Tsjechische spoorwegen

Topic in 'Vervoer' gestart door Freddy2005, 07-01-2006.

  1. Voor de treinliefhebbers is hier een website waar je als het ware met de trein meerijdt door Tsjechië. Je kan verschillende routes kiezen. http://pohledzvlaku.cz/
     
    Josje2, Nathalie L., dennuzzz en 3 anderen vinden dit leuk/interessant.
  2. Ad Verschoor

    Ad Verschoor Donateur

    Leo Express wil Tsjechische grenzen over

    De Tsjechische vervoerder Leo Express wil internationale passagierstreinen naar Duitsland, Oostenrijk en Polen. Daarvoor heeft het de Tsjechische spoorbeheerder ÚDPI gevraagd om spoorcapaciteit vrij te maken.

    Dat meldt de International Railway Journal (IRJ). De maatschappij wil vanaf de nieuwe dienstregeling (9 december 2018) dagelijks met zes voertuigen naar Berlijn en drie naar Wenen gaan rijden. Ook staat in de plannen om ’s weekends twee voertuigen naar Wroclaw te laten rijden. Per 1 april 2019 wil Leo Express vervolgens starten met drie voertuigen per week naar Krakau, om dat aantal op te voeren naar één per dag per 1 augustus 2019.

    Barbora Mičková, chef publieke zaken bij Leo Express, vertelde de IRJ dat de ÚDPI hier wel wat voor voelt. Door de internationale treinen toe te laten, worden de wettelijke verplichtingen vanuit de economische-evenwichtstest (EET) niet verstoord. In de EET zijn voorwaarden vastgelegd om het economisch evenwicht te kunnen behouden. Alle Europese lidstaten moeten hierop toezien.

    Bron: ovmagazine.nl
     
  3. Ad Verschoor

    Ad Verschoor Donateur

    RegioJet: Groot succes


    [​IMG]
    RegioJet: Groot succes op nieuwe treinlijn Wenen-Brno-Praag

    Afgelopen jaar lanceerde RegioJet zijn langeafstandstraject van Wenen naar Praag en Brno: vier keer per dag rijden de gele treinen beide kanten op. In slechts twee maanden tijd hebben al 120.000 passagiers de nieuwe verbinding gebruikt. Dit maakt RegioJet een van de meest aantrekkelijke aanbieders van spoorvervoer tussen Oostenrijk en de Tsjechische Republiek.

    RegioJet brengt lang gevestigde bedrijven ertoe om veranderingen aan te brengen ten gunste van hun klanten. “We zien een toenemend aantal passagiers dat RegioJet kiest voor dit nieuwe traject naar Praag . Men neemt nieuwe lijn in de eerste plaats als een stimulans om te verkennen steden als Wenen, Praag of Brno “, zegt Radim Jančura, eigenaar en CEO van RegioJet, toevoegend aan: “Tegelijkertijd merkten we dat veel zakenmensen uit Oostenrijk RegioJet als de beste keuze kozen voor hun zakenreizen naar Brno of Praag.
    RegioJet is goed op weg om zijn doel te bereiken om in 2018 een miljoen
    De respectievelijke prijzen zijn van toepassing op alle stoelen in een klas. Er zijn geen exclusieve, beperkte speciale aanbiedingen die slechts geldig zijn voor een paar passagiers en die weken van tevoren geboekt moeten worden. Zelfs tot een paar minuten voor het vertrek van een RegioJet-kaartje kunnen voor dezelfde prijs worden geboekt, tenzij de trein volgeboekt is. Alle passagiers genieten van de volledige service aan boord van de RegioJet

    Bron: treinennieuws.nl
     
  4. Ad Verschoor

    Ad Verschoor Donateur

    Traxx voor Regiojet

    [​IMG]

    Afgelopen weekend arriveerden de eerste twee ultramoderne multisysteemlocomotieven Bombardier TRAXX voor RegioJet in Tsjechië. De fabrikant voltooide de assemblage en tests in de fabriek in Kassel in Duitsland en na hun aankomst in Tsjechië worden deze locomotieven getest op het Velim-spoorwegcircuit (midden Bohemen) om vanaf mei 2018 volledig operationeel te zijn.

