Tsjechische hapjes bij de borrel

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ik ben net klaar met de borrelhapjes. Ik heb de hapjes van Lina en Spits gemaakt. Van alletwee een grotere hoeveelheid genomen. Was voor mij ook het handigste om mee te nemen, kan zo in een tuberware bak.
Ik heb natuurlijk even voorgeproefd en het is goddelijk!!
Verder iedereen bedankt voor de suggesties, ga een aantal zeker proberen.
 
Het was heel gezellig de laatste les, er kwam een Tsjechische man met gitaar en zijn vriendin Tsjechische liedjes zingen. We hebben ook nog een liedje geleerd over een "Klein wit wijntje".

De hapjes zijn in goede aarde gevallen er werd in ieder geval goed van gegeten en eerlijk gezegd vond ik ze ook heel lekker en ik ga ze zeker maken met mijn verjaardag.
Pepo schreef dat belegde Tsjechische broodjes (obložené chlebíčky) niet mogen ontbreken. Ze waren er ook, juf Dana had ze gemaakt en inderdaad ook voor herhaling vatbaar. Verder heerlijke Tsjechische biertjes. Dus ik moet deze week ook nog even naar de bierkoning in de paleisstraat.
 
Ik kan me voorstellen dat de hapjes goed bevielen.
Ik vind het altijd heerlijk om, als ik in het buitenland ben de keuken van daar te proberen. Een van het lekkerste tot nu toe waren rode mieren in Venuzuela:D
Wel jammer voor je dat de les er nu op zit.
 
Borrelhapjes

Jarin, ik ben blij dat er meer mensen zijn die dit een lekker hapje vinden, maar na nog wat proberen hebben wij er een plakje ham en eenschijfje tomaat of augurk bij gedaan.
Moet je ook eens proberen........mmmmmm!:eten:

Groetjes Spits.
 
Mayca, andere recepten van niet alleen borrelhapjes en uit andere landen dan Tsjechië kan hier toch ook wel hè?
Ik heb voor de liefhebber nog wel enkele Hongaarse en Balkan recepten liggen. Ook heel lekker.
Groetjes Spits.
 
Spits,

Ik had Tsjechische borrelhapjes gevraagd omdat het voorlopig de laatste Tsjechische les was en ik vond het wel leuk om dan Tsjechische hapjes te maken. Ik heb die van jou ook gemaakt en ik moet zeggen, het was Goddelijk. Maar begrijp ik nu goed dat het helemaal niet Tsjechisch was?
Nou ja, in ieder geval was het heel lekker!!:eten:
 
Borrelhapjes

Mayca,

De hapjes dieje gemaakt hebt zijn 100% Tsjechisch daar is niks mis mee, maar ik heb nog enkele andere recepten voor diegenen die denken dat het lekker is en dat is het, proberen??
Wat zou je denken van Sertéspörkölt uit Hongarije je vingers gaan eraf. Ik schrijf het wel een keer op voor jullie.

Groetjes Spits.
 
..... recepten ..... uit andere landen dan Tsjechië kan hier toch ook wel hè?
Nee helaas, dat kan dus niet. Uitsluitend Tsjechische recepten zijn toegestaan, net zoals we op dit forum alleen Tsjechische campings e.d. bespreken. Je zal je recepten uit andere landen dus elders moeten slijten, Spits. :D :oeps:

Spits schreef:
Wat zou je denken van Sertéspörkölt uit Hongarije je vingers gaan eraf. Ik schrijf het wel een keer op voor jullie.
Niet doen dus (of je moet de recepten in de Hospoda zetten of per PM versturen naar de liefhebbers; dat mag natuurlijk :)).
 
nou wiebe was afgelopen zaterdag jarig,en ik heb me ook op de hapjes gestort !!!!
het was een groot succes,en ik kreeg er geen genoeg van.
De meest onmogelijke creaties zijn door mijn handen gegaan.
Wil jullie de resultaten niet onthouden natuurlijk
 

Bijlagen

  • wiebe19-01-2008-7jaar 031.jpg
    wiebe19-01-2008-7jaar 031.jpg
    45,7 KB · Bekeken: 17
  • wiebe19-01-2008-7jaar 032.jpg
    wiebe19-01-2008-7jaar 032.jpg
    45,5 KB · Bekeken: 10
  • wiebe19-01-2008-7jaar 033.jpg
    wiebe19-01-2008-7jaar 033.jpg
    42,2 KB · Bekeken: 8
  • wiebe19-01-2008-7jaar 034.jpg
    wiebe19-01-2008-7jaar 034.jpg
    46,9 KB · Bekeken: 7
  • wiebe19-01-2008-7jaar 035.jpg
    wiebe19-01-2008-7jaar 035.jpg
    47 KB · Bekeken: 7
toen wij vorig jaar met de jaarwisseling bij Esther-Lucas en albert waren,had lucas ook van die lekkere hapjes gemaakt.
En het ziet er erg gezellig uit.
en erg leuk om te maken,dus allemaal maar even proberen
 
Bovenaan