Muziek Tsjechische muziek

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Tsjechische rockbands zijn o.a. Lucie, Wanastowi Vjeci, Kabat, Arakain, Olympic, Turbo, Divokej Bill en Skwor. De ene band maakt classic rock achtige muziek, ander hardrock en van andere bands houd ik het liever in het midden. Elke band heeft wel een website. Misschien dat iemand hier de links wil plaatsen. Zoek anders op google. skupina is band/groep in het Tsjechisch.
 
Richard Pachman en de groep PRoject (Patrick Vojuch en Richard Pachman). Ik was afgelopen vrijdag bij de presentatie van hun CD's in het Blanik theater in Praag en het was een fantastische avond met afwisselende muziek.
De nieuwste CD van Richard Pachman, waarop ook de sopraan Dita Horinkova veel te horen is, heet Dove Sono.
De CD van PRoject heet Wanted. PRoject speelt normaal alleen in clubs en op festivals, maar nu dus in het theater.
MP3's zijn te beluisteren via www.pachman.cz en www.22project.com
De CD's zijn in Nederland te bestellen bij manova@planet.nl en kosten 14 euro incl. verzendkosten.
 
Hey Jongens,

Ik luister altijd trouw naar Radio Černá Hora omdat het gewoon een goeie zender is, maar er is één nummer wat ik erg leuk vind, maar ja ondanks dat zelfs kinderen deze taal spreken, blijft het voor mij wat moeilijk. het gaat om een top 10 nummer, beetje hip-hop, wordt ook in gebeatboxed. Ik hoop van harte dat iemand met iets leuks komt een top 10 lijst of het nummer een naam is al voldoende.
 
heej!!!
Ik zoek tsjechische muziek! ik heb al een beetje, maar ik zoek iets in de richting van Krystof, dat vind ik namelijk erg goede muziek.:top: maar ik hou niet zo erg van bijvoorbeeld Wanastowi vjecy.
groetjes!!!
 
De beste popgroep, categorie tributeband, is The Beatles Revival Band uit Praag. Niet alleen de beste in Tsjechië, maar de band geldt als de beste wereldwijd. Alleen Beatles-repertoire.

Een heel goede hardrock band is: Brutus (alles in het Tsjechisch).

Een heel goede (grotere) band met veel blazers is: Laura a tygri.
Als je van veel lawaai houdt!!!
 
Pfew, het zou wel héél triest gesteld zijn met de Tsjechische popmuziek als een naspeelbandje (hoe goed ze dat ook doen) de beste Tsjechische popgroep is. :snotter:

Ik weet er zelf weinig tot niets van, maar ik kan me niet voorstellen dat er niet heel veel goeie Tsjechische bands en artiesten zijn met een eigen repertoire. :confused:
 
Ik heb geen idee waar je van houdt, maar de redelijk bekende band Chinasky met bandleden uit Jicin heeft een leuk repertoire vind ik.
(eerste clip van Tabáček is een live-versie, tweede en derde clip vind ik persoonlijk leuker)

Persoonlijk vind ik ook de band Divokej Bill ook nog een aanrader.
 

Macek

Geroyeerd Lid
Daniel Landa is niet allen voor de jeugd leuk hoor!
Mijn nederlandse vriend is 36 en hij heeft alles van Landa. Hij is gewon verliefd op zijn muziek.
Ik ben nog ouder en vind Daniël Landa geweldig, ik heb van Jelen een DVD gehad en die wordt, met name door Danny (34 jaar) grijs gedraaid, maar het blijft geweldig! Waar is nog meer te koop van Landa?
 
Ik vraag me af, of ze ook muziek uit Praag hebben, :wow: maar niet zoals hier in Nederland van die top 40 muziek. Gewoon de muziek die ze daar spelen, want ik ben ook in Turkije op vakantie geweest en daar heb ik een cd gekocht met de muziek uit Turkije zelf.
Groetjes van
Patrick Kroon uit Waalwijk.
 
Is dit niet veel leuker om mee te beginnen?:denk:

Citaat:
Gorrit schreef:

Nog één weekje en het is zover!! ...
Loek en Ria hebben net als vorig jaar weer een heel gezellig muziekje geregeld..:gitaar:. Repeteer maar vast de tekst van "Het kleine café" ;)
...


hier is de songtekst :gitaar: :lala:

Hospůdko známá - Jaromír Mayer

Když po střechách večer se na město snáší
a okna jdou potichu spát,
zas dívám se do oken, do cizích tváří
a hledám, co viděl bych rád.
Už bez zájmu míjím skla výkladních skříní
tak podobná v desítkách měst.
a v duchu zas vracím se, tak jako nyní,
k nám domů tou nejhezčí z cest.