    Vanochtend in aanwezigheid van Bombardier en RegioJet begon het testen op het Velim-circuit . Bombardier TRAXX MS2-locomotieven die een snelheid kunnen behalen van 160 km per uur, kregen recent alle goedkeuringen op de netwerken in zowel het Tsjechische SŽDC-netwerk als op Slowaakse en Oostenrijkse spoorwegnetwerken.

    Sinds mei rijdt RegioJet met de nieuwe locomotieven zowel op de lijn Praag – Ostrava – Kosice (Slowakije), als op lijn van Praag naar Brno en Breclav en verder naar Bratislava en Wenen. Dit is de eerste keer dat de Traxx-locomotieven worden ingezet op normale passagierstreindiensten in Tsjechië en Slowakije.

    Ook in deze landen groeiende intercitytreinen. RegioJet groeide in het eerste kwartaal met 30% en vervoerde 1,25 miljoen passagiers. De enorme toename is voornamelijk te danken aan de komst van RegioJet-treinen op de nieuwe Praag – Wenen-route en aan de versterking van de spoorlijn RegioJet tussen Praag en Brno, waar RegioJet 9 keer per dag in elke richting rijdt en nog een aantal treinen toevoegt.

    Bron: treinennieuws.nl
     
    bruinh vindt dit leuk/interessant.
  5. Ad Verschoor

    Ad Verschoor Donateur

    Regiojet: meer reizigers en nieuw materieel

    Regiojet, de private reizigersvervoerder op het Tsjechische en Slowaakse spoorwegnet, meldt dat in het eerste kwartaal van 2018 het aantal reizigers is gegroeid met zo’n 30procent ten opzichte van hetzelfde kwartaal in 2017.

    [​IMG]
    In totaal werden in de eerste drie maanden van dit jaar 1,25 miljoen reizigers vervoerd met de Regiojet-treinen. De toename wordt vooral toegeschreven aan de nieuwe verbinding tussen Praag en Wenen via Brno. In combinatie met de Regiojet-treindienst naar Bratislava rijden tussen Praag en Brno, de twee belangrijkste Tsjechische steden, 9 treinparen per dag. In september komt er een trein naar Bratislava bij en rijden tussen Praag en Brno 10 treinparen.

    Afgelopen december begon Regiojet de directe treindienst tussen Praag en Wenen. Van deze verbinding hebben inmiddels meer dan 200.000 reizigers gebruik gemaakt. Regiojet is officiëel geen spoorwegonderneming in Oostenrijk en rijdt daar op de vergunning van de Graz Köflacher Bahn.

    Met de aanhoudende groei van het aantal reizigers breidt Regiojet ook het materieelpark uit. Op 14 april arriveerden de eerste twee nieuwe Traxx-locomotieven, die geschikt zijn voor vier verschillende stroomsystemen en tenminste toelating hebben in Tsjechië, Slowakije en Oostenrijk. In totaal heeft Regiojet bij Bombardier acht locs van dit type besteld en een optie op nog eens 20 genomen. Daarnaast arriveren de eerste twee nieuwe rijtuigen uit een bestelling van zes bij de private reizigersvervoerder. De rijtuigen worden gebouwd door het Roemeense Astra Vagoane Calatori.

    Bron: ovmagazine.nl
     
  6. A.Smit vindt dit leuk/interessant.
  7. kuurgast

    kuurgast Donateur

    Reparatie van spoorwegstations en sporen door SŽDC.

    De overheid van de staatsspoorwegen (SŽDC) is van plan dit jaar tientallen treinstations te repareren voor in totaal een miljard kronen. Het meeste geld gaat naar de regio's Olomouc, Midden-Bohemen en Zuid-Moravië. Op de middellange termijn - over drie jaar - te beginnen met de treinstations in Praag, Pilsen, Tsjechische Budejovice, Pardubice, Teplice en Most herstellen. De twee grootste reconstructie is gepland voor volgend jaar in Praag - de reparatie is voltooid Fanta historisch art-nouveaugebouw van het centraal station en begin met het repareren van Smíchov station.

