Ad Verschoor
Donateur
Voor u gevonden: Tsjechische batmobiel
Praga Racing? Ooit van dit automerk gehoord? Het komt uit Tsjechië en produceert op kleine schaal racewagens en fabriceert racekarts. Je komt ze zelden tegen in het tweedehands circuit. Toch liepen we tegen een exemplaar aan bij Prestige Imports in het Amerikaanse Florida.
Praga R1 Turbo - Foto's: Prestige Imports
Geen enkele Praga R1 mag de openbare weg op. Prestige Imports verkoopt de R1 Turbo dan ook als exclusief circuitspeeltje. Een prijs noemt de autodealer niet, maar nieuw moeten ze in ieder geval ongeveer 98.000 euro kosten, exclusief belastingen.
Turbo
De R1 beschikt standaard over een atmosferische 2,0 liter Renault viercilinder turbomotor met 210 pk en 220 Nm. Wat in combinatie met een gewicht van 592 kilogram een pk/gewichtsverhouding oplevert van 356 pk per ton. Het exemplaar in Amerika is echter een R1 Turbo. Het exacte motorvermogen bedraagt naar schatting 350 pk. Tot nu toe zijn er maar een paar R1’s gebouwd met een turbo.
De R1 is opgetrokken uit een carbon monocoque en meet 4.14 meter in de lengte, is 1.80 meter breed en 0.97 meter hoog.
Bron: telegraaf.nl
Praga Racing? Ooit van dit automerk gehoord? Het komt uit Tsjechië en produceert op kleine schaal racewagens en fabriceert racekarts. Je komt ze zelden tegen in het tweedehands circuit. Toch liepen we tegen een exemplaar aan bij Prestige Imports in het Amerikaanse Florida.
Praga R1 Turbo - Foto's: Prestige Imports
Geen enkele Praga R1 mag de openbare weg op. Prestige Imports verkoopt de R1 Turbo dan ook als exclusief circuitspeeltje. Een prijs noemt de autodealer niet, maar nieuw moeten ze in ieder geval ongeveer 98.000 euro kosten, exclusief belastingen.
Turbo
De R1 beschikt standaard over een atmosferische 2,0 liter Renault viercilinder turbomotor met 210 pk en 220 Nm. Wat in combinatie met een gewicht van 592 kilogram een pk/gewichtsverhouding oplevert van 356 pk per ton. Het exemplaar in Amerika is echter een R1 Turbo. Het exacte motorvermogen bedraagt naar schatting 350 pk. Tot nu toe zijn er maar een paar R1’s gebouwd met een turbo.
De R1 is opgetrokken uit een carbon monocoque en meet 4.14 meter in de lengte, is 1.80 meter breed en 0.97 meter hoog.
Bron: telegraaf.nl