Tsjechische les in Praag

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Weet iemand een goede school of instituut in Praag waar ik Tsjechische lessen kan volgen?
Het liefst klassikaal maar prive is evt ook goed.

Ik woon bij Namesti Miru en werk tussen Mustek en Nam. Republiky.. eventueel iets in de buurt is fijn, maar reizen is ook geen probleem.

Thaks alvast
 
Ik heb hele goed ervaringen met Czech Language Training: www.czlt.cz. Een hele ontspannen sfeer, kleine groepjes en goede leraren. Ze geven wel veel huiswerk, maar daardoor leer je in korte tijd heel veel. Ik heb daar in twee weken intensieve lessen meer geleerd dan in anderhalf jaar lessen in Nederland.
 
Ik heb goede ervaringen opgedaan bij caledonianschool. Methode van Lida Hola (new Czech step by step) werd gebruikt.
Ruim een jaar geleden privelessen gevolgd maar er zijn ook groepslessen (diverse).

Ik heb de les gevolgd op de lokatie van "Branch Namesti Miru". Adres Francouzska 4 (boven een winkel is de leslokatie, je ziet de blauwe belettering op de ruit. Ook had ik les nabij Hlavni Nadrazi (ik kon kiezen).
 
Ik ben ook heel enthousiast over de Caledonian school. Deed er in 2009 de intensieve zomercursus en ook al spreek ik nog geen perfect Tsjechisch, de grammatica zit er goed in en hier in het dorp zeggen ze: "Wat spreek je netjes Tsjechisch". Dankzij de Caledonianschool!
 
Moredhel, wachten hoeft echt niet tot de zomer.....
Ik ben momenteel bezig bij CZLT met een intensieve cursus (boven ook al genoemd door markousovice). Dat is twee weken van half 10 tot half 1.
Soms ook middagcursussen intensief. De intensieve cursussen lopen het hele jaar door.
Dat vond ik nergens anders.
Je kunt ook terecht voor avond of weekend cursussen (minder intensief).
Dit is verreweg de beste cursus die ik tot nu toe gevolgd heb.
Ook nog eens voor een zeer aantrekkelijk bedrag.
Leslokatie is Seifertova. 1 tramhalte van Hlavni nadrazi (Husinecka).
Succes!
 
Bovenaan