Tsjechisch leren & lesmateriaal bestellen

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hoi hoi ik heb me net voor gesteld als nieuw lid hier en ik had een vraag ik heb ooit eens een keertje een boek besteld via een vrouw in Nederland die cz les gaf er kon ook een cassette bandje bij besteld worden maar heb dat niet gedaan nu wil ik heeeeeeeel graag Tsjechisch leren en zet me er voor 1000000 procent in weet iemand waar dat kan ik woon in Leeuwarden. groeten richard:D
 

Pelhřimov

Donateur
Ik denk dat jij "Tsjechisch intensief" bedoelt van Zuzanna Baakman (24 euro incl verzendkosten)

Er zijn ook leerboeken (Tsjechisch voor beginners deel 1 en 2) van de UvA, die gaan ook wat meer op de grammatica in.

Verder is er ook nog een boek van Kasal. Ook Nederlandstalig, maar daar zit voor zover ik het weet geen cd bij. Die heb ik bij Pegasus besteld
 
Tsjechische Taal - Tsjechies leren & lesmateriaal bestellen

Is er iemand bekend met deze leer boeken :confused: Ik denk dat jij "Tsjechisch intensief" bedoelt van Zuzanna Baakman (24 euro incl verzendkosten) :confused:.Ik heb al LOI en Tsjechisch voor beginners van M van Duijkeren-hrabova.Bij de LOI zitten cd die duidelijk de taal spreken bij de andere helaas niks .Maar de gramaticca word in beide niet echt goed uitgelegd naar mijn idee.





OOO, wat is het nu toch mooi met al die sneeuw,ja echt sprookjes land
 
Hallo Richard,
ook ik ben nét lid geworden,
ook ik woon in Leeuwarden
en ook ik wil graag Tsjechisch leren.

Heb jij al iets gevonden?

Mijn voorkeur gaat uit naar privéles misschien ook in klein-groeps-verband.
Zou je daar ook voor voelen?
Later zou mijn dochter zich er ook bij willen voegen.
Is het dus de vraag na een laraar/lerares.
Is dat niet mogelijk moet het maar autodidactisch maar met welk lesmateriaal???

Hoop van je te lezen, gr. Daggi


Hoi hoi ik heb me net voor gesteld als nieuw lid hier en ik had een vraag ik heb ooit eens een keertje een boek besteld via een vrouw in Nederland die cz les gaf er kon ook een cassette bandje bij besteld worden maar heb dat niet gedaan nu wil ik heeeeeeeel graag Tsjechisch leren en zet me er voor 1000000 procent in weet iemand waar dat kan ik woon in Leeuwarden. groeten richard:D
 
Tsjechisch leren

Hallo,

Ik ben ook zeer nieuw op dit forum en ben voornamelijk aan het rondkijken.

Zou ook erg graag de taal leren en ben uitgekomen bij een cursus van de Volks Universiteit in Eindhoven.

Heeft iemand ervaring met deze cursussen, zou graag weten of dit een geschikte manier is om in ieder geval de basis onder de knie te krijgen.

Groetjes,

Hans Bos.
 
Voor al degenen, die geïnteresseerd zijn in de Tsjechische taal stel ik gratis, door mij ontwikkeld lesmateriaal, beschikbaar. De Tsjechische lessen zijn voor licht gevorderden, dus enige oefening en ervaring met alledaags Tsjechisch is wel vereist. Destijds, in 2002, gaf ik natuurlijk ook mondelinge uitleg bij de cursus en verwachte van mijn leerlingen dat ze huiswerk voor de volgende sessie maakten (herhalen van de les).

De lessen zijn kosteloos hier te downloaden:

http://www.hartmanova.eu/tsjechische-les/
 
Eindelijk zouden wij (ik en mijn dochter) beginnen met Tsjechische les. Maar ook bij ons in de buurt wordt er geen Tsjechische les bij de Volksuniversiteit in Nieuwegein meer geven.

Weet iemand toevallig of er particulier bij ons in de omgeving les geeft en/of dat er al een groepje geïntesseerde start.
 
Ook een perfecte cursus is TSJECHISCH van LOI
5 delen en cd's erbij. Met deze cursus leer je in eerste instantie
overlevings tsjechisch,over allerlei onderwerpen, maar de cursus gaat ook direkt in op de grammatica en
de Tsjechische kultuur.
De cursus is samengesteld door M. de Bruin-Hublova en M.van Duijkeren-Hrabova.

Een absolute aanrader wat mij betreft

Lion
 
Bovenaan