Tsjechisch TV in Nederland via sateliet

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo allemaal!

Voor mijn vriendin, die sinds twee en half jaar in Nederland woont, is het wel eens fijn om naar Tsjechische TV te kunnen kijken. Vandaar dat we zitten te denken aan een "wok op het dak" (=sateliet schotel). Zeer waarschijnlijk heeft al iemand deze uitvinding eerder gedaan en daarom doe ik hier een oproep.
Wat is de beste oplossing?
Ik heb op internet gevonden dat de Eurobird 1 sateliet redelijk wat Tsjechische zenders heeft (CT1, CT2, Prima, Ocko en Galaxie Sport), maar weer geen Nederlandse. Het liefst zou ik de investering in al die apparatuur willen compenseren door de kabel tv op te zeggen.
Voor veel sateliet zenders heb je een smartcard nodig met abonnement. Moet/kan je dat dan in Nederland regelen? Wie heeft er tips / trucs / tweaks?

veel dank!

Bart en Marketa
 
Hoi Bart,

Ik woon zelf in Zoetermeer, en heb ook een Wok om CT te kijken (heb er dagelijks plezier van)

Ik stuur je via een PrivateMessage nader info (is namelijk al eerder behandeld, en gaat het zo ook wat sneller)

s pozdravem
michal
 
Ik heb zelf ook zo'n Pan gekocht voor mijn vrouw, ga hem dit weekend aan de muur schroeven.
Heb voor de Nederlandse zenders een mono LNB blok gekocht (2 lmb's op 1 houder) 1 voor de Astra en 1 voor de Eurobird1. Voor NL een CanalDigitaal van 15 EU / jaar besteld.

Kun je mij ook e-mailen wat de mogelijkheden zijn om CT1,2 etc te ontvangen. Ik heb al een Cryptoworks CAM module. Ik mis eigenlijk alleen nog de Smartkaart (credit-kaartje) en een Abonnement op de Tsjechische zenders. Was van plan om deze tijdens mijn volgende bezoek te kopen.
aangenaam.gif
 
Die kaart moet geregistreerd worden op een Tsjechisch adres,
dat moet je dus wel ff hebben !!!

Anders ff op familie zetten ofzo.

Want officieel mag je hm niet meenemen naar het buitenland.

En zoeken kan wel us wat worden,
kan je beter ff laten doen door iemand die het kan,
dan ist zo gebeurd, ga je het zelf proberen,
kan je geluk hebben, of het nooit meer goed krijgen hahaha.

Heb ik toen ook gehad na die laatste stormen een tijd terug,
nou mooi niet dat ik het heb gevonden,
kennis kwam en die deedt t zo
yeah.gif


Greetz en succes.
 
Erik,

Gaat niet zozeer om een tsjechisch adres, maar de "houder" moet geregistreerd staan als een kijk-en-luistergeld betalend persoon. Als die gegevens eenmaal in Ostrava gecontroleerd worden is er daarna niks aan de hand.
 
Ja dat weet ik
smile.gif


En dus moet je iemand hebben die dus kijk en luister geld betaald, van diegene moet je het adres opgeven.
Komt dus op het zelfde neer
smile.gif


Cauky
 
Bovenaan