    Naast het treinstation blijft SŽDC investeren in spoorwegen. Het grootste deel van het geld gaat naar Praag, waar hij zal beginnen om dit gedeelte van Praag Hostivař repareren - Praag Centraal Station voor een totaal van 4,5 miljard. Dit zou worden verbeterd tussen Praag en Zuid-Bohemen.
    Bron zpravy.aktualne.cz met een interactieve kaart waar de werkzaamheden zullen plaatsvinden.
     
  8. Ad Verschoor

    Ad Verschoor Donateur

    RegioJet (Tsjechië) startte met Bombardier TRAXX

    [​IMG]
    [​IMG]
    Gisteren vertrok vanuit het Centraal Station van Praag naar Ostrava en Návsí, RegioJet voor het eerst met de nieuwe multisysteemlocomotief Bombardier TRAXX. Alle tests waren succesvol doorstaan. Een tweede TRAXX-locomotief is vandaag op dezelfde route in gebruik genomen.

    Na enkele dagen pilotritten op binnenlandse routes, zal RegioJet de nieuwe locomotieven op de trajecten van Praag naar Brno en verder naar Slowakije (Bratislava) en Oostenrijk (Wenen) inzetten. Deze TRAXX MS2-locomotieven voor een snelheid van 160 km per uur met goedkeuring voor ook Tsjechië, Slowakije en Oostenrijk. Dit is de eerste keer dat TRAXX-locomotieven worden gebruikt op normale passagierstreinen in Tsjechië en Slowakije.
    Ook werden nog twee nieuwe RegioJet Astra-treinwagons in gebruikt genomen van de in totaal 16 van deze moderne voertuigen. Net zoals in alle Europese landen, zal ook RegioJet investeren in de aankoop van de nieuwe voertuigen, voor zijn interlokale en internationale treinen met tientallen miljoenen euro’s. De enorme toename passagiers is voornamelijk te wijten aan de komst van RegioJet-treinen op de lijn Praag – Wenen.

    Bron en Foto’s RegioJet
     
    dennuzzz vindt dit leuk/interessant.
  9. kuurgast

    kuurgast Donateur

    Tsjechië en Duitsland willen een contract tekenen voor een nieuwe spoorlijn

    Tsjechië en Duitsland willen een belangrijk contract afsluiten voor de geplande hogesnelheidslijn tussen Praag en Dresden. Dit contract zal naar verwachting ondertekend tegen het einde van volgend jaar, van beide kanten en geratificeerd door de Tsjechische minister van Transport Dan Ťok zei op dinsdag in Berlijn.
    Volgens Ťok zou de aanleg van de hogesnelheidslijn door Krušné hory/Ertsgebergte vóór 2030 kunnen beginnen.
    Om dit ambitieuze project uit te voeren, het bilaterale verdrag moet ook door de parlementen van beide landen - worden geratificeerd - het Huis van Afgevaardigden en de Senaat in de Tsjechische Republiek en de Duitse Bondsdag. Volgens de eerste schattingen kost de aanleg van de spoorverbinding ongeveer vijf miljard euro. Eenmaal voltooid, biedt de route een reistijd van slechts één uur tussen Praag en Dresden.
    Bron radio.cz/de.
     
  10. Ad Verschoor

    Ad Verschoor Donateur

    V4-staten komen overeen om een hogesnelheidslijn te bouwen

    Transportministers uit Polen, de Tsjechische Republiek, Slowakije en Hongarije zijn overeengekomen om een hogesnelheidslijn te bouwen tussen hun vier landen, meldde een persbureau.

    [​IMG]
    Hogesnelheidlijn – TGV 4405 en ICE International 4654 in Frankfurt am Main

    De Poolse Andrzej Adamczyk, de Tsjechische Dan Ťok, de Hongaarse Péter Szijjártó en de Slowaakse Árpád Érsek hebben maandag een gezamenlijke verklaring ondertekend om door te gaan met het project, dat naar verwachting de treinen op hoge snelheden tussen Warschau, Praag, Bratislava en Boedapest zal zien rijden, meldde het Poolse persbureau PAP.

