Tsjecho Reizen

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Re: Wie heeft er ervaring met Tsjecho Reizen.

Afgelopen winter heeft een kennis van me een wintersport vakantie geboekt via TsjechoReizen in Krkonose (Het Reuzengebergte). Het plaatsje heette Rumburk. Vakantiehuis was OK, maar skien, vergeet het maar.
Toen ik hem vertelde dat skigebied van Krkonose 100 km vandaan lag, en dat daar toen 1 meter sneeuw lag, was die erg teleurgesteld. Maar slechte ervaring blijft wel hangen.

Deels was het natuurlijk eigen schuld, had ie maar op de kaart moeten kijken. Maar hij vertrouwde op de gids en de reisorganisatie. Dit is een typisch voorbeeld van slecht voorbereid op vakantie gaan, wat vaak resulteerd in een teleurstelling. Op www.tsjechoreizen.nl staat vandaag de dag nog Rumburk als bestemming in het Reuzengebergte.
 
Re: Wie heeft er ervaring met Tsjecho Reizen.

Wij hebben tot nu toe 2x een huisje via Tsjecho Reizen gehuurd en dit is ons beide keren goed bevallen. Wellicht dat dit ook wel door de manier van voorbereiden komt die wij er op nahouden en door de eisen die wij stellen aan het huisje waar we zijn (alleen goed slapen is belangrijk en verder verkennen we gedurende het verblijf in Tsjechië het land en niet het huisje).
Het voorbeeld van Vasek is echter wel iets wat een reisorganisatie niet mag overkomen. Je mag toch wel iets van ze verwachten qua info e.d.
 
Re: Wie heeft er ervaring met Tsjecho Reizen.

Wij hebben absoluut geen goede ervaringen met Tsjechoreizen, skigebied vlakbij, dat wel(maar dat hadden we zelfs al uitgezocht), maar de accomodatie en ligging was verschrikkelijk terwijl het op in de brochure en internet er anders uitzag en geschreven werdt. De prijs- kwaliteit verhoudingen waren heel ver te zoeken. accomodatie was vies en krakkemikkig (ik ga hier niet de verwende nederlander uithangen want ik ken Tsjechie en ik weet zeker dat Tsjechen dit ook niet op prijs zouden stellen) en na onze herhaaldelijke vraag of mijn niet zo'n mobiele pa wel zijn auto naast de deur kon parkeren werd gezegd dat dat geen probleem was er was een parkeer plaats. Die parkeer plaats lag 50 meter naar beneden en moesten we dus elke dag bergbeklimmen of afdalen (glijdend?) Dit is 1 voorbeeld maar ik heb er nog wel een paar. We hebben een paar keer geboekt bij Tsjechoreizen in de hoop dat het gewoon pech hebben was.
Voor ons nooit meer Tsjechoreizen!!!!
smiley6.gif
 
Re: Wie heeft er ervaring met Tsjecho Reizen.

Ik heb nu drie keer met tsjecho reizen geboekt. Goede ervaringen gehad.
Alleen bij de eerste keer werd niet vermeld dat je alleen grondwater had. Bij een droge zomer kan dat erg vervelend zijn. Vooral als dan de put bijna leeg is.
En er stond bij wasmachine, nou dat kon je wel vergeten, was een soort campingmachine.
Ook ik klink als verwende nederlander :O maar bij wasmachine verwacht ik wel een redelijke en niet éen waar je zelf het water er bij moet doen en dan grondwater (roestwater).

Verder zijn we nog wel helemaal weg van tsjechie


smiley20.gif
 
Re: Wie heeft er ervaring met Tsjecho Reizen.

Ik ben juist terug van mijn vakantie en het was weer reuzetof.
Het was de eerste maal dat ik iets gehuurd heb bij tsjecho reizen en ik heb alleen maar lofwoorden.
Het onthaal was uitstekend,de eigenaar sprak zelf geen duits maar had gezorgd voor een tolk,we kregen degelijk uitleg over de woning en de streek ,we werden zelf savonds uitgenodigd bij hun thuis om een biertje te drinken omdat ik vroeg of er ergens een terrasje was.
Het bedlinnen werd ook na een week spontaan vervangen.
Ik denk dan ook dat er veel afhangt van de eigenaar waaraan tsjecho reizen niets kan aan doen.
Bij mij dus niets dan lof.
Ik ga er zeker nog reserveren.
mvg

philip
 
J

johnny

Guest
Re: Wie heeft er ervaring met Tsjecho Reizen.

