Tsjechië en interactieve kaarten

Topic in 'Diversen' gestart door kuurgast, 13-04-2011.

1. kuurgast

kuurgast Donateur

Boerenmarkten en regionale producten.

Overzicht van bio-info.cz met boerenmarkten.
    Het in- en uitzoom-teken is niet goed zichtbaar maar zit links onder de richting wijzer.
    Klik op de tekens en dan rechts onder op "další informace" dan zie je datums van de markten en kaart.

nalok.cz heeft boerenmarkten en boerderij-winkels/bedrijven.

Voor regionale producten klik op het kaartje rechts van regionalni-znacky.cz dan zie je wat er in die regio verkrijgbaar is.

2. kuurgast

kuurgast Donateur

3. kuurgast

kuurgast Donateur

4. kuurgast

kuurgast Donateur

Roma's in Tsjechië.

Beetje raar maar er bestaat zelfs een overzicht waar Roma's wonen esfcr.cz.

5. cor

cor

kun je nagaan hoe er over roma,s wordt gedacht in cz.ik neem tenminste aan dat er van andere bevolkingsgroepen geen woonoverzicht bestaat?

6. Cor, denk niet maar doe!Veel succes!

7. cor

cor

je wil niet weten wat ik allemaal al gedaan heb voor de roma,s!Ik ga met een uurtje 4 wkn weg.iik zie wel wanneer ik terug ben wat hierover nog wordt vermeld.

8. kuurgast

kuurgast Donateur

Prodejci elektrokol/verkooppunten elektrische fietsen.

Dealers van elektrokol/elektrische fietsen.

9. kuurgast

kuurgast Donateur

Van Zuid-Moravië met aan de linkerkant lijst wat je kan aanklikken waarna dat te zien is op de kaart.
    Deze website is in meerdere talen jizni-morava.cz.

bed-breakfast-world.com/czech-republic Bed & Breakfasts in Tsjechië. Klik op de regio's dan zie je de diverse plaatsnamen waar verder de betreffende B+B te vinden zijn.
    Opmerkelijk is dat in Jihocesky Kraj/Liberec regio maar 2 B+Bs zijn. :?:

10. Jonathan R

Jonathan R Geroyeerd Lid

ontzettend bedankt voor al de kaartjes nu weet ik dat ik voor de boerenmarkt en electrische fietsen in Domazlice moet wezen .

De volgende keer dat ik de sleurhut achter de C5 hang kan ik een camping plannen met het campingkaartje:top:

Denk dat dat heel snel zal wezen:tong::ja:.

11. kuurgast

kuurgast Donateur

Jonathan dankzij Mark.cz kan je de pompen en hun prijzen vinden op fuelprices.cz. :top:
    Zo kan de tank van die C5 op tijd gevuld worden. :D

12. kuurgast

kuurgast Donateur

Cenové mapy/prijskaart van Praag.

De prijs van de bouwgrond op de kaart in Praag sinds 2000. wgp.praha-mesto.cz.
    Weet (nog) niet zoveel over deze kaart maar het heeft te maken met percelen ,kadaster en
    wat de prijs van de grond is.

13. kuurgast

kuurgast Donateur

[​IMG] [​IMG]

De zomer begint en hiermee ook het zwemmen in natuurlijk zwemwater.
    Daarvoor heeft Czecot een mooie overzichtskaart met smillies van de waterkwaliteit.czecot.nl/.

14. kuurgast

kuurgast Donateur

Zlatý pruh Polabí/Gouden Streek rond de Elbe.

Op de kaart van polabi.com/modules/mapy toeristische bestemmingen in de regio Polabí/Elbe.
    Vertaling van de rechterkolom die je verder kan uitklappen:
    # Turistické cíle/Toeristische bestemmingen
    # Instituce/instelling
    # Ubytování a stravování/Hotels en restaurants
    # Kultura/Cultuur
    # Sport, rekreace/Sport, recreatie
    # Firmy/Bedrijven

Verder vind je op de Tsjechische versie van polabi.com Hrady a zámky/Burchten en kastelen en musea etc.

15. kuurgast

kuurgast Donateur

Regionale specialiteiten.

Voor wie wil weten wat voor Tsjechische gerechten je kan vinden in de regio ,klik op de kaart van czechspecials.com/ dan zie je onderaan plaatjes met daaronder verstopt de recepten.
    Verder biedt de website meer informatie in meerdere talen en ook nationale gerechten.

16. kuurgast

kuurgast Donateur

Pretparken in Tsjechië.

De kaart met parken voor vermaak van jedtesdetmi.cz mag natuurlijk niet ontbreken.
    Nu niet allemaal de grens naar Duitsland of Oostenrijk oversteken. ;)

17. kuurgast

kuurgast Donateur

Labe/Elbe-fietsroute.

Over de Labe/Elbe is ook al een interactieve kaart voor fietsers: elbecycleroute.cz.
    Van de Duitse grens tot in Praag met heel veel info voor alles wat fietsers maar kunnen gebruiken.

18. kuurgast

kuurgast Donateur

Overzicht LPG tankstations.

Overzicht waar je LPG kan tanken kan je vinden op lpg.cernosice.cz.
    Op bovenste kaartje voor de regio klikken en onderste kaart inzoomen voor de dichtstbijzijnde LPG- tankstation met openingstijden en de coördinaten voor de navigatie.
    Met dank aan mark .cz.

19. AED Defibrillatoren overzicht per regio

Voor een ieder die woont in Tsjechië of vaak in dezelfde regio verblijft:
    een overzicht met AED defibrillatoren in de regio. In Tsjechië zie je ze nog niet zoveel als in Nederland maar er komen er steeds meer. Als ik het goed begrijp is dit slechts een selectie, een goede reden om binnenkort eens in uw Tsjechische omgeving te kijken waar de dichtstbijzijnde AED hangt!! Misschien dichterbij dan je denkt. Ook voor diegene zonder reanimatiecursus, je redt er levens mee!

AED.jpg

kuurgast vindt dit leuk/interessant.
  20. kuurgast

kuurgast Donateur

Slechte wegen op zoeken en de foto's daarvan bekijken kan op vymoly.cz/mapa.
    Inzoomen en de driehoekjes aanklikken dan krijg je foto's te zien van de wegen.
    Op de foto klikken voor grotere foto.

ave271 vindt dit leuk/interessant.

Deel deze pagina