    Op een bijeenkomst in Štrbské Pleso in Slowakije hebben de vier ministers plannen aangekondigd om een werkgroep op te richten om een haalbaarheidsstudie voor het project voor te bereiden, aldus PAP.

    Het persbureau citeerde Polen’s Infrastructuurminister Andrzej Adamczyk dat treinen in de toekomst met snelheden van 250 tot 350 km/u in de regio zouden reizen, met bijvoorbeeld de reistijd van Warschau naar Boedapest verkort tot iets meer dan drie uur “in de snelste optie”, vanaf bijna 12 uur vandaag.

    Polen, Hongarije, de Tsjechische Republiek en Slowakije vormen samen een regionaal samenwerkingsplatform dat bekend staat als de Visegrad-groep (V4).

    Bron: polennieuws.nl
     
    Franky en chinto vinden dit leuk/interessant.
  11. kuurgast

    kuurgast Donateur

    Nieuwe dienstregeling begint op 9 december

    De nieuwe dienstregeling van de Tsjechische Spoorwegen (ČD) begint op 9 december. Meerdere lijnen zullen sneller zijn en er zullen meer Pendolino-routes zijn. Een nieuwe tunnel en een gerepareerde Pendolino-trein dragen bij aan de veranderingen.

    Snellere routes zijn onder meer de route Praag-Pilsen en er zijn directe verbindingen tussen Praag en Opava en van Zuid-Moravië en Ostrava naar Berlijn. De Pendolino zal enkele EuroCity- en InterCity-treinen vervangen. Het naamsysteem voor treinen zal veranderen.

    Tussen Praag en Ostrava komt een verplichte reservering, hoewel de datum waarop dit begint nog niet is aangekondigd.

    De verbinding Praag en Pilsen wordt met ongeveer 15 minuten ingekort vanwege de opening van de Ejpovice-tunnel. De verbinding tussen Praag en andere West-Boheemse steden zal ook sneller zijn. De verbindingen tussen Praag en München zullen ook versnellen.

    De Pendolino vervangt de EuroCity-link op vrijdagmiddag in de richting van Slowakije. Sommige InterCity-treinen worden vervangen door Pendolinos tussen Praag en Noord-Moravië. Aan het einde van verlengde weekends of feestdagen, zal een avond Pendolino van Ostrava naar Praag gaan. De nieuwe InterCity Opavan-route loopt tussen Praag en Opava.
    Een Pendolino-trein die bij een ongeval was beschadigd, is na reparatie opnieuw in gebruik genomen.

    Uit Slowakije komen nachttreinen vroeg in de ochtend aan in Praag. Vanuit Hongarije en Zuid-Slowakije wordt de laatste dagelijkse Metropolitan-verbinding naar Praag uitgebreid, waar het kort na middernacht arriveert. Eerder eindigde deze treinroute in Brno.

    Ombouw van treinwagons in Bohumín zal een derde dagelijkse directe verbinding tussen Praag en Warschau creëren en een gloednieuwe directe verbinding tussen Zuid-Moravië en Krakau.

    Een nieuwe internationale nachttrein zal een rechtstreekse verbinding van Wenen via Břeclav en Bohumín naar Berlijn creëren. De route was in gebruik aan het begin van de 20e eeuw, maar eindigde na de Tweede Wereldoorlog.

    De namen zullen uniform zijn voor het hele schema uit het nieuwe tijdschema, zoals al het geval is met de Metropolitan-naam voor de route Praag - Brno - Bratislava - Boedapest. Verbindingen van Praag naar Wenen en Graz zullen na een pauze van vier jaar opnieuw Vindobona worden genoemd. De naam gaat terug tot 1957 toen de route een van de weinige treinen was die van een socialistisch land naar Oostenrijk gingen.
    Soortgelijke wijzigingen worden ook aangebracht in de nationale spoorlijnen, zodat de meeste namen voor afzonderlijke treinen uit de dienstregeling verdwijnen.