Verschillende meningen dus over Tjecho-reizen dus!

Ik ga met de Kerst naar een huis in Prosecne, geboekt via Tjecho-reizen, heeft iemand daar ervaringen mee?

Groeten van iemand die voor het eerst Tsjechie gaat bezoeken en er vreselijk veel zin in heeft!!
 
Re: Wie heeft er ervaring met Tsjecho Reizen.

Ik denk dat je best bij Tsjechoreizen kunt boeken als je geen speciale wensen hebt zoals wij met mijn mindervalide vader, wij vonden het ook niet erg dat de eigenaar van het huis geen duits of engels sprak, de informatie over en de ligging van het huis, daar heeft Tsjechoreizen ons zeer misplaatste informatie over gegeven, alsof de beste man eigenlijk nog nooit in Tsjechië was geweest en al helemaal niet bij het desbetreffende huis.
Ook dat het huis vies en krakkemikkig was had tsjechoreizen moeten weten, vandaar de slechte prijs-kwaliteit verhouding.

Groetjes, Gieneke
 
Re: Wie heeft er ervaring met Tsjecho Reizen.

prima organisatie waar ook onze Duitse buren veel gebruik van maken.
 
Re: Wie heeft er ervaring met Tsjecho Reizen.

Heeft iemand ervaring in onderstaand vakantieresort? Ook bij tsjechoreizen. We hebben plannen om daar een keer naar toe tegaan mar tzal zo petttig zijn als iemand zij emning gaf die daar al is gewest. Gezin et 2 jongens van 10 en 13. Ist wat?

Plaats Pec pod Snezkou
Streek Reuzengebergte
Naam Appartementenhotel Vakantieresort Pec


crazy.gif
 
Re: Wie heeft er ervaring met Tsjecho Reizen.

tjecho reizen is wel oke hoor..de anderen ook wel ..we hebben van hun 2 of 3 keer een huis gehuurd en het ging best.wy proberen het meeste wel uit..
 
Re: Wie heeft er ervaring met Tsjecho Reizen.

Dag Johan,

Jij vroeg of iemand ervaringen kon uitwisselen over Vakantieresort Pec. Wij zijn daar in de voorjaarsvakantie wezen skien. Het beviel ons prima. Het complex is nieuw en de appartementen zijn goed ingericht. Je kunt gratis gebruik maken van een indoor-zwembad. Het restaurant ernaast heeft goed eten; 's-morgens een ontbijtbuffet.
Er is een jeugdhonk aanwezig voor de jeugd (tafeltennis, tafelvoetbal, darten); hier konden we alleen in de winter geen gebruik van maken want het lag onder de sneeuw (hoefde ook niet want daar hadden we geen tijd voor). Wij gaan straks (5-8 mei) een paar dagen daar naar toe en ook in de zomervakantie.
Het boeken via Tsjechoreizen is ons ook prima bevallen. Geen problemen gehad; voldoende informatie gekregen over het appartementencomplex.

Nazdar (Gegroet),

Jan Iedema
 

Bijlagen

  • 53168-PAN241~1.JPG
    53168-PAN241~1.JPG
    45,3 KB · Bekeken: 5

Maria

Geroyeerd Lid
Re: Wie heeft er ervaring met Tsjecho Reizen?

Ja, 2x bij hen geboekt, de eerste keer absoluut ontevreden! (voor meer info stuur pm) en de 2x prima. Enorm veel gewilde accomodaties worden door Tsjechoreizen voor de vakantieperiodes ingekocht en kan je dus niet direct boeken. Let op: Tsjechoreizen is niet aangesloten bij ANVR! (zie ook andere topic).
groetjes
Maria
 
Re: Wie heeft er ervaring met Tsjecho Reizen?

Goede ervaringen, maar de foto's op het internet zij vaak gedateerd...soms zie je een heg voor de deur en in het echt komt die heg boven het dak uit (bij wijze van spreken).
 
Re: Wie heeft er ervaring met Tsjecho Reizen?

Opzich is het ook wel logisch dat een reisbureau niet elk jaar terug gaat om foto's te maken, alleen omdat een heg en/of boom een beetje gegroeid is...
Maar het zou wel prettig zijn als ze het toch om de zoveel jaar eens zouden bijwerken...
 
