Tsjechie met de motor - een 2e kans

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hoi mensen. 3 jaar geleden(meen ik) hebben we op de motor het hoekje Cheb-plzen en Ceske-Budejovice gemaakt. Veel slecht weer gehad en na wat dubieuze ervaringen (zie voorlaatste post) zijn we naar Oostenrijk doorgetrokken..

Maar goed, andere mensen zeggen dat we het een 2de kans moeten geven.
Het landschap vonden we niet zo bijzonder. Nu hebben we ook maar een klein stukje gezien..


  • Is het Reuzengebergte /noordzijde echt veel mooier?
  • Klopt het dat het centrale en oostelijk deel relatief saai is?

Vr.gr
Arnaud
(p.s. sinds kort een tsjechische motor(jawa) erbij..)
 
er zijn qua natuur wel mooiere plaatsen in Tsjechië, inderdaad het Reuzengebergte is prachtig, maar oostelijk heb je bijv. in de omgeving v. Rožnov, Vsetín en Zlín prachtige stukken, die overlopen in het mooie Slowakije. Maar het ligt er natuurlijk wel aan wat je zoekt. In het centrale Tsjechië en het zuiden heb je ook schitterende stukken trouwens.
"relatief saai" is erg "relatief".... en voor iedereen persoonlijk nogal verschillend denk ik. Ik zou het gewoon voor mezelf gaan bepalen en er lekker op uit trekken met je Jawa!!
 
Wij kennen een aantal motorrijders die verzot zijn op het rijden in het Reuzengebergte. Ook schijnt de moeite waard te zijn om je tocht uit te breiden naar de andere kant van het Reuzengebergte, de Poolse kant.
 
Zeker moet je Tsjechië een 2 e kans geven ,wij zijn zelf ook eerst aan de kant van Ceske-Budejovice geweest en ja daar was het mooi hoor.Maar toen we naar het Reuzengebergte waren geweest hadden we ons hart verloren .Zo veel natuur ,in de winter :sneeuw:in de lente:zon: in de zomer :warm:en bovenal in de herfst :top:is het hier zo mooi .Wij wonen hier nu 3,5 jaar maar we genieten nog steeds van wat de natuur ons brengt.;);) Dus ja zeker verdient Tsjechië een tweede kans .
 
Ik had destijds gelezen dat de natuur daar erg beschadid is door de industrie in dat deel van het land.
Kan iemand wat zeggen over grond/waterkwaliteit daaro?
Als je door de bossen loopt heb je dan nog(weer) kans om wild te zien?
 
Als je door de bossen loopt heb je dan nog(weer) kans om wild te zien?

Het grootste gedeelte van het Reuzengebergte is beschermd natuurgebied. Wij wonen hier nu al een tijdje en zien zeer regelmatig wild. Vooral reeen en herten en erg veel roofvogels. Vorige week reden de auto's heel langzaam bij ons huis langs : er liep een ree gewoon over de weg, waarschijnlijk geen zin om koude poten te krijgen in de sneeuw. Vorige week reden wij ook 's avonds laat vanuit Javornik ( na de Tsjechische les ) naar huis en toen waren er veel erg veel herten. We hebben rustig gereden, want voor je het weet heb je een aanrijding met een hert.
Ook bij ons in de tuin komen ze regelmatig, maar of ik daar zo blij mee ben???want ze eten vooral de schors van jonge boompjes.
Wild is schuw, dus als ze je horen, zijn ze alweer verdwenen. Bij een boswandeling heb je kans dat je zo daarom niet ziet.

Hier een foto van het 'wildpad' in ons dorp :

25 jan 2010 024.jpg
 
Bovenaan