    Oudere treinrijtuigen uit Oost-Duitsland worden vervangen door modernere met airconditioning en de rest wordt gerenoveerd met nieuwe stoelen en voorzieningen.
    Een kinderbioscoop zal worden geïntroduceerd op de Praag - Ústí nad Labem - Karlovy Vary - Cheb-lijn.
    Bron goochelvertaling van prague.tv/en.

    De diverse treinroutes krijgen nieuwe namen die je kan vinden onderaan ceskedrahy.cz.
    ------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Plan voor treinhaltes in Praag 8.

    De bouw van nieuwe treinhaltes in Praag 8 heeft een nieuwe stap vooruit gezet. Een onderzoek door de stad laat zien dat twee locaties, in Libeň en Karlín, relatief snel kunnen worden gebouwd. Momenteel zijn er passagierstreinbanen in gebruik in Praag 8, maar geen lokale treinstations.
    De stad probeert meer gebruik van treinen voor forensen aan te moedigen, maar sommige delen van de stad worden niet voldoende bediend door stops. Het gemakkelijkst te maken nieuwe station bevindt zich in de buurt van de tramhalte U Kříže in Libeň.
    Op de lange termijn wil de stad ook een treinverbinding met de luchthaven Václav Havel Praag aanleggen, die verder zal gaan naar Kladno.
    Bron prague.tv/en.
     
    henniekootstradekiel vindt dit leuk/interessant.
  12. Ad Verschoor

    Ad Verschoor Donateur

    [​IMG]

    RegioJet: Trein Praag - Wenen wordt verlengd naar Boedapest

    De private spoorwegmaatschappij Regiojet introduceert volgende zomer een treindienst naar Boedapest. De reeds bestaande trein Praag – Wenen wordt twee keer per dag verlengd naar Boedapest. Dat heeft de spoorwegmaatschappij donderdag bekend gemaakt.

    Budapest wordt per juni 2020 een nieuwe bestemming in het railnetwerk. Maar helemaal nieuw is de bestemming niet. Al meerdere jaren laat RegioJet dagelijks bussen rijden naar de Hongaarse hoofdstad. Op dit moment rijden er bijvoorbeeld dagelijks 14 bussen naar Budapest.

    Eerder deze maand werd bekend dat RegioJet en WESTbahn nauwer gaan samenwerken. WESTbahn wordt in Oostenrijk technisch verantwoordelijk voor de RegioJet treinen. Vier van de twee treinen naar Wenen gaan straks doorrijden naar Budapest. In Hongarije zal er samengewerkt worden met Continental Railway Solution (CRS). Deze Hongaarse treinexploitant is technisch verantwoordelijk voor de exploitatie van RegioJet-treinen op het Hongaarse grondgebied. CRS zal bijvoorbeeld het treinpersoneel regelen.

    Groei Regiojet
    Het netwerk van RegioJet blijft gestaag groeien. Sinds 2010 neemt het bedrijf het op tegen de Tsjechische spoorwegen. Eerst alleen op de route Praag – Ostrava. Een jaar later werd de verbinding verlengd naar Slowakije (Košice en Humenné). Inmiddels rijdt de spoorwegmaatschappij vanuit Praag ook naar steden als Bratislava (december 2016) en Wenen (december 2017).

    Bron: treinreiziger.nl
     
  13. kuurgast

    kuurgast Donateur

    Deze lijn wordt verder verlengd in Slowakije per 15 december 2019 via Piešťany, Trenčín tot Žilina.
    Bron zdopravy.cz.
     
  14. Ad Verschoor

    Ad Verschoor Donateur

    Tsjechië bereidt zich voor op komst HSL

    De Tsjechische railinfrabeheerder SŽDC wil een hogesnelheidslijn bouwen tussen Praag en Brno, de twee grootste steden van het land. De aanbesteding voor planning en voorbereiding is gestart.

