Muziek Tsjechische muziek

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Daniel Landa is niet alleen voor de jeugd leuk hoor!
Mijn nederlandse vriend is 36 en hij heeft alles van Landa. Hij is gewoon verliefd op zijn muziek.
yeah.gif

Je do nej uplne zblazneny!!!
dance.gif
 
Nou ben ik laatst op de site geweest waar je de Tsjechische muziek kan downloaden. Nou toen ik dat hoorde dacht ik

Jezus, wat is dat erg!!!

Ik was eigenlijk helemaal vergeten hoe de Tsjechische muziek klinkt. En dat muziek die ik beluisterd had was helemaal niet leuk!!! Is het al zo erg geworden??? Er was daar ook geen muziek van Daniel Hulka of al die mensen die toen nog paar jaar geleden zongen. Zingt hij nog wel eigenlijk??? Weet iemand waar ik zijn muziek kan vinden???

Kvetinka
 
audio/video-fragmenten van Daniel Hulka kun je vinden op zijn Site

Ik weet niet of hij nog zingt. Sinds de musical 'Dracula' was ie razendpopulair en werd uitgeroepen tot beste zanger van CZ. Tot die tijd viel die eer altijd op Karel Gott.

'Dracula' heb ik gezien. Heb de CD van die musical.

Maar je hebt gelijk. Er is niks nieuws op muzikaal gebied. Die oude nummers worden steeds opnieuw uitgegeven.

Hier een lijstje van artiesten met hun sites. Op de meeste sites staan audio en videofragmenten!

Zangers
Karel Gott
Leos Mares
Daniel Hulka
Daniel Landa
Vaclav Neckar

Zangeressen
Iveta Bartosova
Lucie Vondrackova
www.luciebila.com
Ilona Csakova
Anna K
Klara K

Bands
Lucie
Turbo
Black Milk
Divokej Bill
Golden Kids
Verona
 

Macek

Geroyeerd Lid
Voor liehebbers van Tsjechiese rock, ik heb ooit een cd gekregen va de band XLL1.Stoleti-Ztraceni. De cd heet Ztraceni-V Karpatech. Ik vind hem geweldig, mooie hardrock afgewisseld met ballads.
groetjes de Pivonist
 
Ik heb muziek gekocht via Lenka Dusilová en Pusa. Pusa was rockgroep die gestopt is in 1997. Lenka was er zangeres bij en ging vanaf dan solo... goed hoor...
Wie kan mij iets vertellen over Aneta Langerova?
 
Aneta Langerova is de winnares van Cesko Hleda superstar.

http://www.aneta-langerova.com ( off. site)
http://www.aneta-langerova.net (fan. site)

Op de fansite kun je muziek van haar beluisteren. Ik vind haar muziek niks. Maar haar album staat wel op nr. 1.

Misschien kun je je nog het nummer 'One Day Fly' herinneren van het programma Kopspijkers.
De cabaretiers van dat programma hadden een parodie gemaakt op een voorganger van 'Idols'. Werd dus 'One Day Fly'. Moet ik opeens aan denken. Uit de laatste regel van dat nummer:

Ja, dit is dus een slechte compositie, slecht arrangement, slechte productie, slecht gezongen, slechte tekst, slecht gespeeld… Dus dat zal wel weer een hit worden…Maar dat is logisch.
 
Tonca schreef:
en Ales Brichta? Die heb ik er volgens mij nog niet in zien staan.Jammer dat tie uit arakain weg is
Sites:
Ales Brichta
Arakain

Deze 2 lijken op het eerste gezicht/gehoor niet Tsjechisch:

Maya
Tsjechische zangeres die niet alleen Tsjechisch, maar ook Chinees zingt. Haar muziek klinkt ook Aziatisch. Debuut CD is best goed.

Jakub Mohamed Ali
Volgens mij van indische afkomst. Woont in CZ en heeft een Tsjechischtalige CD opgenomen. Producent: ex-neonazi Daniel Landa
 
Re: Ik zoek namen van Tsjechische bands / artiesten

en je moet ook wat van Hana Hegerova luisteren. Prachtige Tsjechische Muziek!! Heb laatst een collum gelezen van Glaastra -van Loon (schrijver) waarin hij als Nederlander beschrijft zijn gevoel bij het beluisteren van een Hegerova plaat. Helemaal week - heerlijk!
 
Voor de mensen die van wat stevige muziek houden: Dolores Clan. Tsjechische (NU-)Metal. Op hun site houden ze een deník bij die ze d@gboek noemen. Hmmm... kennelijk wat Nederlandse invloed.
 
Alena schreef:
Laatst bij yorin travel hoorde ik interessante Tsjechische muziek toen ze in Praag waren, maar ja, wie was dat.....?
Volgende Tsjechische nummers waren in de uitzending over praag te horen (volgens site Yorin):

Jemna: David Kraus (CD: Style Cafe Praha)
November: Jana Kirschner (CD: Top20.cs)
Zatvorim oci: Jana Kirschner (CD: Style Cafe Praha)
Jen Tebe: Ivan Tassler (CD: Top20.cz)
Na teba sa divam: Dara Rolins (CD: Top20.cz)
 
Bovenaan