Tsjechisch leren op telefoon of mp3?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

hallo ik ben nieuw hier dus als mijn topic niet in het goede gedeelte staat mijn excuses hiervoor.
mijn vraag is zoals de titel al zegt: is er ook een taalcursus beschikbaar voor op mijn telefoon of mp3 speler?
ik ben namelijk heel veel weg voor mijn werk en heb niet veel tijd om op de pc te leren of in de boeken te duiken.
het moet puur een luistercursus zijn en daarmee bedoel ik dus nederlands gesproken en tsjechisch vertaald.

thommy vos
 
Om kort te gaan: er bestaat een audio cursus van kort formaat. Wel meerdere. Ook wel gezien in de bieb. Het gaat dan om wat basis zinnen en woordenschat. Wat vakantie zinnetjes.
Maar....... het is echt een illusie om ook maar een beetje Tsjechisch onder de knie te krijgen als je je niet aan de grammatica wenst te wijden. Die is essentieel om ook een beetje basis te leggen. Het is - hoe jammerlijk ook - niet mogelijk om zonder dat gegeven een woordenschat op te bouwen of zaken te herkennen (enkelvoud / meervoud, bezit, pers. vnmw. etc. ook ivm 7 naamvallen).
Vanuit het Engels (en Duits) is er best wat audiomateriaal beschikbaar. Andere talen wordt al lastiger. NL - CZ ken ik niet als audiocursus. Er zijn wel CD's beschikbaar met uitspraak / woordenschat en conversatie die horen bij boeken van de UVA zie: http://cf.hum.uva.nl/tsjechisch/ (wordt ook op volksuniversiteiten gebruikt maar ik vind div. methodes vanuit het Engels ietwat toegankelijker.
 
het gaat in principe voor mij om de basis
ik heb al 2 jaar een tsjechische collega die al wel redelijk nederlands spreekt en sinds kort zijn wij een relatie begonnen
nu wil ik voor haar basis tsjechisch leren vanwege het feit zei ook nog niet volledig de nederlandse taal beheerst en alle grammatica e.d. zou ik in loop van tijd ook van haar kunnen leren
maar ik zal eens op de website kijken
bedankt hiervoor
 
Bovenaan