    De tender betreft alleen het gedeelte tussen Praag Bĕchovice en Pořičany, een onderdeel van de hoofdlijn van Praag naar Kolin, Brno en Ostrava. De werkzaamheden betreffen voorbereiding van het ontwerp, planning en routering, maar ook de impact op de natuur en omgeving alsmede het incorporeren van vereisten van autoriteiten en lokale overheden.

    De aanbesteding heeft een waarde van ongeveer 9,5 miljoen euro en volgt op een marktconsultatie met bedrijven uit Tsjechië, Duitsland en Frankrijk. In 2019 is SŽDC een samenwerking aangegaan met de Franse tegenhangen RFF.

    Internationaal
    De hogesnelheidslijn moet geschikt worden voor snelheden tot 350 km/uur. Vanuit Praag loopt de lijn via Pořičany naar Havličkův Brod, Jihlava en Brno. Vanuit Brno wordt voorzien in een tak in de richting van Břeclav, het grensstation met Oostenrijk en Slowakije. Daarmee worden internationale treinen naar Bratislava, Budapest en Wenen een stuk sneller.

    Ook is een hogesnelheidslijn gepland tussen Ostrava en Přerov. Of er een hogesnelheidslijn komt tussen Brno en Přerov is nog niet duidelijk. Indien dat niet gebeurt, wordt de bestaande lijn wel opgewaardeerd voor snelheden tot 200 km/uur.

    Bron: ovmagazine.nl
     
  15. kuurgast

    kuurgast Donateur

    [​IMG]

    Historische sneltrein Berlijn - Praag - Wenen opnieuw gestart

    Een nieuwe treinlijn verbindt Berlijn met Praag met Wenen en Graz langs de historische Vindobona-route, genoemd naar de eerste Romeinse nederzetting aan de Donau. Dit kondigde de Tsjechische Spoorwegen aan.

    De route herstelt de populaire ‘Vindobona’ expresdienst langs dezelfde lijn, die liep van 1957 tot 2014. De trein had indertijd het karakter van het West-Europese TransEuropExpress-netwerk, hoewel het in Oost-Europa niet de snelheid of het comfort kon bereiken dat ten westen van Tsjechoslowakije gebruikelijk was.

    De nieuwe dienst wordt uitgevoerd door Deutsche Bahn (DB), Oostenrijkse Federale Spoorwegen (ÖBB) en Tsjechische Spoorwegen (CD).

    Destijds werden de treinen door velen als comfortabel en modern beschouwd. De nieuwe treinen behouden hun historische comfort en charme en hebben andere kenmerken, zoals gastronomie aan boord, stroomaansluitingen, gratis wifi en meer, aldus een woordvoerder.

    "Het zal de inzet zijn van een Railjet-eenheid, die een afstand van bijna 1.000 kilometer met deze trein zal afleggen en passagiers comfortabel en snel reizen zal bieden", zei Václav Nebeský, CEO van de Tsjechische Spoorwegen, in een verklaring.

    De trein reist in minder dan acht uur van Berlijn naar Wenen. Het biedt passagiers een directere verbinding via de drie grote steden zonder dat ze op verschillende punten in Tsjechië hoeven over te stappen. De trein biedt ook nieuwe mogelijkheden voor snel en comfortabel reizen zonder overstap, bijvoorbeeld van Brno naar Dresden (5 uur) en Berlijn (7 uur) of van Ústí nad Labem naar Brno of Oostenrijk (4 uur naar Brno, 5 uur naar Wenen, naar Graz 8¼ uur).

    De Tsjechische Spoorwegen heeft voor de nieuwe lijn nieuwe Railjet-treinen geleverd.
    "Onze beslissing om tot 20 modernere langeafstandstreinen te kopen, is de volgende logische stap in het aanbieden en verder uitbreiden van de snelle en comfortabele spoorverbinding van Praag met Europese steden", zei Nebeský.

    De eerste trein vertrekt om 06.17 uur uit Berlijn en komt rond 10.31 uur aan in Praag. Van daaruit gaat de trein verder naar Wenen en komt om 14.49 uur aan; de trein komt om 17.33 aan in Graz.
    In de tegenovergestelde richting zal de trein om 10.26 uur Graz verlaten; hij verlaat Wenen om 13.10 uur, Praag om 17.32 uur en komt om 21.54 uur aan in Berlijn.

