Tsjechië wordt een ramp (denk ik)

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Freddy2005

† In Memoriam
Het ziet er allemaal heel mooi uit. We weten alleen nog niet wanneer jullie naar Tsjechië gaan.
Hou er rekening mee dat de reistijden niet vergelijkbaar zijn met deze die we hier gewoon zijn. Respecteer ook de snelheidsbeperkingen van 50km/h in de dorpen.

P.S. Er staan nog veel foute plaatsnamen in je lijstje. Tsjechisch oefenen dus en goed opletten bij het opschrijven. Jo en Karolina zullen jullie wel een heel stuk verder helpen als het nodig mocht zijn. We lezen nog wel van je.
 

Ad Verschoor

Donateur
Hey Iceman,
Goed hoor om zo'n programma op te stellen. Er zitten hele leuke, mooie, maar ook boeiende dingen bij. Wij gaan eind april weer die kant op.
Geniet voorlopig van alle voorbereidingen.
 
Alle dagen iets gepland maar wel een lekker actieve vakantie zo! :top:
De activiteiten per dag zijn prima te doen want wie goed leest ziet dat je over het algemeen maar 1 activiteit hebt gepland per dagdeel of zelfs per dag. Alleen bij dag 1 heb ik eerlijk gezegd wel mijn twijfels een beetje, vergeet je reistijd niet. :denk:
 
Ik vind het een erg druk programma:hmm:, vergeet vooral niet te genieten van het lopen en om je heen kijken, en misschien ook wel even ergens rustig te gaan zitten om alles in je op te nemen, het is zo mooi allemaal.
 
Hoi Iceman,
Ziet er goed uit. Ik hoop alleen dat je nog wat vrije tijd over hebt om uit te rusten als je weer thuis bent. Zie dat je ook nog wat tijd hebt om wat aan je tsj. uitspraak te doen.
Groet,
Richardp
 
Hallo ,
Daar we onze laatste dag voor de laatste 3 dagen Praag een bezoek brengen aan het skoda museum en de fabriek zoeken we nog iets extra om te bezoeken daar we maar pas laats in de avond onze wagen terug moeten brengen op de luchthaven. Hebben jullie dat extraatje voor ons ;)
 

Freddy2005

† In Memoriam
Hallo, ik zou het geplande bezoek van de eerste dag aan Lidice verschuiven naar deze dag. Als je van Mladá Boleslav via Mělnik naar Lidice rijd is dat goed te doen en dan ben je ook in de buurt van de luchthaven. Het hangt natuurlijk af op welk uur het bezoek aan de autofabriek doorgaat en dan wordt ook de eerste dag iets rustiger.
 
Hoi Iceman uit Kortijk, hier Krob uit Kuurne met een tip:als je in Tsjechië de weg vraagt kan je maar beter de plaatsnaam opschrijven want zoals wij het uitspreken is er geen kat die begrijpt waar je naartoe wilt!
 
aan Iceman, ik ben van Kortrijk...

Aan Corry, ooit heeft een Tchech ons gezegd dat zijn taal niet moeilijk was aangezien dat het een fonetische taal is, in ieder geval brengen wij er niet veel van terecht tenzij het een woord is dat we reeds door een Tsjech hoorden voorzeggen en dan nog want er zijn zeven verbuigingen en als we dan denken dat we het weten dan zijn we weer verkeerd, maar we hebben er reeds dikwijls hartelijk kunnen om lachen!!
Grtjs iedereen!!
 
Ik volg op dit moment zelf een cursis Tsjechisch, dus dat het een moeilijke taal is weet ik nu al heel goed, het enige wat niet moeilijk is aan deze taal is de uitspraak, want elke letter wordt (bijna) altijd hetzelfde uitgesproken.
 
Bovenaan