Tsjechisch toetsenbord

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

hallo,

weet iemand hoe je een tsjechisch toetsenbord op een gewoon amerikaans kan krijgen?
ik wil veel tsjechische woorden typen, en moet dus vaak de streepjes en dakjes op de letters hebben, weet er iemand of je je eigen tooetenbord kan omschakelen naar tsjechisch?

groeten martin.
 
In XP kun je het op deze manier regelen:
Open het configuratiescherm en kies landinstellingen
ps1.JPG
Ga naar de Tab Talen
ps2.JPG
Klik op toevoegen en kies Tsjechisch
ps3.JPG

Met Alt+Shift kun je tussen de verschillende ingestelde Toestenborden switchen.

Werkt hier :schrijven:
 
Leestekens Tsjechisch met querty toetsenbord

Toetsenbord veranderen in Tsjechisch.

Ga naar:
Start,
Configuratiescherm,
Datum, tijd, taal en landinstellingen,
Extra talen toevoegen,
Talen,
Details,
Toevoegen,
Invoertaal invoegen, Tsjechisch, Tsjechisch Querty, Ok, toepassen.

Taakbalk, pictogrammen van extra talen op de taakbalk plaatsen (dit zie je rechts onderin de taakbalk).

NL 1 2 3 4 5 6 7 8 9 0 - = : “

CS + ě š č ř ž ý á í é = ´ ů §

NL Shift + 1 2 3 4 5 6 7 8 9 0 - +

CS 1 2 3 4 5 6 7 8 9 0 % ˇ


Klik op het pictogram NL en verander dit in CS.
Typ 2 en er verschijnt ě.


:toppie:
 
Tsjechisch toetsenbord

Ik heb mijn toetsen bord ingesteld op tsjechisch met de specifieke tsjechische tekens.
Als ik bij de taal tsjechisch instel wisselen de Y en Z van plaats.
Als ik bij de taal tsjechisch qwerety instel blijven Y en Z op hun plaats staan maar ben ik mijn @ kwijt. Wie kan mij zeggen waar ik mijn @ kan vinden.
 
Bedankt voor de reaktie maar op deze combinatie geen @.Misschien ter verduidelijking ,ik werk met laptop dus geen extern toetsenbord voor cijfers aanwezig.Cijfers op mijn toetsenbord worden gebruikt voor de tsjechische tekens dus in mijn geval moet ik ook nog de fn toets indrukken om cijfers te kunnen gebruiken.Kan dit het probleem zijn.
 
Steeds vaker tik ik Tsjechische teksten en daarom denk ik er over om een Tsjechisch toetsenbord te kopen wanneer we eind mei weer in Tsjechie zijn.
Waar kan ik deze het beste kopen? Wat is ongeveer de prijs van zo'n plankje? :confused:
 
Bovenaan