Tsjechische kronen

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb diverse site´s bezocht met info over Tsjechie.
De informatie spreekt elkaar nogal eens tegen.
Zo hebben wij een rabobank europas en zou je ermee moeten kunnen pinnen in Tsjechie maar dat word op andere sites weer tegengesproken, je moet een visa of iets dergelijks hebben. Wat kan nu wel en niet? Ook vinden wij het altijd prettig om voor die eerste dag kronen mee te nemen voor brandstof maar men zegt weer niet wisselen in nederland dat zou onvoordelig zijn. Maar betalen in euro´s raad men ook af!!!Wat kan nu wel en niet en wat is wijsheid? Wie heeft nuttige en duidelijk advies voor ons?
groetjes.
 
Met een rabobank europas kan je op elke straathoek al sedert vele jaren pinnen. Ik snap niet dat veel mensen Tsjechie nog als een soort derde wereld land zien?!
mad.gif

Bij bijna elk tankstation kan je ook al jaren met een visakaart betalen, net als in Nederland.
 
Bedankt voor je reactie al is ie wat knorrig, wij zien Tsjechie echt niet als een derde wereld land!
Als je voor het eerst naar een ander land gaat is alles vreemd en anders en ik wil liever niet voor verrassingen komen te
ahum.gif
staan. Als ik in Tsjechie bij de bank moet betalen voor een wissel bijvoorbeeld kan ik dan niet net zo goed hier geld wisselen? Dat zijn onder andere vragen die ons bezig houden. Onze hond bijvoorbeeld, wel een gezondheidsverklaring, niet een gezondheidsverklaring? En de een die zegt hoeft niet nieuwe normen, de ander zegt doe het maar wel. Heeft dus niets te maken met het feit of een land achter loopt of niet. Gewoon normen en waarden in een land die anders zijn dan je zelf gewend bent en dan vind ik het heel normaal als je zulke vragen steld en antwoord krijgt van kenners van dat land. Ik ga voor mijn plezier op vakantie en als ik zou denken dat Tsjechie een derde wereld land was zou ik wel ergens anders heen gaan.
 
Wij zijn nu al een paar keer op vakantie in Tsjechie geweest en je kan op vele plaatsen pinnen met je giro of rabobank pas. Tanken is heel verschillend bij de ene kan je met je rabopas betalen, bij de andere moet je met kronen betalen.Neem voor de eerste dag wat kronen mee en voor de rest kan je daar pinnen. Dit is vaak goedkoper dan hier wisselen. Bij de Vietnamezen kan je soms beter met Euro's betalen ben je voordeliger uit.
 
halo eef,

voor je hond heb je een gezondheidsverklaring nodig. Deze mag niet ouder zijn dan 3 weken en niet recenter dan 3 dagen voor vertrek. Verder moet je de vaccinatiekaart kunnen tonen als ze je er om vragen.
Vorig jaar ook voor de eerste keer naar Tsjechie geweest met hond. Ging fantastisch. Hond mag in meeste restaurants binnen en kreeg vaak al drinken voor we besteld hadden.
Als je van plan bent je hond mee te nemen op het openbaar vervoer, dien je de hond wel een muilkorf om te doen.
veel succes in Tsjechie. We vertrekken zelf ook dit weekend weer omdat het vorig jaar goed was bevallen.
Geld afhalen gaat inderdaad overal. Ook in grote winkels kan je met kaart betalen.
 
de_max schreef:
halo eef,

voor je hond heb je een gezondheidsverklaring nodig. Deze mag niet ouder zijn dan 3 weken en niet recenter dan 3 dagen voor vertrek.

Dan zijn mijn ouders zwaar illegaal bezig waarschijnlijk. Hond krijgt één keer per jaar inenting, maar ze halen niet voor iedere vakantie naar Tsjechie een nieuwe gezondheidsverklaring op. En dat gaat al 11 jaar goed.
 
Tja, sandra volgens onze dierenarts heb je sinds de samenvoeging bij europa deze verklaring ook niet nodig!
maar ja er zijn nog steeds meningsverschillen over.
Zijn jouw ouders nooit gecontroleerd bij de grens?
Ik vind het ook geen bezwaar om de verklaring op te halen maar heb een eigenwijze dierenarts,ik zal dus op mijn strepen moeten gaan staan en dan krijg ik hem wel maar het is zo zonde geld als het echt niet meer nodig is.
Dat is altijd het probleem met nieuwe wetten duurt altijd even voor er duidelijkheid is.

wij hebben in ieder geval besloten om inderdaad wat kronen op te halen bij het GWK en de rest gewoon te pinnen.

We hebben er veel zin in en vertrekken volgende week vrijdag en in die tijd ben ik zoveel mogelik tips en suggesties van het internet aan het plukken.
jullie vast bedankt
bye.gif
 
Als je vaak naar Tsjechie komt is het het overwegen waard je hond hier (CZ) te laten inenten: veel goedkoper en weg gezondheidsverklaring
 
Ga dit jaar ook met twee honden naar tsjechie. Ze zijn beide gechipt, geent en hebben een nieuw europees paspoort. Omdat alles nogal onduidelijk is heb ik voor de zekerheid maar een gezondheids verklaring gehaald bij de dierenarts, ondanks dat ook hij zei dat het niet nodig was. Koste me 13,25 euro voor twee honden. Ik heb liever een gezondheids verklaring als straks aan de grens problemen. Vanmiddag nog even bij de RVV de legalisering halen en kan dan met een gerust hart op vakantie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan