Tsjechische auto verkopen in Nederland

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hoi allemaal,

Ik woon in Tsjechië maar ben nu tijdelijk in Nederland om te werken.
Ik rijd in mijn Tsjechische auto rond. Nu wil een vriend van mij de auto overkopen, maar ik weet niet goed hoe. Kan ik de auto hier invoeren en dan de nummerplaten en papieren naar Tsjechië sturen om hem daar uit te schrijven?

Ik heb weinig zin om in deze Caronatijd op en neer te rijden om mijn auto in Tsjechië te laten uitschrijven en dan weer terug naar Nederland te gaan. Ik heb dit wel zo gedaan in Tsjechië. Ik was met mijn auto daar, daar ingevoerd en vervolgens de papieren naar Nederland gestuurd. Was zo gepiept.

Iemand ervaring hiermee of weet waar ik terecht kan. Op internet wordt ik niet veel slimmer!

Alvast bedankt en groet,
Vincent
 
Klopt, maar als je de instanties belt kan niemand je helpen omdat ze geen Duits of Engels spreken.
Op internet kan ik ook niets vinden.

Door de Corona kan ik niet even op en neer, omdat ik tijdelijk in de zorg werk.

We gaan het zien.
 
Misschien moet je eens kijken hoe het werkt als je je auto in de prak rijdt. Dan neem je hem ook niet mee terug naar huis. Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar soms helpt het om het vanuit een andere hoek te bekijken.
 
Hahaha klopt, maar dan moet je nog steeds van je auto af en daarvoor heb je papieren nodig in CZ.
Zit ook een APK aan te komen, dus opsturen van papieren is geen optie meer. Duurt veel te lang allemaal.
Maar bedankt voor de tip en het meedenken.
 
Nee, die kunnen niets doen omdat Nederland geen samenwerking met Tsjechië heeft. Ze vertelden wel dat als de APK verlopen is, ik gewoon kan rijden in Nederland omdat ze dat niet controleren doordat ze geen samenwerking hebben hahahahahha
Altijd handig zo'n tip.
 
Hahahaha dat weet ik, was even een frustratie opmerking!
Heb al zoveel van dit soort dingen meegemaakt dat je er af en toe erg moe van wordt.

Maar blijf in Tsjechië, te veel goede dingen tegenover de slechte. :)
 
Bovenaan