Tsjechische huurcommissie o.i.d.

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hi,

Ik heb nogal wat gezeur met mijn huurbaas.
Hij wil mijn borg gebruiken voor dingen die vorige huisgenoten/bewoners hebben gedaan (en waarvoor hij van sommige ook al borg heeft gehouden), bouwt opeens zonder mijn toestemming het huis om en ik moet per direct naar een andere kamer toe en nu komt hij aanzetten dat ik niet op tijd heb opgezegd dus ik moet nog een maand huur betalen terwijl ik op tijd heb opgezegd maar niemand van hen heeft op tijd gereageerd.

Er wordt slecht gecommuniceerd. Ik heb het gevoel dat hij alles doet om maar geld te kunnen vangen en wil dit aankaarten bij een huurcommissie zodat hopelijk nieuwe bewoners minder problemen krijgen. Weet iemand of dit bestaat en zo ja hoe ik daar terecht kom?

Alvast bedankt.

Groetjes.
 
Huren, niet doen. Iemand anders laten beslissen over de plaats waar je leeft, slaapt, kookt, eet, je geliefde vereert, kinderen op de wereld zet en mogelijk doodgaat, is geen goed idee. Dan nog beter een boomhut, een afgekeurde stadsbus of twee tegenover elkaar geplaatste strandkorven. Het maakt niet uit, maar KOOP, zonder hypotheek.
 
Nederland is al verschillend keren gewaarschuwd over de hoogte van de hypotheken, en de private schulden, als de rente gaat stijgen zit half Nederland in de problemen, behalve Denemarken, is er waarschijnlijk geen land waar de banken zo vér gaan, hier in Tsjechië ook niet, daarom zijn hier de prijzen nog redelijk, hoe meer hypotheek, des te hoger de huizenprijzen.
Jongeren hebben weinig alternatieven, omdat de overheid te veel regels opwerpt, maar zelf niet aan de woningvraag kan voldoen, komen jongeren in de knel, en huren bied op de lange duur ook geen oplossing, zeker niet als je huurt bij private investeerders.
Er zou wettelijk meer ruimte moeten zijn voor jongeren om kleiner en goedkoper te wonen.
Kijk naar wonen op campings, bij boerderijen, woonboten, enz, is allemaal door de overheid teruggedrongen, terwijl veel mensen daar tevreden leefden, beter dan tot de nek in de schulden te zitten.
Het eigen initiatief van jongeren wordt ook teveel geblokkeerd, kijk naar andere landen, Australië, Canada, de VS, daar zijn veel meer mogelijkheden om zelf te bouwen, de een met meer, de ander met minder geld.
 
het gaat hier ook langzaam beginnen .
brno flat 4 k 7 miljoen kc.
en meteen verkocht belachelijk.
grote buitenlandse investerings maatschappijen met tsjechische subsidie bouwen enorme gebouwen.
die dan half leeg staan ,voor veel geld verhuurt worden .die de normale tsjech /ondernemer niet kan betalen.
en de winsten gaan belastingvrij via nl ergens heen....
welkom in de bubbel .
 
Bovenaan