Tsjechisch glaswerk in Nederland

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

char

† In Memoriam
Dan moet ik maar op zij naar Eem ander goed alternatief om te importeren.
Iemand nog suggesties..?
Ik ben bang dat je hier geen serieus antwoord op hoeft te verwachten.....
Het is net zoiets als aan de schatgraver vragen waar de schat ligt en daarna nog even vragen of hij zich even om wil draaien zodat jij de buit uit de grond kunt halen.
Wat heeeel misschien een goed idee is, is om blikken speelgoed naar Nederland te halen. Maar voor die handel heb je 3 dingen nodig.... 1.. Flink wat geld, want het is geen kwartjeshandel... 2.. De goede adressen voor de inkoop en de verkoop... 3.. Een lange adem, want de omzetsnelheid is niet hoog.. (anders was Bart Smit er al ingedoken).
Voor eventuele andere handel moet je toch echt half Tsjechie afzoeken... en dan moet je maar net geluk en/of het juiste inzicht hebben.
Bedenk ook dat de Tsjechen ook niet dom zijn en er honderden mensen zijn die iets naar het "Westen" willen exporteren!!.(en omdat ze Tsjech zijn, meestal veel goedkoper in kunnen kopen).

Char.
 
Dat begrijp ik Char, ik verwachte ook geen serieus antwoord maar soms kan en reactie lijden tot nieuwe ideeën:sterretjes:. Ik ga er ook zeker niet van uit dat de Tsjechen dom zijn..... ben er ten slotte zelf een. Ik ben bevoorrecht met kennissen en familie in beide landen. En wie weet...is er wel iets op de Nederlandse markt te vinden wat ze in Tsjechië goed kunnen gebruiken, alhoewel ik verwacht dat daar weinig nieuws in te vinden zal zijn.
 

Ad Verschoor

Donateur
Tsjechisch glas in Deventer

DEVENTER - Welke ondernemer gaat hier zitten?' stond een paar weken geleden op een leegstaand pand in de Proosdijpassage. Marcela Jerabkova en Edwin Hummel hapten toe en openden een winkel in Tsjechisch glaswerk.


image-5064689.jpg


,,Wij zaten er al langer over te denken een winkel te openen'', zegt Edwin Hummel. ,,Deze ruimte kwam in het kader van de aanpak van leegstand in Deventer onder onze aandacht. We konden het gunstig huren en waren er snel uit.''

Het stel had al een webwinkel in Tsjechisch glaswerk en nu ook een echte winkel in de Deventer binnenstad.

De webshop is voortgekomen uit de familiebezoekjes aan Tsjechië, het land dat Marcela zestien jaar geleden verliet. Terug naar Nederland namen ze weleens glaswerk mee en ze ontdekten dat er vraag naar is. Marcela: ,,Kristalglas uit Tsjechië is gewild bij Nederlanders. In Tsjechië heb je nog de traditie van het glasblazen, echt handwerk.''

In Deventer verkopen ze van alles. Vazen, kunstzinnige objecten maar ook bijvoorbeeld kleurige clowns of kippen van glas. En van grote tot kleine objecten.

https://glaswerkuitbohemen.nl/

Bron: destentor.nl
 
Bovenaan