®: Hospůdko známá na návsi za můstkem,
kam chodil táta na trumpetu hrát,
s harmonikou šel bych hned zazpívat si
písničky, které já měl tolik rád.

Pak na prvním bále, když tančil jsem s mámou
a viděl tě u dveří stát,
jak spustila hudba tu písničku známou,
já všechno chtěl o tobě znát.
Tak přešlo pár pěkných let, z tebe je dáma
a věř mi, že není to zvyk,
i když jsi tak daleko a doufám, že sama,
té hospůdce posílám dík.

®:

Teď do noci ochotně kamelot hlásí
kam za ten den pokročil svět,
kdo se kde narodil a co kdo přál si,
i z fotbalu výsledků pět.
A na rohu ulice neóny vábí:
Jen pojdte dál, máte-li čas.
Kdo žil v cizím městě,
ví jak často rád by se domů rozběhl zas.
 
Persoonlijk vind ik Helena Vondrachskova (sorry, ik schrijf het niet goed, denk ik) een erg goede zangeres. Ik heb haar een keertje live zien optreden. Heel erg mooi. Er is erg veel mooie volksmuziek in Tsjechië. Op de zender F1 (Frequence jedna) draaien ze veel de wat oudere popmuziek (van the Sixties and Seventies) en na enkele Engelstalige nummers, komt er een ouwe gouwe uit Tsjechië voorbij. Onder het autorijden genieten we van deze zender. Jullie allemaal een heel prettige zomer en vakantie in Tsjechië gewenst. Groeten van Minie.
 
Afgelopen weekend was "The Old Timers Jazzband uit Praag" voor enkele optredens in Epe en omgeving. De band is al in de zestiger jaren opgericht en bestaat uit 6 zeer ervaren muzikanten. Wij hebben erg genoten van een optreden van deze jazzband. Er kwam veel publiek op af. In 2007 is deze band ook al in Epe geweest. We waren net terug van een korte vakantie in Tsjechië toen we heel toevallig lazen over dit optreden. Het is nu al bekend dat T.O.T.-jazzband volgend jaar juli opnieuw naar Epe zal komen. Voor degenen die meer willen weten: www.oldtimersjazzband.cz
 
Ik ben nog ouder en vind Daniël Landa geweldig, ik heb van Jelen een DVD gehad en die wordt, met name door Danny(34 jaar) grijs gedraait, maar het blijft geweldig! Waar is nog meer te koop van Landa?

Te koop weetik niet, maar te zien wel.
Hier Bijvoorbeeld:

http://www.youtube.com/watch?v=KehPK-2wf-M

of hier

http://www.youtube.com/watch?v=mM3bWohdoP8&feature=related


En hier is de tekst (voor degenen die nog steeds niet willen geloven dat Danial N. gewoon een erge nazi-skin was - en volgens mij nog steeds is...)

Daniel Landa - Bílá Síla

Nic ve zlým proti turistům,
když se sem chtěj podívat,
jenže není možný tady žít a taky pracovat,
co to bylo za ránu, kdo nám to sem z dálky spad
černý oči, černý tělo to není můj kamarád.
Bílá liga, bílá síla
bílá liga, bílá síla
bílá liga je bílá bílá
vyčisti si boty, vnich tvoje síla
bílá síla mě zaslepila, černou duši mi vybělila.
Morálku maj jinou
vychování taky,
jak my nikdy nebudou
nevěř na zázraky,
a za křivý slovo to tě nožem pobodaj
tak proč nám sem zabijáky posílaj.
Bílá liga, bílá síla
bílá liga, bílá síla
bílá liga je bílá bílá
vyčisti si boty, vnich tvoje síla
bílá síla mě zaslepila, černou duši mi vybělila.
Morálku maj jinou
vychování taky,
jak my nikdy nebudou,
nevěř na zázraky
a za křivý slovo to tě nožem pobodaj,
tak proč nám sem zabijáky posílaj.
Bílá liga, bílá síla
bílá liga, bílá síla
bílá liga je bílá bílá
vyčisti si boty, vnich tvoje síla
bílá síla mě zaslepila, černou duši mi vybělila.
 
Bovenaan