen maar als de zaak voor de rechter is geweest zal deze niet met gesloten deuren zijn behandeld en is de uitspaak toch openbaar?

En een dwingend verzoek is toch ter mijner overweging?

leg het me eens uit Punk?
 
laatste bericht over deze zaak mijnerzijds

Voor de goede orde, het verzoek om dit "onder de panne "te houden was van het reisburo. Men vroeg mij dit , daar het anders niet fatsoenlijk was ten opzichte van hun. Zij vonden dat zij nu al genoeg problemen hadden gehad. Toen vond ik dit een redelijk verzoek. Vanaf toen heb IK ook niet ergens een klacht gehoord of gelezen. Tot nu toe dan. Ik heb dit alleen gemeld opdat me goed in de garten moet houden met wie men in zee gaat. En ik ben van mening dat ik de mensen van mijn geval mag informeren opdat men daar misschien lering uit kan trekken en dus niet zo maar klakkeloos aanneemt dat indien het aangebodene niet overeenstemt met de werkelijkheid men daar niets aan kan doen. Uiteraard is het zaak DIRECT op de plaats van bestemming melding te maken aan de reisorganisatie dat het een en ander in de ogen van de klager NIET klopt.
Hopende hierbij het een en ander iets verduidelijkt te hebbende.
 
Bedankt voor je toelichting, wolfenbuttel. Toch vraag ik mij één ding af:

wolfenbuttel schreef:
..... het verzoek om dit "onder de panne "te houden was van het reisburo. ..... Toen vond ik dit een redelijk verzoek. ..... Tot nu toe dan. ..... ik ben van mening dat ik de mensen van mijn geval mag informeren
Waarom voel jij je nu ineens niet meer aan die afspraak/dat verzoek gebonden?

pekar schreef:
En een dwingend verzoek is toch ter mijner overweging?
Wolf heeft het over "een dwingend verzoek" dat hem is "opgelegd". Iets wat je opgelegd wordt, maakt het al een stuk minder te jouwer overweging, vind je ook niet? :D

Maar nogmaals, dit is allemaal off-topic. Het is niet mijn bedoeling om hier een juridisch steekspel te beginnen.
Ik wilde alleen duidelijk maken dat ik het niet helemaal eerlijk vind dat Tsjecho Reizen nu een fout van 7 jaar geleden - die toen is afgehandeld en waarover afspraken zijn gemaakt - opnieuw opgediend krijgt, waardoor ze mogelijk klanten mislopen.

Wolfenbuttel zegt dat hij wil laten weten waar anderen op moeten letten bij de huur van een accommodatie (en dat is prima! dergelijke tips kunnen niet genoeg gegeven worden), maar - vind ik - hij schrijft het op een zodanige manier dat Tsjecho Reizen als een dubieuze reisorganisatie uit de verf komt, die door de rechter tot de orde moet worden geroepen. Tegen dat laatste richten zich mijn bezwaren.
 

Maria

Geroyeerd Lid
Nu, ik vind 't allemaal wel meevallen.
Hij schetst gewoon zijn verhaal en dat mag verteld worden, ook al is ooit gevraagd dit niet te doen. Als een organisatie een fout maakt dan mag dit best kenbaar gemaakt worden, en ook de manier waarop dit is afgehandeld (positief of negatief). Ook de ervaring van een goed afgehandelde klacht kan juist mensen ertoe doen besluiten van deze organisatie gebruik te maken, en hoeft dus niet alleen als 'vuilspuiterij' gezien te worden.

Overigens staan er meer negatieve beoordelingen op dit forum (evenals positieve), ook korter geleden dan de 7 jaar van Wolfenbuttel. Zelf heb ik ook een paar jaar geleden een klacht ingediend en die is superslecht afgehandeld. Nu boek ik direct bij de accomodatiehouder.
 
Wolf heeft het over "een dwingend verzoek" dat hem is "opgelegd". Iets wat je opgelegd wordt, maakt het al een stuk minder te jouwer overweging, vind je ook niet? :D
.

Ah... ik snap het. Als je een dwingend verzoek oplegt moet de ander zich daar aan houden. :ahum: ehh.... nou, dan leg jou een dwingend verzoek op om geen berichten van mij meer te verwijderen en/of te verplaatsen. :bakkie: zo dat is ook weer geregeld.;)
 
Wij hebben vele malen, naar volle tevredenheid een huis gehuurd via Tsjechoreizen. Tweemaal een pension via hen geboekt, ook prima.

Nu wij zelf verhuren, proberen we zo duidelijk mogelijk naar de gasten te communiceren.
Bij Tsjechoreizen konden we altijd goed met onze vragen terecht. (dit in tegenstelling tot Jubo reizen, maar dat is een ander verhaal)
 
Bovenaan