    De herstelde service zou in mei worden gelanceerd, maar het coronavirus en de sluitingen van de grenzen hebben de lancering van de service vertraagd.

    De grenzen tussen Tsjechië, Oostenrijk en Duitsland zijn inmiddels heropend en vrij reizen is weer toegestaan tussen de landen.

    Bron news.expats.cz.
     
  16. kuurgast

    kuurgast Donateur

    Het goedkope treinkaartje bestaat nog steeds.


    Jízdenka na léto = Zomer ticket.

    Onbeperkt met de trein door Tsjechië: zomerticket 7 dagen = € 30,- of 14 dagen = € 45,-

    Tsjechië laat inmiddels ook weer (toeristische) reizigers toe. Voor degene die op een voordelige manier met de trein het land willen verkennen, is dit zomerticket een mooie aanbieding.

    Prijzen:
    7 dagen = 790 CZK (ongeveer 30 €)
    14 dagen = 1190 CZK (ongeveer 45 €)

    Reisperiode: 01 juli – 31 augustus 2020
    Boekbaar vanaf 15 juni 2020

    Houd er rekening mee dat alleen treinen van České dráhy (CD), de Tsjechische Staatsspoorwegen, ermee kunnen worden gebruikt. Treinen van particuliere spoorwegen (bijvoorbeeld DB Arriva, GWtrain, Leo Express, Regiojet) kunnen niet worden gebruikt.

    Bron vakantiefouten.nl. + cd.cz/de.

    Wat extra info en reistips op czechtourism.com :
    Met het openbaar vervoer door Tsjechië.
     
    Laatst bewerkt: 19-06-2020
    Kde domov můj vindt dit leuk/interessant.
  17. kuurgast

    kuurgast Donateur

    Kies het voordeligste ticket uit het aanbod voor incidentele treinreizen op cd.cz/de + cd.cz/en :

    Gratis voor kinderen tot 6 jaar.
    75% korting op tickets voor kinderen en jongeren tussen 6 en 18 jaar.

    Speciale tarieven voor senioren:
    Voor alle passagiers van 65 jaar en ouder.
    Korting vanaf 75% op enkele tickets en lijntickets.
    De prijs is afhankelijk van de gekozen route.

    Weekend groepsticket (Skupinová víkendová jízdenka).
    Beginnend vanaf 229 CZK. Voor kleine groepen van maximaal 5 personen (waarvan maximaal 2 ouder dan 15 jaar).

    Groepsticket voor een enkele reis. Voor groepen tussen 2 en 19 reizigers (grotere groepen moeten vooraf worden besteld).
    25% korting voor de tweede reiziger.
    40% korting voor een derde en elke extra reiziger.

    Groepsreis voor groepen van 20 en meer reizigers.
    50% korting voor alle reizigers.

    Dagkaart (Celodenní jízdenka).
    Beginnend vanaf 159 CZK. Voor dagtochten door heel Tsjechië of een geselecteerde regio van het land.

    Speciale tarieven voor houders van een gehandicaptenpas, korting vanaf 75%.

    Trein + Luchthaven Praag (VLAK + letiště Praha).
    Voor reizen van overal in het land naar Vaclav Havel Airport Praag en terug voor een reiziger.
    Korting vanaf 25% op de prijs van twee enkele tickets.
    Voor de terugreis is de geldigheid van het ticket 30 dagen.
    De prijs is afhankelijk van de gekozen route.
    Alleen te koop aan de kassa.

    Trein + Zoo Praha.
    Voor reizen van overal in het land naar de dierentuin van Praag en terug voor een reiziger.
    Korting vanaf 25% op de prijs van twee enkele tickets.
    De prijs is afhankelijk van de gekozen route.
    Alleen te koop aan de kassa.
     
    Kde domov můj vindt dit leuk/interessant.

Deel deze pagina