Tsjechië! ja alweer

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

hoi daar ben ik weer ,
anniwil is mijn naam op het forum en al ??????10 jaar tjechiefan.
en na lange tijd toch weer op het forum.

en het nadeel van dit forum is dat het verslavend werkt !!!!net zoals het land tjechie,
ik en mijn gezin zijn na 8 keer op vakantie in tjechie geweest te zijn,toen besloten we moeten eens wat anders gaan doen,naar italie geweest heerlijk .......maar even op de landkaart gekeken te hebben zit je vannuit italie zo in tjechie,dus een paar dagen lipno gepakt,wel leuk maar niet mijn tjechie,
het jaar erop de kids wilde naar frankrijk oke ,totaal niet bevallen dus duur veel wind en onvriendelijke mensen,
verleden jaar toch weer naar tjechie super vakantie gehad ,wat mede wel te maken heeft gehad met het warme weer waardoor we iedere dag konden zwemmen in een rivier of aqua park
(want het weer is wat ons naar andere landen bracht met een stel pubers mee).

nu dit jaar geen vakantie voor ons helaas de economische crisis treft iedereen ,pubers die schoolgaand zijnd en een vermogen kosten.

toch kan ik het niet laten om aan vakantie te denken en weg te dromen waar dan ook,
maar tjechie kost toch niet veel zegt mijn zoon ,ik zeg nou jongen ,maar jou rijbewijs kost me ook genoeg dus helaas dit jaar geen vakantie..............

he ik heb een super huisje gezien voor een super prijs (nu al een lastminute)nou zal al wel volgeboekt zitten dan,maar ik heb geluk de weken dat ik wil zijn nog vrij.............

super zij mijn dochter ik wil naar tjechie mam ik kan alleen nog maar aan al het lekkere eten denken wat we daar altijd hebben............

dus gaan wij weer op naar tjechie ,nu al uit kijkend naar het gastronomische tjechie en maar hopend op een lekker zonnetje,
en ja hoezo het forum is verslavend ,,,,,,nee het land tjechie is verslavend,ik kan echt niet meer zonder het is mijn 2e thuisland,

ik kan niet wachten groet anniwil,
na sladanou
 
tja Anniwil het is inderdaad verslavend, wij zijn vorig jaar niet geweest aangezien ik geen vakantie kon krijgen zijn mijn vrouw en kinderen drie weken naar Belgie geweest en ik kwam dan in het weekend, en heb dan ook het hele jaar het gevoel gehad dat ik geen vakantie gehad heb.
ik heb tegen m'n vrouw gezegt wat er ook gebeurt maar volgend (dit jaar dus) gaan wij weer op vakantie naar Tsjechie.
En daar sprong ze me voor om m'n nek want ook zij zei dat dit geen vakantie was.
Dus waar zitten wij dit jaar Drie keer raden

folkert
 
Jaja Anniwil , het werkt verslavend , en zeker als je vrouw tsjechiesch is en heel mijn schoonfamilie in tsjechie zit . Het is ook elk jaar de vakantie van de visite`s .Mijn schoonmoeder ziet haar schoonmoeder amper en alleen als wij erheen gaan gaat ze mee , dus meestal ziet ze hun 1 x per jaar omdat ze zo ver wonen. In onze vakantie die meestal 1 maand is gaan we heel de familie af en dan weer voldaan met een kofferbak vol en hoofd vol van mooie herrinneringen weer terug naar holland . Alleen dit jaar niet , kan gewoon niet en ik ben echt niet de enigste die geen vakantie heb . En dat doet nu al zeer , we balen maar we weten ook dat het verstandiger is om niet te gaan ( financieel gezien ) en denk je nu dat iemand uit tsjechie hier heen komt ? ook al betalen we de ticket , nou echt niet , of ze durven niet te vliegen of zijn nooit de grens over geweest en als ik soms die mensen hoor lijkt het wel dat de grens van tsjechie het einde van de wereld is, ik ben blij dat mijn vriendin er 9 jaar geleden niet zo overdacht en volgend jaar gaan we echt weer heen , ookal is het lopend !!!!
 

Ad Verschoor

Donateur
Anniwil, ik ben net vandaag teruggekomen van een tijdje Tsjechie en ik deel het gevoel.
Gisteren hebben we de vakantie afgesloten in Hrensko en de punterroute door de Edmundskloof en het is werkelijk fantastisch. Niet te beschrijven zo mooi en als je dan voor ogen hebt hoe het er 2 jaar geleden uitzag na de watersnood. Het is niet te geloven zoveel nieuw er is in korte tijd. Het is verslavend in ik ga heel snel weer.
 

Ad Verschoor

Donateur
Hoi anniwil, de kloof ligt bij Hrensko in het noord-westen tegen de Duitse grens aan. Ik was er afgelopen zaterdag nog en het is het Paradijs op aarde. Je kunt er meer over lezen in mijn reisverslag 2010.

Rondreis door Bohemen in april/mei 2010

Bohemen 30.

Vrijdag 21 mei (2). Wij komen aan bij het vertrekpunt van de punters, die ons door de Edmundskloof moeten varen. We kopen 2 kaartjes, die enkele reis blijkt te zijn. De kosten bedragen 70 Czk per persoon.
Geen prijs eigenlijk voor een toeristische activiteit.
Op de kaartjes staat vermeld, dat het een economische activiteit is van de gemeente Hrensko en dat het verblijf van toepassing is gedurende de vaartocht.
De punteraar is een hele vrolijke man en misschien herkennen jullie hem wel. Hij geeft verschillende opvallende dingen aan. Sommigen puur natuur, anderen aangelegd om het aantrekkelijker te maken.
Voor ons blijft over een gevoel, alsof we in het paradijs op aarde terecht gekomen zijn. Stilte - betovering - natuur - water.
Ik ben geen dichter, maar hier kan menig gedicht over geschreven worden.



Na ongeveer een kwartier is het eindpunt van de tocht en omdat we ook weer terug willen worden ook hier weer 2 kaartjes gekocht.
Onderweg zien we nog een hoeveelheid water naar beneden komen, als is het een waterval. Dit is een van de kunstmatig aangelegde grapjes. Voor de massa water wordt er aan een kabel getrokken.
Over blijft de herinnering van een tocht die vaart tussen loodrechte rotswanden van 50 - 150 meter hoog.



Ook is er een aardig topic over dit gebied, die is HIER te vinden.
 
Ben zelf ook eens in Tsjechie op vakantie geweeszt en een keer voor m'n werk daar geweest. De vakantie in Dolni Lanov doorgebracht en echt een leuke week gehad. Wij waren met 4 jonge gasten maar hebben ons prima vermaakt, was toen 26. Zo veel leuke dingen te doen en als je een beetje openstaat voor cultuur en architectuur kun je daar je hart ophalen. Nu zijn m'n ouders een vakantie aan het plannen, heb gezegd, ga nou eens naar Tsjechie! Volgend jaar gaan ze dus haha, humor toch?
 
We zitten nu lekker in Zamberk op de camping het was erg druk maar gisteren (zondag) liep de camping leeg alle tsjechen gingen weer naar huis nu staan we hier nottabene nog met twee nedrelanders en twee denen en nog maar drie tsjechen.
Het is stil hier in de voorgaande jaren stond het hier vol met nederlanders en britten denen maarja nu niks ,ze kijken zeker naar de weersites die niet te vertrouwen zijn want wij keken daar ook naar maar in werkelijkheid is het anders volop zon dat hebben wij hier en s'avonds een verkoelend buitje :toppie: en we moeten koelen met :cheers:wij genieten nog wel even.
 
Bovenaan