Tsjechische jongerenculturen

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ik vroeg me eigenlijk af welke jongerenculturen er in ČR heersen en waar dit zich door laat kenmerken. Als international marketing manager in opleiding is dit onderwerp al menig maal de revue gepasseerd en nu ik bij mezelf denk, in NL zie ik duidelijk het verschil tussen een typische student en iemand die elke week zich rot rent op het voetbalveld, maar in ČR zie ik niet 1,2,3 een verschil. Kan me al helemaal miet voorstellen hoe een typische Tsjechische student zich kenmerkt.

Iemand die me hier wat wijzer kan maken?
grin.gif
 
</font><blockquote><font class="small">Als antwoord op:</font><hr />
Stap in Tsjechie de eerste kroeg in en zie je vanzelf.

[/ QUOTE ]

Ik ben al in zoveel kroegen geweest in Praze en in Morava :P Zeg het nou maar gewoon
grin.gif
 
Ze zitten blij, naief, lief en independent uit. Dat ze graag het hele wereld willen redden,.... Zo iets.
crazy.gif
 
Nou, omdat ik met Tsjechische jongeren werk en mezelf ook nog jong mag noemen denk ik dat er 1-2-3 niet zo gek veel verschil meer is tussen jongeren in CZ of in NL,B...

Misschien wel een dingetje:Tsjechische jongeren lijken mij beduidend minder trendy en hip te willen doen dan hun soortgenoten bij ons. Toch valt hier ook wel een verschil op, in Praag zie ik wel al mensen die naar trendy dingetjes zoeken.. Maar in het algemeen, neen.. het verschil stads- en plattelandsjeugd is naar verhouding groter in Tsjechie, omdat de socio-economische verschillen ook groter zijn, dat is dus logisch.
Even een leuke opmerking. In Nederland is tegenwoordig het dragen van versleten, ja tweedehandskledij, erg hip en kledingfabrikanten spelen daar op in door nieuwe versleten kledij op de markt te brengen. In Tsjechie werkt dat anders, hier geldt vaker goedkoper is altijd beter en een oude broek is goedkoper dan een nieuwe, dus de tsjechen lopen er volgens deze maatstaf ook trendy en hip bij, of heb ik het verkeerd begrepen??
haha
 
Denk dat ze ongeveer hetzelfde doen als jij Radost!
Ze rennen alleen niet om een voetbalveld maar spelen ze ijshockey :-) Jongeren komen graag bijeen of gaan naar een leuke tent om wat te babbelen en wat te drinken (soms hard...snoeihard.....). Maar dat kan per regio verschillen, verder weet ik ook niet echt veel meer op te noemen......
 
Bovenaan