Re: Wie heeft er ervaring met Tsjecho Reizen?

dat is zo, maar als ze slim zijn vragen ze aan klanten of ze de nieuwste foto's willen uploaden. Wij hebben dat al een aantal keer gedaan en die worden wel gebruikt in de folder of op het net...
 

Esthertje

Geroyeerd Lid
Re: Wie heeft er ervaring met Tsjecho Reizen?

Ik ben weleens binnen geweest hier in dit app complex, het zijn mooie appartementen, Ikea stijl, niks mis mee. Pec is toeristisch. Ik schat in dat je met een gezinnetje zo'n 12 uur onderweg bent(zo'n 1050 km), wij rijden altijd over Zittau, dus maar 500 mtr Polen, maar er zijn meer wegen die naar Tsjechië leiden, zou ik zo zeggen. Dat Tsjecho reizen niet bij de anvr is aangesloten komt door het feit dat de anvr zeer strikte eisen heeft, waar 80% van de accomodaties in Tsjechië (nog) niet aan kunnen voldoen. Mocht je een echte klacht hebben over een accomodatie, lees dan goed de voorwaarden na en meld deze direkt dan kunnen ze het misschien verhelpen. Nou ja al met al ik vind Tsjecho zo gek nog niet, maar je moet wel goed lezen wat je boekt en wat je wensen zijn, vraag alles goed na, voor je boekt.
 
Re: Wie heeft er ervaring met Tsjecho Reizen?

OK, we hebben dus nu geboekt bij Tsjechoreizen en we gaan van 5-12 augustus naar Appartementen hotel Resort Pec pod Snezkou . Ik ben benieuwd. Zoals jullie kunnen lezen zijn we nog niet in het Reuzengebergte geweest.

We gaan het waarschijnlijk in 2 dagen rijden. Lekker elaxt dus!!! Kent iemand het B&B Hotel Braunscheig in Duitsland? Tis maar €56 voor 4 personen dus wel een leuke prijs.

Ik hoor wel en ik kan niet wachten tot 5 augustus!!!
yeah.gif
 
Iemand slechte ervaring met Tsjecho reizen???

Hallo,

Afgelopen juni zijn wij in Vrchlabi geweest en hebben daar in principe een zalige vakantie gehad.
Wij hadden een huisje via Tsjecho reizen en laat ik het zo zeggen het was niet helemaal zoals men beschreven had op hun site. Het huis was weliswaar schitterend, maar de tuin was 3x niks. En dat met twee kinderen, ik had het me iets anders voorgesteld, als in de advertentie staat:

De kinderen kunnen zich uitleven in de grote tuin!
Royale omheinde tuin met tuinmeubelen. (Tuin was niet omheind)

Ja, in een tuin vol onkruid en prut. Ik heb hierover een brief geschreven, met foto's en al erbij, maar een echt bevredigend antwoord kreeg ik niet, veel bla bla. Ik zou het al waarderen als ze de advertentie aanpassen, zodat mensen na ons in ieder geval weten waar ze naartoe gaan.
Ook werd er nog volop aan het vakantiepark gebouwd. Nu staat er in de voorwaarden dat Tsjecho reizen hier niet aansprakelijk voor is. Dat snap ik, maar ik neem aan dat Tsjecho reizen op de hoogte is van de bouw van het vakantiepark en het had wel zo vriendelijk geweest al was ons van tevoren gemeld dat er van 8 tot 8 gebouwd zou worden. Als de overheid nou aan het bouwen is, tja daar kan Tsjecho reizen niets aan doen, maar dit vind ik gewoon liegen.

Nu waren er nog wat kleine dingetjes, maar daar zal ik jullie niet verder mee vervelen. Ik vraag me gewoon af of er meerdere mensen zijn die niet echt goede ervaringen hebben met Tsjecho reizen, of dat wij gewoon pech hadden.

Alvast bedankt,

Groetjes,

Sariebary
 
Hallo,

Ik zal nog even wat foto's van ons huisje plaatsen, hopelijk hebben mensen na ons er nog iets aan.

Foto=DW4EJGBN.jpg


Foto=GWASNYOP.jpg


Het zijn huisjes in Vrchlabi, die nog maar net af zijn. Onze code was RH 952

Groetjes,

Sariebary
 
Bovenaan