Tsjechische onderzoekers maken vliegende elektrische fiets

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ad Verschoor

Donateur
Drie Tsjechische bedrijven hebben samen een elektrische fiets ontworpen die kan vliegen. Een eerste prototype van de Design Your Dreams-fiets vloog deze week door een congrescentrum in Praag, meldt Wired.

m1nxh3cactoz_sqr256.jpg

Foto: Design Your Dreams

Het vehikel weegt 100 kilo en heeft zes horizontale propellors die de fiets omhoog helpen. De tweewieler wordt vanaf de grond bestuurd met een afstandsbediening.
Het prototype is voornamelijk gemaakt van componenten die makkelijk verkrijgbaar zijn. De fiets kostte ruim 10.000 euro om te maken.
Het uiteindelijke product moet makkelijk te besturen zijn en tussen de drie en vijf minuten kunnen vliegen.
De fiets zal echter nooit in de winkel komen te liggen. "Onze belangrijkste motivatie voor dit project is niet winst noch commerciële interesse, maar de voldoening van onze jongensdromen", aldus ingenieur Ales Kobylik.

Bekijk video's van de fiets op NUtech.nl

Bron: Nu.nl
 
Geweldige uitvinding om naar het werk te vliegen, of eigenlijk geweldig om terug te vliegen.
Normaal fiets ik er 25 minuten over , als dat nu in 5 minuten kan ben ik wel tevreden.
20 minuten x2 is 40 minuten per dag , per week x4 is 160 minuten x40 is 640 is dus ruim 10 uur .
10 x uurloon van €50 is dat 500 op jaarbasis .

Gaat hem niet worden , want dat de investering kan ik niet terug verdienen voor mijn 65 jaar .

Lijkt me wel leuk om de holterberg van boven te bekijken ipv. tussen de bomen door te rijden.
 
Bovenaan